Changeset No. Date Contributor Comment
12017-07-23 07:17:46 UTCHjart I tilfælde som f.eks. Slukefter Kro er det generelt bedst at have tourism=hotel og amenity=restaurant på 2 adskilte objekter.
22017-07-24 18:21:26 UTCNiels Elgaard Larsen Helt enig.
Allerede nu får man restaurantens og ikke hotellets hjemmeside, når man søger på hotellet. Når vi finder åbningstider, antal værelser osv, går det helt gang med kun at have en knude.
32017-07-24 21:31:52 UTCHjart Jeg har genoplivet restauranten: https://www.openstreetmap.org/node/3698429391
12017-07-23 08:59:29 UTCHjart Vær opmærksom på at SDFE skærmkort (hvis det er det du bruger) ikke er ufejlbarligt. Derfor bør det ikke bruges helt ukritisk.
12017-07-22 08:26:07 UTCHjart Angiv venligst relevante kilder (source) for dine ændringer
12017-07-21 06:59:24 UTCHjart Når du tilføjer bygninger og veje der ikke kan ses på standard luftfotos, bør du sætte source tags på de enkelte objekter, så vi andre ikke kan være i tvivl om hvor du har dem fra
12017-07-13 10:09:07 UTCHjart Endnu en gang vil jeg tilråde generelt at lægge historikken på de længste stykker, når du splitter veje (Erik Jessens Vej mm). Har du brug for hjælp til at finde ud af hvordan man gør?
12017-07-12 10:29:12 UTCHjart Hvor er kildeangivelsen for de her ændringer på Funder Bygade mm?
12017-07-12 07:04:59 UTCHjart Dette her giver ingen mening, så jeg ændrer lige tilbage
12017-07-11 08:37:47 UTCHjart Jeg har lige rettet et par forbindelser i Svenstrup her
22017-07-11 09:04:48 UTCHjart Det er bedre ikke at splitte vejen end at der opstår manglende forbindelser som disse.
12017-07-11 08:59:09 UTCHjart Hvis du kan finde ud af det så er det generelt bedst at lade det længste stykke (af bl.a. Rylevænget & Svinget her) få historikken. Jeg kan se at du ikke er opmærksom på det.
12017-07-11 07:38:20 UTCHjart Vær venligst meget opmærksom når du splitter veje op som her. Jeg har rettet flere deciderede fejl: Der kom hul i Margueritruten, Egil Fischers Vej fik kun forbindelse til det nordlige ben af Hovedgaden, Sommerbovej (lille grusvej) blev pludselig til en tertiær, osv
12017-07-07 05:11:19 UTCoormilavinod hey osmviborg , welcome to OSM!! i just observed that you have added a service tags to two of the ways but the spelling seemed to be wrong. way id :505483782 and 505483779 i have corrected the spelling. have a nice day!! happy mapping
12017-06-28 07:28:09 UTCHjart Som jeg forstår det er dette ikke nødvendigt
12017-06-11 07:48:38 UTCHjart Jeg havde ellers lavet landuse=residential polygoner der stort set kun omfattede de områder der rent faktisk er beboede. I stedet for at lave en stor polygon har jeg i en del tilfælde lavet en multipolygon
22017-06-11 07:51:15 UTCHjart Se f.eks. Gjern https://www.openstreetmap.org/relation/4495093
32017-06-11 08:43:08 UTCosmviborg Jeg vurderede at områderne er så tæt på hinanden, at det retfærdiggør at samle dem. Findes der nogen målestok for hvor lang der må være fra det ene skel til det andet, før det er separate områder, ud over ens egen?
42017-06-11 08:49:03 UTCosmviborg Gjern ville jeg også beholde som to områder. Der er trods alt godt 100 meters separation.
52017-06-11 08:58:44 UTCHjart Jeg tror ikke (hvilket vil sige jeg ikke har 100% styr på hvad der sker internationalt) vi har nogen "officiel" regel eller "målestok" for det, så det er i vid omfang op til den enkelte mappers vurdering.
Jeg er bare lidt ked af du skrotter mit arbejde på...
62017-06-11 10:49:09 UTCosmviborg Gjern er lavet som multipolygon, med det resultat at navnet kun ses på den ene halvdel, gælder også cykelkortet. Det er måske slet ikke så god en ide at have by- oplysningerne på en polygon.
72017-06-11 11:22:40 UTCMichaelVL Hej,
Jeg har ofte valgt at holde landuse=residential polygon og 'place' node adskilt og så forsøgt at placere noden hvor det med logiske 'by-center' findes. Hvis navnet er på polygonen vil renderen typisk placere navnet midt på polygonen, hvilket ikke altid er den bedste pl...
82017-06-11 14:22:37 UTCosmviborg Ja, wiki'en beskriver single node som den "normale" måde at tagge places på.
92017-06-11 21:39:39 UTCHjart Hvor ser du det, osmviborg?
Jeg har nu i årevis kigget på place=* noder og har funderet meget over dem. Jeg har også spurgt nogen stykker hvorfor de gør det uden at få nogen fornuftige svar. Jeg bryder mig ærligt talt ikke om dem og er derfor for et par siden be...
102017-06-11 22:08:45 UTCosmviborg Her: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Places Når jeg skiver "normale", skal det forstås som, mest brugte. Jeg læser, "A place can also be defined using an area", som værende en alternativ metode. Smag og behag er forskellig.
112017-06-11 22:31:28 UTCHjart Den artikel der forekommer mig ikke specielt godt formuleret. Bemærk at mange af de mest erfarne folk har haft for travlt med at redigere kort til at bekymre sig om wikien (der er endda folk der er imod "wikifiddling": https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Category:Users_against_wikifi...
12017-06-10 08:06:08 UTCMichaelVL maxspeed:backward=70 ... det er godt nok hurtigt i bakgear!

Jeg har ikke set sådanne retningsbestemte forskelle i hastighedsbegrænsninger før - mon ikke der er en skiltemand der har rodet med skiltene :-)
22017-06-10 08:21:43 UTCosmviborg Er det helt ved siden af? https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxspeed#Driving_direction
32017-06-10 08:30:26 UTCMichaelVL Der er ikke noget i vejen med din tagging - det var nu mere logikken i forskellige hastighedsbegrænsninger der undrede mig.
42017-06-10 08:43:17 UTCosmviborg Pas på med det der "logik". Der er ikke altid det som er styrende 【ツ】
52017-06-10 09:59:01 UTCHjart Hvis man ikke lige er helt vågen, kan man godt misforstå det tag :.-)
Jeg mindes dog at have set et andet sted hvor det godt kunne komme til gavn.
12017-06-04 10:53:34 UTCDK7080BE Skal "Flordbakken" ikke være "Fjordbakken" ?
22017-06-04 11:07:47 UTCosmviborg @DK7080BE, finger trouble ;-)
12017-05-25 20:52:52 UTCHjart Jeg vil sætte pris på hvis du dropper brugen af "contact:" foran website (se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:contact#Deprecate_this_tag_family)
12017-05-20 18:15:55 UTCHjart Bemærk at vi tidligere har brugt meget krudt på at rette vejnavne den anden vej (altså skrive dem fuldt ud) ifølge https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Names#Abbreviation_.28don.27t_do_it.29
22017-05-20 19:07:15 UTCosmviborg Der står også: "Apart from following the above rules, you should always enter the full name as it appears on the street name signs". På skiltet, ind mod Løvel, står der "Gl. Aalborgvej".
32017-05-20 19:20:33 UTCHjart "Gl." er en forkortelse. Den sætning du referer til her, kan bedst oversættes til "bortset fra at følge de ovenstående regler, bør du/man altid skrive det fulde navn, som det fremgår af gadeskilte. Det vil sige at forkortelser "foldes ud"...
42017-05-20 19:21:33 UTCHjart Se også https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Vejnavne
52017-05-20 21:29:29 UTCosmviborg https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Name_finder:Abbreviations#Dansk_-_Danish
62017-05-20 21:50:40 UTCHjart Ok. Tak for den. Den kendte jeg ikke (og nu har jeg ryddet lidt op i den og tilføjet et par ord)
12017-04-30 10:26:22 UTCHjart Hvor er kildeangivelse for dette?
22017-04-30 11:01:32 UTCosmviborg © 2017 Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
12017-04-25 09:12:47 UTCHjart Undlad venligst fremover at fjerne source tags over så bred en kam som du har gjort her
22017-04-25 11:01:48 UTCosmviborg Nå, og hvor mange, unødige tags, mener den selvbestaltede #moderator så det er passende at fjerne af gangen, 5 - 10 - 15? Ligemeget, jeg fjerner dem som jeg finder passende.
32017-04-25 11:08:11 UTCHjart Bemærk at du selv i adskillige tilfælde har optrådt som "selvbestaltet moderator". Vi er allesammen "selvbestaltede moderatorer" her.
Jeg mener det er passende at fjerne source tags på objekter, hvor man har ændret geometrien eller eller data i&osla...
12017-04-18 10:20:48 UTCHjart Her har du flyttet et stort noder ca 1 cm
22017-04-18 10:41:01 UTCosmviborg JOSM 11950 har flyttet noderne.
32017-04-18 10:46:02 UTCosmviborg Havde jeg ikke afbrudt uploaden var der kommet 13K rettelser! Hvor al det kom fra aner jeg ikke, lavede blot smårettelser nord for Brabrand og ud mod bugten.
42017-04-18 16:12:59 UTCHjart Ok, lyder underligt. Ikke mindst i lyset af at jeg har kørt helt den samme version i dag. Måske en helt bestemt funktion du har brugt har forårsaget det?
52017-04-18 16:49:54 UTCrasmusv Kan se du har genoprettet en midlertidig Hjortholmsvej. Er du sikker på den eksisterer i virkeligheden?
62017-04-18 17:28:27 UTCosmviborg @rasmusv, slet den, hvis den ikke er der, brugte ortofoto.
72017-04-18 17:32:34 UTCosmviborg @Hjart, gider ikke bokse med det: Der er allerede compiled tre ny versioner, dog ikke til DL.
82017-04-18 17:57:09 UTCosmviborg @rasmusv, har markeret vejen som nedlagt.
12017-04-18 10:18:14 UTCHjart Hvad har du forsøgt at lave her? Det ser ud som du bare har flyttet en masse noder noder ca 7 cm
22017-04-18 10:26:01 UTCosmviborg Mistænker JOSM 11950 for at lave l... Ruller tilbage.
12017-04-16 15:29:07 UTCHjart Det kan i forskellige situationer være en god ide at have et relevante link til et website direkte på et objekt, så undgå venligst at fjerne dette, selvom der også er wikidata tags etc etc
22017-04-16 17:45:23 UTCosmviborg #moderator #gåvæk
32017-04-16 18:12:27 UTCHjart #Det #kan #du #godt #glemme #alt #om
12017-04-15 08:40:20 UTCHjart Jeg ville normalt anbringe en layer=1 på broen og på den måde undgå unødigt at klippe vejen op
12017-04-12 16:45:52 UTCHjart Jeg vil lige endnu en gang minde om at det anbefales at bevare historikken (her på bygningen)
22017-04-12 17:38:43 UTCosmviborg Din sans for proportioner formidabel #pedant
32017-04-12 17:40:43 UTCHjart Helt enig. På den anden side, så aktiv som du er, er det ekstra vigtigt at du er omhyggelig, også med den slags.
42017-04-12 17:44:22 UTCHjart Iøvrigt, tak for komplimenten.
12017-04-11 12:31:10 UTCErik Klausen Hej jcaviborg.

Jeg kan se at du har slettet en del at mit arbejde omkring Skejby sygehus. Hvad handler det om?

Vh.
Erik Klausen
22017-04-11 13:35:17 UTCosmviborg P24 er tilbage, går ud fra det var det du mente. My bad.
12017-04-08 18:01:52 UTCHjart Bemærk at selvom JOSM's validator ikke bryder sig om https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:service%3Dbus, så er det stadig et gyldigt tag
12017-04-07 15:16:47 UTCHjart Er du sikker på at de her veje er færdige og i så tilfælde hvor er så kilderne (source)?
12017-04-02 20:21:22 UTCHjart Der er noget med at søfolkene foretrækker at seamark:* tags bevares på en central i node i fyrtårnet. I https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:man_made%3Dlighthouse forklares det nærmere.
12017-03-26 17:59:58 UTCHjart Hvad har du lavet med landuse polygonen omkring Villestofte? De fleste erfarne gør et stort nummer ud af så vidt muligt at bevare historikken på eksisterende objekter og historikken på denne her er røget sig en tur nu. Har du klippet polygonen op og så slettet d...
12017-03-20 22:11:04 UTCHjart Så vidt jeg kan se af https://danmission.dk/hvem/historie/ er DSM/Santalmissionen sammenlagt til Danmission i 2000. Bemærk også https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dcharity
22017-03-20 22:47:09 UTCosmviborg Wiki'en omtaler det som som en del at Danmission. Ser på det i morgen.
12017-03-16 22:37:36 UTCwoodpeck Hi jcaviborg, it appears that this change set touches a lot of objects without actually changing them (other than the source tag is removed from the objects). What does that mean? Just to pick an example, on https://www.openstreetmap.org/way/220619614/history you remove "source=bing", and ...
22017-03-17 06:39:42 UTCosmviborg All objects are compared against "GeoDanmark Ortofoto". Ortofoto are aerial photos of Denmark taken on yearly basis.
12017-03-15 16:53:53 UTCHjart Hvorfor fjernede du det tag på https://www.openstreetmap.org/node/737306506 ?
22017-03-15 17:19:53 UTCosmviborg Hvad er dit problem?
32017-03-15 17:22:35 UTCHjart Der var en ois:fixme på den og jeg kunne godt tænke mig at høre din begrundelse for at fjerne den.
42017-03-15 17:26:54 UTCosmviborg Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du sat sat det på?
52017-03-15 17:30:46 UTCHjart Se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Adresser#Andre_tags_brugt_i_Danmark_ifm._adresseinformationer

Bemærk iøvrigt at det er god stil at spørge inden man fjerner tags mm som man ikke umiddelbart forstår
62017-03-15 17:32:53 UTCosmviborg Hvilke fejlagtige informationer er der på adressen?
72017-03-15 17:45:41 UTCHjart Kan du se bygninger på stedet?
82017-03-15 17:50:03 UTCosmviborg Adressen tilhører matriklen, ikke en stak nu nedrevne mursten.
92017-03-15 17:57:42 UTCHjart Ja, men det må formodes at sådan en adresse aldrig kommer i brug igen og vores oprindelige tanke var at vi via disse ois.fixme tags kunne gøre myndighederne opmærksom på at adresser som denne her med fordel kunne slettes fra deres database.
102017-03-15 18:03:12 UTCosmviborg Du kan sku' da ikke fjerne adressen fra en matrikel, hvad har du gang i? Din formodning er søgt. Ha' en god aften.
12017-03-12 07:24:26 UTCHjart Jeg synes ikke det er smart at slette eksisterende tags etc, så jeg reverterer lige denne her
22017-03-12 07:40:45 UTCHjart Hvis du kigger på historikken for broen vil du kunne se at folk har brugt tid på at tilføje ting som architect=* og start_date=* etc og det betyder faktisk noget at dette respekteres og at man ikke bare sletter det.
32017-03-12 07:41:56 UTCosmviborg Og det DU synes ikke er smart, er jo lov! JEG synes, at din pille rode ragen, i gud og hver mands opdateringer, ind i mellem er for meget. Det forekommer mig, at jeg vist ikke er den eneste der synes det. Go' søndag.
42017-03-12 07:48:42 UTCosmviborg Du går jo selv ind for princippet KISS. Alle de der info-tags er jo overflødige når der er en henvisning til en wiki.
12017-03-11 11:53:14 UTCHjart Jeg vil mene at teksten her var relevant uanset definitionen på det fredede område.
12017-03-11 10:15:15 UTCHjart Hvorfor nu lave den til en multipolygon? Hedeområdet hører jo da med i det fredede område?
22017-03-11 10:59:13 UTCosmviborg ... hvilket du jo også har præciseret med din note til området.
32017-03-11 11:02:17 UTCHjart Teknisk set har du med dette rettesæt sagt at hedeområdet ikke er en del af Ø bakker, hvilket jeg synes er noget sludder.
12017-03-10 20:13:01 UTCHjart Hvorfor slettede du hedeområdet?
22017-03-10 20:19:43 UTCosmviborg wikipedia'en dækker hele området. Jeg kan godt restore din hede, men uden henvisningen, i så fald.
32017-03-10 20:24:44 UTCHjart Efter min mening var det ikke pænt gjort at slette hedeområdet. Jeg havde ikke helt styr på hvor meget fredningen dækker, men det er jo heden der for de fleste af os er den interessante del af området.
42017-03-10 20:26:35 UTCosmviborg Jeg har retableret heden.
12017-03-03 06:39:36 UTCmanoharuss Hi jcaviborg,


You have deleted a lot of farms and landuse polygons here. May I know why?

http://osmcha.mapbox.com/46530049/

Best,

Manohar
22017-03-03 07:18:00 UTCosmviborg In Denmark we prefer the tag ”landuse:farmland” not ”landuse:farm”. Only en small part of the fields in the area are tagged. I deleted those with the wrong tag.
32017-03-03 08:42:22 UTCHjart I think it's usually better to retag than to outright delete otherwise correct polygons. For reference please see https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dfarm.
42017-03-03 08:42:38 UTCHjart Also please see https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Tag:service%3Ddriveway
52017-03-03 09:40:07 UTCosmviborg @Hjart, bagdelen ved "highway=service + service=driveway" er at det ikke kræver et vejnavn. Det er flittigt brugt, også på steder hvor der er flere adresser. Her må "highway=residential" være at foretrække, da det kræver et vejnavn.
62017-03-03 10:05:33 UTCHjart Jeg forstår ikke det argument i forbindelse med private adgangsveje. Bemærk at https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dresidential generelt bruges til at betegne offentlige fælles beboelsesveje/villaveje, ikke private adgangsveje.
12017-02-17 17:33:22 UTCHjart Vær opmærksom på https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Buses#Stops_and_bus_stations når du mapper busstoppesteder mm (public_transport=stop_position bruges til at markere det sted på selve vejen hvor bussen stopper)
12017-02-17 15:28:36 UTCb-holdet Stykket mellem Sjælsø og Høvelte Øvelsesterræn har du sat som militært.

Hvor har du den information fra? Jeg mener ikke at have set skilte eller lignende i det område.

/Flemming
22017-02-17 15:38:31 UTCosmviborg Hej. Brugte dette kort: https://goo.gl/3Bvl6N

--
jc
12017-02-02 20:39:41 UTCHjart Mange tak
12017-01-30 17:43:55 UTCHjart Hvad var ideen i at fjerne layer=1 fra det der tag på tankstationen?
22017-01-30 19:22:56 UTCosmviborg Så vidt jeg husker var der en konflikt på tankstationen.
12017-01-24 11:50:49 UTCHjart Medmindre der er behov for at navngive enkelte bygninger foretrækker jeg normalt at sammenhængende bygninger laves som en enkelt polygon.
Bemærk desuden at det af hensyn til historikken generelt er at foretrække at justere eksisterende objekter frem for at erstatte dem med n...
12016-12-27 21:39:26 UTCosmviborg AWSbot' sletter et "ulovligt" tag i adressen, og eksporterer det som en dublering af adressen. Bot' gør som den er programmeret til, men er dette en optimal løsning? Kan give anledning til en del oprydning.
22016-12-28 09:53:52 UTCJørn-osm Det optimale ville være at kun AWSbot retter adressenoder.

Jeg synes det er godt at AWSbot rydder op i adressenoder.
Informationen skulle aldrig have været tilføjet punkt 2025717951.

AWSbot har kun flyttet flyttet information fra punkt 2025717951 til punkt 4575935453.

Ka...
32016-12-28 16:44:30 UTCAsgerFrank Jeg synes AWSbot arbejder nogenlunde optimalt her: udskiller et butikspunkt fra adressepunktet, når nogen har gjort den almindelige fejl at skrive en butik i adressepunktet.
Udiplomatisk sagt, jca, har du tilsyneladende for fem dage siden lavet fejlen, men til gengæld derefter gennemsk...
12016-12-26 14:54:42 UTCHjart Så længe et vejstykke stadig er synligt på akuelle luftfotos kan det være en rigtig god ide at tagge det "demolished:highway=* (således som jeg f.eks. har gjort ved https://www.openstreetmap.org/way/266773399) eller lign. i stedet for umiddelbart at fjerne det. P&a...
22016-12-26 15:05:15 UTCosmviborg Tak for hint.
12016-12-22 15:32:27 UTCosmviborg Kilde: SDFE kortviser
12016-12-18 21:25:03 UTCHjart Enden gør ikke meget gavn i forhold til navigation, når den bare hænger og dingler ved siden af bilvejen, så jeg har forbundet den dertil.
22016-12-19 12:18:58 UTCosmviborg Sker (måske) aldrig igen ;-)
12016-12-18 09:08:27 UTCHjart Vi kunne også have reverteret sletningen. Dette er ofte interessant i forhold til at bevare historikken.
22016-12-18 09:35:00 UTCosmviborg Tak for tip. Har lige installeret JOSM/Plugins/Reverter, skulle det blive nødvendigt.
32016-12-18 10:22:00 UTCAsgerFrank Kunne være en fin lejlighed til så at prøve princippet med revertering i JOSM, altså revertere ch.set. 44480908 med sletningen af den gamle adressenode, og en letoverskuelig opgave. Den genfremkomne node vil have alle (special)tags og historikken endnu. Bagefter kan 45596094...
42016-12-18 10:24:46 UTCHjart Asger har helt ret. Det kan være godt lige at bruge situationen her til at blive dus med processen.
52016-12-18 10:30:54 UTCosmviborg 44480908 tilbageført. Det virkede upåklageligt.
12016-12-17 23:51:48 UTCAsgerFrank Ligner en fejl at adressepunktet 2972950985 (Hybenvej 2) er slettet. Svarendet til den er der en bygning på SDFE ortofoto og punktet findes også i kommunens WEBGIS og http://danmarksadresser.dk/danmarks-adresser/0/42?x=9.39014630691383&y=56.4339787602704&zoom=10
22016-12-18 08:49:04 UTCosmviborg My bad, adressen er oprettet igen. Havde fokus på at der, indtil for nyligt, var en bålhytte på stedet, cirka hvor adresse markeringen er.
12016-12-16 19:27:03 UTCHjart Hvad er hensigten med de her barriers? På Geodatastyrelsens luftfotos (som pt er fra foråret 2016) er der ikke nogen form for barrierer at se og det ser også mystisk ud at der ikke er tegnet nogen forbindelse mellem barriererne.
22016-12-16 21:48:37 UTCosmviborg Mange ændringer til området er undervejs. Se mere her: http://kommune.viborg.dk/Borger/Byggeri,-bolig-og-flytning/Kommune-og-lokalplanlaegning/Udviklingsprojekter/Arnbjerg
32016-12-17 22:08:08 UTCHjart Super. Vi glæder os til at se hvad der sker :-)
12016-12-17 22:02:40 UTCHjart Bemærk at https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Strava heatmaps (som der er masser af her) kan være en stor hjælp ved kortlægning af stisystemer.
22016-12-17 22:04:38 UTCHjart Jeg er iøvrigt imponeret over at du så hurtigt kaster dig over JOSM. Det er der ikke mange begyndere der gør.
12016-12-15 19:42:27 UTCHjart Jeg har tilladt mig at tynde ud i denne her skov af tags du har lavet på stierne ved Ellekonedalen og desuden ændre lidt på de resterende. For det første vil jeg mene det er ret misvisende at tagge dem som "track" (på dansk mark- eller skovveje) og for det an...
12016-12-14 18:58:29 UTCHjart Velkommen til vores projekt og tak for dine bidrag.
Vær opmærksom på at veje og stier skal "klikkes" sammen hvor de møder eller krydser hinanden, sådan som beskrevet i pkt. 5 i https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Beginners_Guide_1.3.1. Ellers kommer navigati...
52 changeset(s) created by osmviborg have been discussed with a total of 130 comment(s)