Changeset No. Date Contributor Comment
12017-05-01 17:52:30 UTCHjart Jeg fandt et billede på Commons, som jeg har tilføjet link til
22017-05-01 17:57:23 UTCAE35 Cool du også tilføjer dette.
12017-03-19 16:14:39 UTCAE35 Hi there

How can all this area be Askeby (385106917, v8)? We have a village Store Damme inside the polygon U have made for Askeby village.

Which node 2598799845 for Store Damme tells http://www.openstreetmap.org/node/2598799845

Please spilt up one (node or polygon) for Store Damme & on...
12016-11-12 18:30:05 UTCHjart Lad venligst de her være som de er.
22016-11-12 19:06:23 UTCAE35 place er altså ikke lige med residential

jfr. as an abstract wrapper around buildings grouping them without a difference between residential landuse within and other landuses around being observable
as additional tag for urban administrative units

Hvis du skal have en polygon så b...
32016-11-12 19:14:14 UTCHjart Nej, de er ikke lig med, men kan være sammenfaldende.
42016-11-12 19:15:18 UTCHjart Og når de er sammenfaldende kan jeg ikke se nogen fornuftig grund til ikke at have dem på samme polygon
52016-11-12 19:25:34 UTCHjart Jeg diskuterede det kort med en anden for nogen tid siden: http://www.openstreetmap.org/changeset/42340566.
Ud fra hans efterfølgende redigeringer ser det ud som om han har købt mine argumenter.
62016-11-12 21:36:11 UTCAE35 I Hørup er der gårdområder + gadekær der er sat til residential - Hørup polygonen burde kun have place tagget og så name

brug kun name sammen med placetagget (enkelt eller polygon)

residential + name er når fx kvarter er vel afgrænset.

72016-11-12 21:57:16 UTCHjart Strengt taget, ja. Men hvad jeg får ud af at læse https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dresidential er at man ikke behøver tage det alt for strengt. Nu er jeg godt klar over at selv wikien skal tages med et gran salt, men jeg er grundlæggende helt enig i den del....
82016-11-12 22:02:19 UTCHjart Man kunne godt gøre som jeg har gjort i f.eks. Ribe med en kompleks multipolygon, men i tilfælde med mindre landsbyer synes jeg at den slags endnu er totalt overkill.
92016-11-12 22:06:43 UTCHjart Ok, du har egentlig ret, men place=village etc bliver ikke renderet på vores standardkort, så hvis vi fjerner landuse=residential, så kommer jeg til at savne det.
102016-11-14 12:45:13 UTCHjart Efter min vurdering af luftfoto er der ikke længere nogen egentlige landbrugsejendomme (med produktion) tilbage her, så jeg vil sige at bortset fra gadekæret kan alt her i praksis siges at være landuse=residential.
12016-11-12 19:03:59 UTCHjart Hej. Jeg vil lige høre om der var nogen praktiske problemer med at var på området i stedet for på blot en node.
22016-11-12 19:10:03 UTCAE35 place er altså ikke lige med residential



Hvis du skal have en polygon så brug place til det og ikke residential

dernæst her så mellemrum mellem områderne er det ikke Tørslev Hage? eller er der byskilt som siger at her ender og her starter igen landsbyen
32016-11-12 19:19:36 UTCHjart Nu er der så vidt jeg kan se ikke tale om en "landsby", men om et sommerhusområde og jeg vil mene at der kan være god fornuft i kun at benævne de "beboede" områder med navnet.
12016-09-21 08:54:25 UTCHjart Bemærk at importer bør foretages på separate konti
22016-09-21 09:08:26 UTCAE35 Var kun enkelt tilfælde - da en fra Danmark Adresser nævnte på Twitter at OSM ikke havde adresser endnu på Vennevej
12016-09-18 16:01:15 UTCAsgerFrank En passant, selvom der muligvis findes et mere passende sted at stille sin undring: Kan Mapillarysystemet mon egentlig finde ud af, når en serie taget i constructionfasen bliver uaktuel efter færdiggørelse, eller bliver den bare stående til der evt. kommer en serie fra den f...
22016-09-18 16:44:03 UTCAE35 Mapillary har dato-sortering - Mapillary bruges her som dokumentation for at nogen ikke skal slette pga luftfoto er gamle og tror det er vandalisme kortlægning her.
32016-09-18 17:11:12 UTCAsgerFrank Dato-sortering lyder som en anvendelig metode for Mapillary, hvordan den så ellers præcis implementeres.
Fin dokumentation.
Hvis jeg må have lov at være en petitesserytter (der er tilbøjelig til at læse wiki'en som Karnovs), så bør/må man ik...
42016-09-18 17:29:33 UTCAE35 Tak for feedback - har ændret start date til opening date for vejsegmentet... virker også mere logisk - hvis man kan sige noget logisk i OSM regi
12016-07-08 09:19:45 UTCHjart Wikipedia & wikidata links er det bedst kun at have på ét enkelt OSM-objekt: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:wikipedia#Using_Wikipedia_links (5. pkt).
Jeg har set du har lavet samme nummer som her på f.eks. jernbanelinier og jeg tror det er en god ide at få det ...
22016-07-08 09:27:26 UTCAE35 Broen er ikke en relation - hvor Wikipedia/wikidata kan sættes på - desuden er står der " extensive feature encompassing" er tre vejsegmenter mange da?
32016-07-08 09:36:10 UTCHjart Jeg har lavet en passende relation nu. (se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Bridges_and_Tunnels).

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt det er "mange", men om hvorvidt der er mere end én.
42016-07-08 10:04:41 UTCAE35 Ikke enig 2 er ikke extentivsive - men folk på Wiki'en er vel galt på den igen -
12016-07-05 18:54:10 UTCHjart Du har lavet hul i Fjordstien ved det her
22016-07-05 19:41:42 UTCAE35 Tak for reminder - jeg har tilføjet den igen samt den hiking route der også er på samme stykke
12016-06-21 20:37:24 UTCHjart Hvorfor gør du egentlig dette?
22016-06-22 05:21:24 UTCAE35 landuse = residential polygonen er ikke korrekt - da kirkegårds området er taget med og det er ikke et beboet område - med mindre man tror på at de døde bor blandt os endnu. Så til place=hamlet forsimplet til punkt sådan ca midt i området.
32016-06-22 08:06:20 UTCHjart Tja, det issue har du jo ikke ændret på. landuse=residential polygonen omfatter jo stadig kirkegården. Du har bare separeret landsbyens navn mm fra, hvilket jeg umiddelbart synes er lidt fjollet.
Sagen er at jeg igen så småt er begyndt at eksperimentere med at gø...
42016-06-22 10:53:45 UTCAE35 Hvis du vil have en bypolygon så brug place=ETELLERANDET og ikke lade landuse = residential være lig med place=ETELLERANDET i det samme objekt.
52016-06-22 10:56:30 UTCHjart I mange tilfælde (ikke i alle, men i mange) vil jeg mene man udmærket kan lade de to dele polygon. Er der gode grunde til ikke at gøre det?
62016-06-22 10:59:52 UTCAE35 En landsby består fx af gårde, gadekær, beboelse, måske en boldbane, sportshal, kirkegård, krike og der står i wiki

"The extent of the area should mark the boundary of known residential use, not the extent of the whole town or village."

http://wiki...
72016-06-22 11:21:30 UTCHjart Nu skal man jo forsigtig med at tage wikien alt for bogstaveligt. Store dele af den er forfattet af folk der ikke nødvendigvis har stor erfaring med det de skriver om.
Bortset er jeg fuldstændig enig med dig og jeg har også i mange tilfælde forsøgt at holde landuse=r...
82016-06-22 12:09:52 UTCHjart Nu har jeg redigeret polygonen, så den ikke længere omfatter kirkegården. Den resterende del kan man godt argumentere for er ren beboelse (de gårde der er tilbage drives med stor sandsynlighed ikke længere som landbrug), så derfor har jeg tilladt mig igen at lade ...
12016-01-12 10:44:50 UTCHjart Har du viden om at den rent faktisk eksisterer nu?
22016-01-12 11:26:12 UTCAE35 Godt spørgsmål - Google nej, men Nokia Here map ja
http://tools.geofabrik.de/mc/#17/55.6200/11.2171&num=3&mt0=mapnik&mt1=google-map&mt2=nokia-map

... må følge op med kommunens tekniske forvaltning vedr. dette
12015-10-14 18:55:14 UTCHjart Hej

Jeg har de seneste måneder lagt en del arbejde i at overføre danske place=island + deres navne mm fra noder til omgivende (multi)polygoner: http://overpass-turbo.eu/s/c1E. Der endnu mangler nogle småøer forskellige steder, men jeg har allerede tilladt mig at overf&os...
22015-10-14 19:06:24 UTCHjart I forbindelse med ovenstående er http://overpass-turbo.eu/s/c1F er iøvrigt sjov at studere. (men pas på, da den leverer ca 140k noder)
32015-10-14 19:11:56 UTCAE35 Super at du overfører navnet til relationen - jeg så kun via OSMI manglende navn for places
42015-10-14 21:59:12 UTCAsgerFrank Men en skam, stadig, at ø/småø-navnene ikke renderes i Mapnik. Med få undtagelser, jeg ikke kan greje hvorfor er lykkedes (Sjælland, Als, Kegnæs... ).
Jeg har selv rettet nogle få islets, men det er et savn ikke at sætte umiddelbart synlige spor ov...
52015-10-14 22:56:02 UTCHjart Mapnik er et stykke software der kan producere tiles til mange forskellige kortdesigns. Det der går galt med mange ønavne er at regions/kommunenavne bliver renderet oveni/får højere prioritetet på de enkelte øer.
Fordi jeg har delt Als op i https://www.openstr...
12015-08-22 10:14:30 UTCHjart Måske det kunne være en ide at fjerne note=* og construction=yes
22015-08-22 10:38:51 UTCAE35 Er gjort for 40 minutter side da Borgmesteren klippede snoren
32015-08-22 11:31:47 UTCHjart construction=yes er der stadig
42015-08-22 11:33:29 UTCHjart Hvor kommer de der wikidata=* iøvrigt fra?
12015-08-21 08:21:24 UTCAE35 Are U measuring the deep of the lake here?
You should not use highway=path tag for that.

Use "depth=XX-value" for that http://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=depth
12015-08-05 05:04:17 UTCAE35 Hi
Why have you deleted an address node here? see node history here http://osm.mapki.com/history/node.php?id=2025826911
We have in the danish OSM community agreed not to delete these node
best regards
AE35
12015-08-05 05:01:45 UTCAE35 Hi

Why have you deleted an address node here? see node history here http://osm.mapki.com/history/node.php?id=2025826911

We have in the danish OSM community agreed not to delete these node

best regards
AE35
12015-08-04 16:47:31 UTCAE35 Hej

Jeg ser du har flyttet adressepunktet
http://osm.mapki.com/history/node.php?id=958313780 i historikken - Disse koordinater til adresser stammer fra de offentlige danske adresser og må helst ikke flyttes.

Med venlig hilsen
AE35
22015-08-04 17:30:46 UTCarchie Men beste AE35,
Det vet jeg godt att de ikke må flyttes. Men her var det kun ett lille flytt in i huset som jeg ritade. Ellers hade adressnummret varit utenfor huset!
Hilsen
archie
32015-08-04 17:38:11 UTCarchie Syns du ikke att din kritik er lite overdrivet?
Hilsen
archie
12015-06-05 12:41:44 UTCHjart Ha, du tager dem i alfabetisk orden?
22015-06-05 12:51:45 UTCAE35 Ja - Jeg har fået fra Wikipedia DK alle artikler som de har geotagget men som ikke er i OSM endnu. Men de geotagger også ting der ikke findes mere fx
Arbejdernes Fællesbageri, Aborreparken, Aflytningscentralen i
Helsingør" - disse smides selvfølgelig ikke ind...
12015-06-02 06:26:10 UTCHjart Jeg har lavet en multipolygon i stedet. Iøvrigt tagges en fjord natural=bay
22015-06-02 10:15:17 UTCAE35 Fint af du kendte grænserne til fjorden - Den var indsat som singelpunkt af nogen først - Men er korrekt område (relation) - Der er del fjorde endnu som er singelpunkter - Måske det er noget at følge op på - vil tjekke GST om de har nogle polygoner for navngivne...
32015-06-02 11:09:11 UTCHjart Jeg kender ikke til nogen officielle "grænser" for fjorden. Valgte bare nogle punkter der forekom mig passende.

Der er dog andre steder der forekommer mig sværere. F.eks. ovre ved Dyvig, hvor forskellige dele af fjorden åbenbart har forskellige navne og det for mig umi...
42015-06-02 11:46:44 UTCAE35 Jo alle 46 fjorde har polygoner fra Geodatastyrelsen - Så man kan se hvor de afgrænser - Er det noget du vil have kopi af? Jeg kan lave et uMap hvor de kan blive angivet og så evt. bruges som vejledende til indtegning i OSM. Der er også 127 navngivne bugt - Men det kan evt. ...
52015-06-02 12:19:39 UTCHjart Måske det kunne være en ide at lave sådan et uMap og annoncere det på postlisten. Måske der er andre der har mod på at gå i krig med det. Brug evt Åbenrå fjord, Genner Bugt og Nybøl Nor som eksempler.
12015-05-26 20:32:54 UTCHjart Hvad er forskellen på gaden Klostervænget og det her punkt?
22015-05-27 05:59:18 UTCAE35 En ansat på Assistens Kirkegård - sagde at nabolag Klostervænget ikke lå på kirkegården - men lå nede Sydvest på - at der er en vej der hedder det samme er så lidt mystisk - anyway nabolag "Klostervænget" stammer fra Geodatastyre...
32015-05-28 06:38:58 UTCHjart Man må vel spørge sig selv om der virkelig er behov for den her angivelse af nabolag=Klostervænget. For mig virker det noget overflødigt.
42015-07-28 12:36:30 UTCMicDK Jeg er den, som ud fra "Danmarks Stednavne" har placeret Klostervænget i hjørnet af Assistens Kirkegård. Det er sikkert den oprindelige placering. Der har i middelalderen ligget et kloster ved Klosterplads i Svendborg (for nogle år side udgravedes klosterets kirkeg...
52015-07-28 13:34:24 UTCHjart Hvis det er sådan det hænger sammen, giver det for mig ikke stor mening at beholde stednavnet. MicDK er velkommen til at slette det.
Iøvrigt velkommen tilbage i det aktive selskab :-)
62015-07-28 17:25:39 UTCMicDK Tak, Hjart. Jeg er mere aktiv med "indendørsaktiviteter" som OSM i vinterhalvåret. Så jeg skal nok vende tilbage - p.t. dog ikke på fuld kraft.

Jeg fjerner hermed nabolaget "Klostervænget".

:-) Michael
12015-02-15 14:26:23 UTCAE35 Hej og velkommen til OSM projektet.

Vedr. gravhøje så kig på denne her side http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:historic%3Darchaeological_site - Her finder du lidt information om historiske gravhøje og hvordan du sætter de rigtige tags på
22015-02-15 19:06:19 UTCblecourt Hej,
Tak for henvisningen.
Tror du det er mest korrekt at bruge historic=archaeological_site sammen med site_type=tumulus, eller historic=tomb sammen med tomb=tumulus?
Hilsen Sandra
32015-02-15 20:07:19 UTCAE35 Jeg ville bruge

historic=archaeological_site og så site_type=tumulus - såfremt gravhøjen også har et navn kan name=NN tilføjes

Ha det sjovt med videre kortlægning
12015-02-09 11:48:46 UTCHjart På de nye GDS billeder ser bygningen noget anderledes ud
22015-02-09 15:28:52 UTCAE35 Har rettet bygning til nu.

Tak for at gøre opmærksom på dette
12014-12-03 20:54:58 UTCHjart Så du har importeret bygninger igen?
22014-12-03 21:09:51 UTCAE35 Forbereder workflow til enig DK community om FOT jfr. DK-talk
12014-11-16 20:27:48 UTCHjart Hvad har det her med "farmland use" at gøre?
22014-11-16 20:31:17 UTCAE35 Åh glemmer at iD huskes teksten fra session til session i changeset
12014-11-02 20:11:14 UTCAE35 Noget galt her
AE35 has contributed to 24 changeset discussions(s) with a total of 76 comment(s)