Changeset No. Date Contributor Comment
12017-03-14 11:50:55 UTCHjart Denne her plads er vel ikke et "torv" som sådan? (se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:place%3Dsquare)
22017-03-14 13:49:39 UTCFod Godt spørgsmål. I ordbogen oversættes den danske "plads" med det engelske "square" eller "town square";

http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=plads&dict=a000

Hvad ville du da tagge den med?
12017-02-09 14:05:16 UTCHjart Det forkommer mig ret fjollet at tegne efter omridset af trækroner og buske. Bemærk at hvis du bruger terrænskyggekortet (se under "Imagery" menuen) kan du se hvor søbredden præcist er.
22017-02-09 15:23:05 UTCFod Fuldstændig enig. Søen var ellers opdateret efter en gåtur (derfor source:survey), men endelig en god grund til at bruge terrænskyggekortet!
32017-02-09 17:54:47 UTCHjart Terrænskyggekortet er super til skovsøer og skovveje mm. Områder med tæt grøde kan dog snyde ;-)
12016-12-31 14:15:25 UTCFod Hej Lytter1
I min iver efter at mappe gamel jernbanespor, er jeg bange for, at jeg har gen-mappet et spor, som du for nylig har slettet tæt på Dalumvej 116. Vil du checke?
Venligst,
Jakob
22016-12-31 14:16:01 UTCFod ...og skal broen over Odense Å ikke mappes med "bridge=yes"?
32016-12-31 15:37:24 UTCHjart Netop derfor kan det være en rigtig god, så længe objekter stadig er synlige på aktuelle luftfotos, ikke direkte at slette dem, men blot at foranstille et "demolished:", sådan som jeg har gjort med f.eks. http://www.openstreetmap.org/way/266773399
42017-01-01 16:03:52 UTCLytter1 Disse spor som fører ind til fabrikken er pillet op, og ja kan godt følge jer i at der er endnu spor efter optagningen, men i selve området fra Åen og ind mod fabrikken er sporene helt slettet og man er i gang med at skulle opføre nye bygninger på stedet. Så jeg har markeret det resterende b...
52017-01-01 18:22:29 UTCFod Hej igen -

Tak.

Hvis sporet stadig er der, skal det markeres med "railway=disused" (også selv om sporet ikke bliver brugt.

Hvis sporet er taget op, men man kan ane, hvor det ar gået, skal det markeres med "railway=abandoned".

(Jeg måtte selv korrigere et par redigeringer, efter jeg fa...
12016-08-22 11:13:41 UTCFod Hi hagedorn.

A lenghty discussion is going on on the Danish "OSM Talk" mailing list regarding your edit

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2016-August/thread.html

(Entry "Sur bonde" ~ "Angry farmer")

Can your reveal some of the details around the circumstances?

Best Reg...
22016-08-28 20:21:39 UTChagedorn Hi Jakob, thanks for asking. I translated the mail-thread by google, so I got a rough idea of the discussion.

Actually the osmand app proposed a different route, and i manually diverted the track in order to reach the location Rispebjerg to the east of this street and its farm.

We went there ...
12016-04-08 12:03:57 UTCHjart Jeg er ikke så begejstret for at veje klippes op i unødigt små stykker. Det gør det mere besværligt at kvalitets-tjekke dem og der er trods alt kun få af os der har den nødvendige tid og ekspertise til den slags.
22016-04-08 12:50:11 UTCFod Fuldstændig enig. Så vidt jeg hukser, er jeg endda en gang stødt på et tool, der leder efter sammenhængende veje med nøjagtig samme egenskaber og foreslår at lægge dem sammen.
I dette tilfælde er det god praksis for relationen "destination_sign", at de veje, der har rollerne "to" og "from"...
12016-03-30 10:28:13 UTCNiels Elgaard Larsen Vi forkorter ikke vejnavne i Openstreetmap, heller ikke selvom de er forkortet i en database.

Se http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Vejnavne
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Names#Abbreviation_.28don.27t_do_it.29

Der vedligeholdes en side med OSM rettelser i forhold til offentlige data:
ht...
22016-03-30 12:57:14 UTCFod God forklaring findes også her:

http://www.microformats.dk/2011/08/09/geografisk-arvesynd/

--
Jakob
32016-03-30 13:21:31 UTCJWA_DK Så lader vi navnet stå. Var ikke bekendt med at OSM vælger at skrive de forkortede navne helt ud.
Jeg forholder mig til dagligt hvad der står i CPR Vej og det officielle vejregistre. Der står jo heller ikke Sanct Jørgensbjerg på vejskiltene.

Hvad gør man i den situation, hvor man så f...
42016-03-30 20:39:53 UTCHjart Det er godt spørgsmål JWA, som jeg også har filosoferet en del over (jeg har dog ikke bil og bor i et område hvor eventuelle problemer i den sammenhæng ikke er store, så det er ikke noget jeg har måttet slås med). Jeg kan godt lide tanken om i hvertfald som hovedregel at bruge de uforkortede...
52016-03-30 22:52:05 UTCNiels Elgaard Larsen Jeg ved ikke med Sanct Jørgensbjerg.
Men man kan ikke altid regne med at navnene i CPR vej er de samme som på vejskiltene.

Fx håber jeg virkelig ikke, at der findes vejskilte med "Kornblomstens Kvart" eller "Tengslemrk Strandvej".

Der er også veje, som har vejskilte med forskellige stavem...
12016-03-14 07:35:31 UTCHjart Jeg vil mene det generelt er noget fjollet at lade de enkelte plæner grænse op til gangstier mm. Jeg ville lave det hele som en stor plæne. Desuden ville jeg lade plænerne dele noder med parkeringspladserne.
22016-03-14 09:39:57 UTCFod Hej Hjart.

Tak fordi du deler din mening. Jeg synes generelt, at Internettet lider af, at alt for få mennesker fortæller, hvad de mener.

Jeg mener noget andet, men kunne godt tænke mig at lære nyt.

Jeg har ledt, men har ikke rigtig fundet opbakning til din mening. Tværtimod forstår je...
32016-03-15 10:54:19 UTCHjart Hej. Tak for dit svar.
Min mening her er baseret på min erfaring (og hvis du kigger på min profil vil du kunne finde et link til noget statistik der vidner om en ganske solid erfaring). Bemærk venligst at de der skriver "indlæg" mm ikke nødvendigvis er de samme som de der har erfaring og at de...
42016-03-15 11:13:09 UTCHjart Det ser også ud til at du kan have benyttet JOSM's "fastdraw". Bemærk at det så inden upload anbefales at køre "Simplify Area" for at fjerne noder der resulterer i unødigt stumpe vinkler. Det ville jeg afgjort have gjort og jeg ville helt sikkert også gøre det hvis jeg skulle redigere noget i...
52016-03-15 11:24:00 UTCFod Hej Michael -
Gode pointer!
Uanset at detaljeringsgraden svinger (endog rigtig) meget mellem forskellige steder, kan jeg godt lide princippet om, at OpenStreetMap skal være 'så nøjagtigt som muligt'. Hvad der så er muligt, svinger selvfølgelig fra situation til situation - men afhænger mest ...
62016-03-15 11:25:24 UTCHjart Bemærk også at det i mange tilfælde ikke realistisk lader sig gøre præcist at afspejle "Den virkelige verden" og at der er en del praktiske hensyn at tage der til en vis grad kræver at vi "stiliserer" objekter. Der er f.eks. mange begyndere der lader enden af en ny sti hænge ved kanten af en ...
72016-03-15 12:08:10 UTCHjart Jeg vil bare generelt sige at man ikke bør gå så meget op i "nøjagtighed" at man gør tingene alt for besværlige for den næste der skal redigere et område eller objekt og som måske ikke har så meget tid eller erfaring som en selv.
12015-09-21 21:19:28 UTCHjart Har du gps-spor/billeder på rundkørslen som du kan uploade
22015-09-22 08:32:18 UTCFod Hej Hjart -
Nej, gps-sporet viste sig at være for unøjagtigt. I stedet er pdf'en nævnt i sourcen lgt ind som et lag vha. plug-in'et "PicLayer" og justeret til de faktiske forhold. På den måde er placeringen af rundkørslen ret præcis, mens der kan være lidt usikkerhed vedr. diameteren (rundk...
Fod has contributed to 8 changeset discussions(s) with a total of 28 comment(s)