Changeset No. Date Contributor Comment
12018-01-14 19:30:37 UTCHjart Bemærk at Frederik Ramm i hans indlæg på postlisten har bedt om at alle tilføjelser baseret på data fra kulturarv.dk omgående stoppes indtil vi har en klar tilkendegivelse af at vi må bruge deres data.
12018-01-14 18:54:17 UTCHjart Hvis du havde læst artiklen på kulturarv.dk, ville du have bemærket at koordinaterne for denne høj er forkerte.
12018-01-13 20:36:15 UTCHjart Hej Leif. Jeg har lige talt med nogen der har undret sig over alle de her gravhøje du tilføjer og mener det minder lidt vel meget om en decideret import, som ifølge OSM's regler (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines) bør annonceres før udfør...
12018-01-07 19:04:43 UTCHjart Jeg har rullet dette tilbage da relevant info er på område
22018-01-07 20:35:18 UTCLeif Lodahl Hvad fanden har du gang i her. Du tager fejl, det er to forskellige ting.
Hvis ikke du korrigerer tilbage asap, vil jeg bede om at du bliver blokeret. En stendysse er til din orientering IKKE det samme som en gravhøj!
32018-01-07 20:39:57 UTCHjart Ifølge http://www.kulturarv.dk/fundogfortidsminder/Lokalitet/96843/ er der tale om en langdysse, ikke en gravhøj, så det er en fejl at klassificere den som du gjorde.
12018-01-04 19:12:24 UTCHjart Bemærk at der er relevante links til kulturarv.dk fra wikidata, således at det her source tag ikke er nødvendigt
12018-01-04 19:08:26 UTCHjart Det anbefales at man tilføjer info til eksisterende objekter istedet for at slette dem og lave nye
12017-12-26 22:17:21 UTCHjart Hvad er det du forsøger at gøre i dag?
12017-12-25 19:56:45 UTCHjart Hvis du zoomer ordentligt ind her, vil du bemærke at der ikke er hede her, men bare et område hvor der dels er fældet træer og dels er mange små træer
12017-12-17 19:37:54 UTCHjart Bemærk at det først er i morgen at den åbnes for biler. Indvielsen i dag foregik til fods og på cykel mm: https://www.kk.dk/nordhavnsvej
Ifølge Wikipedia er den også motortrafikvej (highway=trunk)
12017-12-10 11:31:06 UTCHjart Jeg undrer mig ofte over om du mon trænger til nye briller eller måske en større og bedre skærm, fordi når jeg en gang imellem kigger på hvad du laver, sker det ikke sjældent at jeg kan konstatere at du har markeret arealer der tydeligt er bevoksede med tr&...
22017-12-10 15:37:32 UTCLeif Lodahl Den nedladende tone gider jeg overhovedet ikke kommentere mere på.
Overvej om du kan udtrykke dig uden at fornærme hele verden.
Kan du ikke det, vil jeg bede dig holde din kæft!
32017-12-10 15:39:57 UTCHjart Jeg havde ikke til hensigt at fornærme nogen, men blot at påpege et problem som jeg er stødt på et antal gange.
12017-11-25 22:45:41 UTCHjart Bemærk at dit forsøg på at linke til wikipedia er ukorrekt: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:wikipedia
12017-11-24 20:32:03 UTCHjart Jeg har rettet Østerbyvej her tilbage til "unclassified" da den klart giver indtryk af at være offentlig vej.
12017-10-26 17:28:23 UTCHjart Bemærk venligst at mosen her i forvejen var korrekt tagget og at den ikke er en eng.
22017-10-26 19:17:37 UTCLeif Lodahl Du har ret,
Jeg beklager.
12017-10-16 08:17:29 UTCHjart Er du sikker på at denne her er placeret rigtigt? Her er jo fuldstændig flad mark og ingen indikation af at der skulle være en gravhøj eller andet af interesse.
22017-10-16 18:19:53 UTCLeif Lodahl Hej,
Ja det er jeg. Ikast-Brande Kommune (eller hvem der nu har ansvar for det) har tilsyneladende ikke ført tilsyn med gravhøje i mange år. Stort set alle gravhøje synes at være pløjet ned. Det har jeg ikke set andre steder. Når jeg ser det, tjekker je...
32017-10-16 19:49:48 UTCHjart Ok. Vær opmærksom på at det generelt ikke er heldigt at indføre ting i OSM, som ikke længere eksisterer. Se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_practice#Don.27t_map_historic_events_and_historic_features
42017-10-16 20:02:55 UTCLeif Lodahl Tak,
Og så var jeg jo nødt til at dobbelttjekke.
Ret skal være ret: Det viser sig at jeg har taget fejl af nogle data og oprettet en masse "falske" gravhøje.
Jeg har rettet de fleste allerede, og resten fjerner jeg i morgen.
Rigtig meget øv.
52017-10-16 20:05:34 UTCHjart Ja, der kan desværre komme en del uforudset ekstraarbejde ud af det en gang imellem...
12017-06-20 18:36:30 UTCHjart Bemærk at alle danske fortidsminder fornylig er blevet importeret til wikidata (se https://www.wikidata.org/wiki/Q30123746).
Jeg vil mene det vil være en fordel at have relevante wikidata tags i stedet for de source.url tags du hidtil har brugt
22017-06-20 19:08:06 UTCLeif Lodahl Hej Hjart,
Tak for info.
Jeg er enig i at jeg bør tilføje Wikidata.
Det vil godt nok gøre arbejdet noget mere besværligt, da jeg har rundt regnet 80.000 elementer der skal lægges ind.
Det vil fordoble stykprisen ;-)

/Leif
32017-06-20 19:18:58 UTCHjart Bemærk at det i JOSM er væsentligt nemmere at tilføje wikidata tags (der kræves kun 2 museklik) end source.url tags og at det i iD tilsyneladende ikke lader sig gøre nær så nemt som i JOSM.
12017-03-16 20:02:22 UTCHjart Der er et etableret tag for denne sport: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:sport%3Dfootballgolf
22017-03-18 18:06:29 UTCLeif Lodahl Tak.
Jeg var ikke klar over at det er en officiel sportsgren :-)
32017-03-18 18:08:51 UTCHjart Jeg var også overrasket over hvor organiseret det åbenbart er :-)
12016-08-04 18:04:09 UTCHjart "Vestjylland" er ret stort område. Er der mulighed for at du kan være lidt mere specifik? I dette tilfælde f.eks. "Søndervig"?
12016-06-16 20:36:20 UTCHjart Hvorfor fjernede du landuse=residential her?
12016-05-30 06:39:24 UTCHjart Mapbox i DK er baseret på en forældet udgave af Geodatastyrelsens luftfotos
12016-05-19 20:58:04 UTCHjart Pas på med at tegne efter Bing, da det f.eks. i dette område er tydeligt forældet.
12016-04-19 12:36:19 UTCHjart Jeg har slettet nogle "hedeområder" du har lavet her og som man på Geodatastyrelsens billeder tydeligt kan se er nyplantet skov
12016-03-13 18:52:48 UTCHjart Jeg vil sætte pris på hvis du helt undgår at forbinde landuse og nogen dele af vejnettet (inklusive cykelstier og markveje osv)
12016-02-20 18:48:46 UTCmalenki Hi Leif,

since it is no big issue just as notice:
I fixed the "vilage" you added in this changeset:
https://www.openstreetmap.org/way/288966432/history

Happy further mapping!
Thomas
12016-02-07 20:46:10 UTCHjart Du må meget gerne lave nogle lidt mere omfattende rettesæt. Alle disse meget små nogen gør http://osm.expandable.dk lidt uoverskuelig
12016-01-10 20:16:34 UTCHjart Bemærk at Bing ikke længere er helt så opdateret som Geodatastyrelsens billeder
12015-12-09 20:11:38 UTCHjart Bemærk at Geodatastyrelsens fotos i hovedstadsregionen nu er nyere end Bings
12015-10-04 18:41:19 UTCHjart Når du laver et "hul" i en polygon/et areal er det bedst at bruge en såkaldt multipolygon. I dette tilfælde har jeg tilladt mig simpelthen at slette det "hul" du lavede, fordi jeg vurderede at det ikke gør den store forskel.
Jeg siger dette fordi jeg og ...
12015-01-04 10:08:53 UTCHjart Du fik koblet Torderup og Skomagerbakken af landevejen ved Gunderup. Det sker også jævnligt for mig, men jeg ville lige gøre opmærksom på det alligevel
12014-12-13 09:48:24 UTCHjart Holder du øje med geometrilaget på OSM Inspector http://tools.geofabrik.de/osmi/ ?
12014-11-25 12:50:51 UTCHjart Bemærk venligst at adskillelsen mellem sprog og artikel i wikepedia tags skal være et kolon, som i f.eks. wikipedia=da:Lomborg. Jeg har rettet det i dette tilfælde
22014-11-25 12:54:10 UTCLeif Lodahl Hej Hjart,
Øv da osse. Det vidste jeg godt.

Jeg husker det fremover og tjekker op på de seneste dages redigeringer.

/Leif
30 changeset(s) created by Leif Lodahl have been discussed with a total of 44 comment(s)