Changeset No. Date Contributor Comment
12017-04-25 09:12:47 UTCHjart Undlad venligst fremover at fjerne source tags over så bred en kam som du har gjort her
22017-04-25 11:01:48 UTCosmviborg Nå, og hvor mange, unødige tags, mener den selvbestaltede #moderator så det er passende at fjerne af gangen, 5 - 10 - 15? Ligemeget, jeg fjerner dem som jeg finder passende.
32017-04-25 11:08:11 UTCHjart Bemærk at du selv i adskillige tilfælde har optrådt som "selvbestaltet moderator". Vi er allesammen "selvbestaltede moderatorer" her.
Jeg mener det er passende at fjerne source tags på objekter, hvor man har ændret geometrien eller eller data i&osla...
12017-04-23 18:20:48 UTCosmviborg "Hvis du vil vide mere": http://www.mastedatabasen.dk
22017-04-23 18:43:54 UTCAsgerFrank Super!
12017-04-18 10:20:48 UTCHjart Her har du flyttet et stort noder ca 1 cm
22017-04-18 10:41:01 UTCosmviborg JOSM 11950 har flyttet noderne.
32017-04-18 10:46:02 UTCosmviborg Havde jeg ikke afbrudt uploaden var der kommet 13K rettelser! Hvor al det kom fra aner jeg ikke, lavede blot smårettelser nord for Brabrand og ud mod bugten.
42017-04-18 16:12:59 UTCHjart Ok, lyder underligt. Ikke mindst i lyset af at jeg har kørt helt den samme version i dag. Måske en helt bestemt funktion du har brugt har forårsaget det?
52017-04-18 16:49:54 UTCrasmusv Kan se du har genoprettet en midlertidig Hjortholmsvej. Er du sikker på den eksisterer i virkeligheden?
62017-04-18 17:28:27 UTCosmviborg @rasmusv, slet den, hvis den ikke er der, brugte ortofoto.
72017-04-18 17:32:34 UTCosmviborg @Hjart, gider ikke bokse med det: Der er allerede compiled tre ny versioner, dog ikke til DL.
82017-04-18 17:57:09 UTCosmviborg @rasmusv, har markeret vejen som nedlagt.
12017-04-18 10:18:14 UTCHjart Hvad har du forsøgt at lave her? Det ser ud som du bare har flyttet en masse noder noder ca 7 cm
22017-04-18 10:26:01 UTCosmviborg Mistænker JOSM 11950 for at lave l... Ruller tilbage.
12017-04-16 15:29:07 UTCHjart Det kan i forskellige situationer være en god ide at have et relevante link til et website direkte på et objekt, så undgå venligst at fjerne dette, selvom der også er wikidata tags etc etc
22017-04-16 17:45:23 UTCosmviborg #moderator #gåvæk
32017-04-16 18:12:27 UTCHjart #Det #kan #du #godt #glemme #alt #om
12017-04-16 14:58:03 UTCHjart Jeg ville umiddelbart vurdere denne til primært at være en cykelsti. Den ser ud til at være asfalteret
22017-04-16 15:09:10 UTCemilerx13 Er den også, men er nok også mere en gangsti. for leder fra bolig område til skolen. Men ville nok ikke begrænse den til cykelsti, da man ikke må gå på en cykelsti.
32017-04-16 15:11:39 UTCHjart I Danmark må man gerne gå på cykelstier, så det alene er ikke nogen gyldig grund grund til at ændre den til "sti" (som iøvrigt i OSM termer er en noget udefinerbar størrelse)
42017-04-16 15:12:21 UTCHjart Din ændring her har iøvrigt gjort at cykler ikke længere kan routes ad stien.
52017-04-16 15:18:16 UTCemilerx13 KØREBANEN
Gående må kun færdes på kørebanen eller cykelsti, hvis der ikke findes fortov, gangsti eller egnet rabat (dog ikke midterrabat). Gående, som benytter kørebanen, skal gå yderst i venstre side i færdselsretningen. Den modsatte s...
62017-04-16 15:22:29 UTCHjart Ok, på de cykelstier jeg normalt færdes på kommer der ofte fodgængere og på stier som den vi snakker om her må man også gerne gå, selvom vi tagger den som cykelsti.
72017-04-16 15:29:39 UTCemilerx13 Er vel så også en vel, hvis der ellers ikke er fortov. For som du kan se i det jeg sendte, skal de så vidt muligt gå andre steder. Ja men ville da være forkert at tagge den, som en cykelsti når den faktisk lige så meget er lavet for gående.
82017-04-16 15:33:45 UTCHjart At tagge den som cykelsti forhindrer ikke gående i at bruge den og som det ses af https://www.openstreetmap.org/way/109235033 var der ovenikøbet et foot=yes på den der eksplicit angiver at fodgængere må bruge den
92017-04-16 15:43:29 UTCemilerx13 Selvfølgelig må de da det, men ville ikke være anbefalet af lovgivningen. Da de så ville mene man skulle gå i gennem parken, da det jo er cykelsti så forbeholdt cykler. derfor kunne man sætte den som sti, også lave en bike=yes ;)
102017-04-16 15:48:54 UTCHjart Nu tror jeg det er bedst jeg retter den tilbage til cykelsti ;-)
112017-04-16 15:56:50 UTCemilerx13 Jamen okay så ;)
122017-04-16 15:58:10 UTCosmviborg Skulle man, ved et uheld, komme til at se på Google Street Map, så kan det konstateres at der er hajtænder på stien, der hvor den munder ud i Højbyvej. Hajtænder er vist ikke normal afmærkning på en gangsti.
132017-04-16 16:02:14 UTCemilerx13 1 billede er 7 år gammelt. 2 derfor jeg lavede det til sti, da cykler så også kunne køre der.
142017-04-16 16:12:36 UTCHjart https://www.mapillary.com/map/im/yhnN5LiuXd5kIzlZVNDx6Q giver indtryk af at det netop er en cykelsti. Man kan endda ane en cykel påmalet asfalten til højre :-)
152017-04-16 16:14:27 UTCHjart emilerx13: for lige at illustrere forskellen mellem cycleway og path (sti) i OSM: https://www.openstreetmap.org/user/Richard/diary/20333
162017-04-16 16:17:28 UTCemilerx13 Jamen så lader jeg da jer få jeres cykelsti ;)
12017-04-12 16:45:52 UTCHjart Jeg vil lige endnu en gang minde om at det anbefales at bevare historikken (her på bygningen)
22017-04-12 17:38:43 UTCosmviborg Din sans for proportioner formidabel #pedant
32017-04-12 17:40:43 UTCHjart Helt enig. På den anden side, så aktiv som du er, er det ekstra vigtigt at du er omhyggelig, også med den slags.
42017-04-12 17:44:22 UTCHjart Iøvrigt, tak for komplimenten.
12017-04-11 12:31:10 UTCErik Klausen Hej jcaviborg.

Jeg kan se at du har slettet en del at mit arbejde omkring Skejby sygehus. Hvad handler det om?

Vh.
Erik Klausen
22017-04-11 13:35:17 UTCosmviborg P24 er tilbage, går ud fra det var det du mente. My bad.
12017-04-06 00:46:20 UTCosmviborg #pedant
22017-04-06 06:30:08 UTCHjart Helt enig. På den anden side, so what?
12017-04-03 10:32:29 UTCosmviborg Aldrig ændre adressenoden. Tegn pladsen, som et område, og giv området de nødvendige tag's.
22017-04-03 11:43:30 UTCHjart Hvor præcist er lejrpladsen? På luftfotos ser det usandsynligt ud at den befinder sig på selve adressen her.
32017-04-03 12:19:12 UTCÅmosenaturcamp Pladsen findes i lysningen i skoven, syd for vejen. Grunden er på 4,2 ha, hvor de ca. 3 ligger syd for vejen/Jyderupstien. Der er oprettet i "Ud i Naturen", så der kan I måske bedre se det. Adressenoden?
42017-04-03 12:48:18 UTCosmviborg Adressenoden er der hvor du havde påført "name=Åmosenaturcamp". Jeg har tegnet området op, og navngivet det. Du kan så selv tilpasse det, hvis det er nødvendigt.
52017-04-03 13:12:03 UTCHjart Jeg har tilladt mig at justere jcaviborgs indtegning til kun at omfatte den omtalte lysning + tilføje diverse relevante detaljer. Jeg har på fornemmelsen at det er nemmest for alle, idet jeg jo har erfaringen til det.
62017-04-03 13:13:13 UTCHjart Bemærk at der måske lige vil gå en times tid inden den grafiske repræsentation er på plads.
72017-04-03 13:14:57 UTCHjart Jeg kan iøvrigt kun få øje på en enkelt bålplads i lysningen, men det er måske fordi resten gemmer sig under træerne?
82017-04-03 13:21:45 UTCÅmosenaturcamp Tak for hjælpen. Der er to bålpladser i lysningen. En treben oppe på bakken og en svinggrill nederst. Den tredje bålplads ( også en svinggrill) ligger nord for vejen og øst for huset.
12017-04-02 06:01:23 UTCosmviborg Aldrig ændre adressenoden. Brug i stedet building:levels på selve bygningen.
22017-04-02 07:23:33 UTCHjart Det her er en Maps.me bruger, som højst sandsynligt ikke har nogen ide om hvad OSM er for en størrelse. Ofte kan det ikke betale sig at begynde at forklare dem noget som helst, så jeg plejer bare at revertere.
I løbet af sommeren vil der sandsynligvis være en del ki...
12017-04-01 10:12:47 UTCHjart Hvad betyder oneway=cw i https://www.openstreetmap.org/relation/7125686 ?
22017-04-01 10:52:26 UTCosmviborg https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:route%3Dhiking
32017-04-01 14:59:44 UTCHjart @jcaviborg. Nys tilføjet: https://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Tag:route%3Dhiking&action=history. Syntes nok jeg ikke havde set det før :-)
12017-03-27 10:57:52 UTCosmviborg @Hjart, du har fundet det nødvendig at pille i min opdatering. Gør dig selv den ulejlighed at, enten besøge "Ørkenfortet", eller dens hjemmeside. Du vil så kunne konstatere at der ikke er en ubrudt "wall", det hvor du har placeret en sådan.
22017-03-27 11:09:22 UTCHjart Udfra billeder taget så sent som i går: https://www.mapillary.com/map/im/EyPMxf1wAc1lbi3YXFaEiQ vil jeg mene der er mere end tilstrækkeligt grundlag for at angive en mur her. Den er måske ikke ubrudt, men det kan evt fikses ved at placere et par barrier=entrance eller lign.
32017-03-27 11:33:44 UTCosmviborg Du forstår ikke min hentydning til at besøge stedet. Din reference til et utilstrækkeligt billede holder ikke. Hvorfor vil du ikke besøge stedets hjemmeside?
42017-03-27 11:40:55 UTCHjart Hvis du ser på f.eks. https://www.mapillary.com/map/im/JtyS3I0haA36sWUcwlMbEQ vil du kunne konstatere at muren ikke umiddelbart kan passeres. Desuden har jeg måske besøgt hjemmesiden før, i forbindelse med min oprettelse af bygningen for godt et år siden: https://www....
52017-03-27 11:53:15 UTCHjart Der er også et billede på Commons der fint illustrerer åbningen (som vel nærmest er et vindue) i muren indefra: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Keld_Gydum-IMG_9833_skagen_odde_naturcenter.JPG
62017-03-27 12:14:05 UTCosmviborg Muren kan ikke passeres, hvad for en mur? Hvis du ikke kan se at at muren er afbrudt over et stort stykke, er det fordi du ikke vil. Til venstre, for den afbrudte mur, er der et "vindue" i muren. Jeg har sku' da selv været på stedet, fat det dog.
72017-03-27 12:19:52 UTCHjart Kan vi blive enige om at der er en barriere, som ikke kan passeres på noget sted?
12017-03-26 08:24:22 UTCosmviborg https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:office%3Dadministrative
22017-03-26 08:33:46 UTCHjart En god ting ting ved nye folk er at de ofte læser wikien :-). Jeg havde ikke opdaget at det her tag var blevet gået hen og blevet forældet i løbet af sidste år...
12017-03-20 22:11:04 UTCHjart Så vidt jeg kan se af https://danmission.dk/hvem/historie/ er DSM/Santalmissionen sammenlagt til Danmission i 2000. Bemærk også https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dcharity
22017-03-20 22:47:09 UTCosmviborg Wiki'en omtaler det som som en del at Danmission. Ser på det i morgen.
12017-03-17 09:08:27 UTCHjart Bemærk at highway=cycleway bedst reserveres til stier beregnet til almindelige cykler og at jeg derfor vil rulle denne ændring tilbage
22017-03-17 09:20:21 UTCMichaelSoren ok. :-) Jeg prøvede at fikse det der stor under fixme: "Der bør uploades yderligere gps-spor + konverteres til regulær ruterelation"
Kan du hjælpe mig og fortælle hvad det er ?
32017-03-17 09:32:08 UTCHjart Ok :-) Den fixme lader til at være forældet nu idet der allerede er en ruterelation (med kun et medlem): https://www.openstreetmap.org/relation/4852048.
Denne gør at sporet vises på vores cykelkort: https://www.openstreetmap.org/#map=15/55.8627/12.2026&layers=C (du kan ...
42017-03-17 09:54:00 UTCHjart Jeg kan iøvrigt se tydelige https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Strava heatmaps i skoven, så jeg tror ikke den fixme er nødvendig længere overhovedet
52017-03-17 09:55:53 UTCMichaelSoren ok.
Hvad mener du med at der skal oploades yderligere gps-spor?
62017-03-17 09:57:27 UTCMichaelSoren hvis du er til mtb, så skulle du prøve sporet en dag.
72017-03-17 10:00:26 UTCHjart Hvis du har gps-spor der er interessante for OSM, kan det være en god ide at uploade på https://www.openstreetmap.org/user/MichaelSoren/traces (hvilket jeg kan se du allerede har gjort i flere tilfælde)
82017-03-17 10:22:02 UTCHjart Jeg har desværre ikke nogen mtb-cykel, men overvejer det da :-)
92017-03-18 11:48:52 UTCMichaelHolstein HJÆÆÆLP!
jeg er sgu kommet til at "slette" lystrup skov hvor mtb sporet er i. Hvordan kan jeg spole tilbage. (noob)
102017-03-18 12:33:50 UTCosmviborg Hvad nummer har ændringssættet?
112017-03-18 12:51:50 UTCMichaelHolstein 46952179 (tror jeg) ellers må vi længere tilbage. Hvordan gør man hvis man skal spole tilbage?
122017-03-18 13:12:20 UTCosmviborg Sporet, skoven, var der stadig, men uden tag. Jeg har tagget skoven igen.
132017-03-18 13:19:44 UTCosmviborg Skal noget tilbageføres kan du bruge dette plugin: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/Reverter
142017-03-18 15:43:55 UTCMichaelHolstein TUSIND TAK for hjælpen.
Jeg har tilføjet reverter til min JOSM.
Så retter jeg sporet til igen, og piller fingrene fra skoven :-)
12017-03-16 22:37:36 UTCwoodpeck Hi jcaviborg, it appears that this change set touches a lot of objects without actually changing them (other than the source tag is removed from the objects). What does that mean? Just to pick an example, on https://www.openstreetmap.org/way/220619614/history you remove "source=bing", and ...
22017-03-17 06:39:42 UTCosmviborg All objects are compared against "GeoDanmark Ortofoto". Ortofoto are aerial photos of Denmark taken on yearly basis.
12017-03-15 16:53:53 UTCHjart Hvorfor fjernede du det tag på https://www.openstreetmap.org/node/737306506 ?
22017-03-15 17:19:53 UTCosmviborg Hvad er dit problem?
32017-03-15 17:22:35 UTCHjart Der var en ois:fixme på den og jeg kunne godt tænke mig at høre din begrundelse for at fjerne den.
42017-03-15 17:26:54 UTCosmviborg Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du sat sat det på?
52017-03-15 17:30:46 UTCHjart Se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Adresser#Andre_tags_brugt_i_Danmark_ifm._adresseinformationer

Bemærk iøvrigt at det er god stil at spørge inden man fjerner tags mm som man ikke umiddelbart forstår
62017-03-15 17:32:53 UTCosmviborg Hvilke fejlagtige informationer er der på adressen?
72017-03-15 17:45:41 UTCHjart Kan du se bygninger på stedet?
82017-03-15 17:50:03 UTCosmviborg Adressen tilhører matriklen, ikke en stak nu nedrevne mursten.
92017-03-15 17:57:42 UTCHjart Ja, men det må formodes at sådan en adresse aldrig kommer i brug igen og vores oprindelige tanke var at vi via disse ois.fixme tags kunne gøre myndighederne opmærksom på at adresser som denne her med fordel kunne slettes fra deres database.
102017-03-15 18:03:12 UTCosmviborg Du kan sku' da ikke fjerne adressen fra en matrikel, hvad har du gang i? Din formodning er søgt. Ha' en god aften.
12017-03-13 08:22:57 UTCosmviborg Måske du skulle have skrevet "Test" i stedet for "Løbesti". ;-)
12017-03-13 06:41:03 UTCMichaelVL Det her ligner heller ikke en park. Det meste er asfalt så vidt jeg kan se!
22017-03-13 07:41:03 UTCosmviborg Asfalt jungle, det er København.
12017-03-12 07:24:26 UTCHjart Jeg synes ikke det er smart at slette eksisterende tags etc, så jeg reverterer lige denne her
22017-03-12 07:40:45 UTCHjart Hvis du kigger på historikken for broen vil du kunne se at folk har brugt tid på at tilføje ting som architect=* og start_date=* etc og det betyder faktisk noget at dette respekteres og at man ikke bare sletter det.
32017-03-12 07:41:56 UTCosmviborg Og det DU synes ikke er smart, er jo lov! JEG synes, at din pille rode ragen, i gud og hver mands opdateringer, ind i mellem er for meget. Det forekommer mig, at jeg vist ikke er den eneste der synes det. Go' søndag.
42017-03-12 07:48:42 UTCosmviborg Du går jo selv ind for princippet KISS. Alle de der info-tags er jo overflødige når der er en henvisning til en wiki.
12017-03-11 10:15:15 UTCHjart Hvorfor nu lave den til en multipolygon? Hedeområdet hører jo da med i det fredede område?
22017-03-11 10:59:13 UTCosmviborg ... hvilket du jo også har præciseret med din note til området.
32017-03-11 11:02:17 UTCHjart Teknisk set har du med dette rettesæt sagt at hedeområdet ikke er en del af Ø bakker, hvilket jeg synes er noget sludder.
12017-03-10 20:13:01 UTCHjart Hvorfor slettede du hedeområdet?
22017-03-10 20:19:43 UTCosmviborg wikipedia'en dækker hele området. Jeg kan godt restore din hede, men uden henvisningen, i så fald.
32017-03-10 20:24:44 UTCHjart Efter min mening var det ikke pænt gjort at slette hedeområdet. Jeg havde ikke helt styr på hvor meget fredningen dækker, men det er jo heden der for de fleste af os er den interessante del af området.
42017-03-10 20:26:35 UTCosmviborg Jeg har retableret heden.
12017-03-10 07:51:55 UTCHjart Bemærk at et givent Wikipedia/Wikidata link kun bør findes et sted i OSM. Du kan eventuelt oprette et nyt Wikidata emne for den nye Århus afdeling.
22017-03-10 08:15:26 UTCosmviborg Det er ikke en Aarhus afdeling, det er ét samlet bibliotek. http://www.statsbiblioteket.dk/om-statsbiblioteket/det-kgl-bibliotek-er-navnet-pa-nyt-samlet-nationalbibliotek
32017-03-10 08:30:47 UTCHjart Ja, men nu har jeg opdateret det gamle wikidata emne (bemærk specielt "del af") og lavet link til det i stedet, så vi undgår problemet.
42017-03-10 08:41:08 UTCHjart "Problemet" ses f.eks. i Wikipedia artikler (under "kort" øverst i højre hjørne) hvor softwaren i tilfælde af mere end et WP/WD link i OSM opgiver at forsøge at vise hvilket object der er tale om.
52017-03-10 09:06:38 UTCHjart Bemærk f.eks. at der på stort set alle danske jernbanestrækninger har været anbragt WP tags på de enkelte veje (eks: http://overpass-turbo.eu/s/np5). Dette fungerer ikke godt (se https://da.wikipedia.org/wiki/Fredericia-%C3%85rhus-banen). Jeg er derfor begyndt at slette...
62017-03-10 10:29:42 UTCosmviborg (selvskabt plage) Lige noget for en "openrailwaymap.org" freak :-)
72017-03-10 10:42:54 UTCHjart :-D. Bemærk at der i mange af WP artiklerne om jernbanestrækninger mangler koordinater. I disse tilfælde skal de bare tilføjes Wikidata. Så sørger {{coord wd}} skabelonen i WP artiklen for resten.
Bemærk at man i JOSM kan markere en relevant node, trykke ...
12017-03-03 06:39:36 UTCmanoharuss Hi jcaviborg,


You have deleted a lot of farms and landuse polygons here. May I know why?

http://osmcha.mapbox.com/46530049/

Best,

Manohar
22017-03-03 07:18:00 UTCosmviborg In Denmark we prefer the tag ”landuse:farmland” not ”landuse:farm”. Only en small part of the fields in the area are tagged. I deleted those with the wrong tag.
32017-03-03 08:42:22 UTCHjart I think it's usually better to retag than to outright delete otherwise correct polygons. For reference please see https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dfarm.
42017-03-03 08:42:38 UTCHjart Also please see https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Tag:service%3Ddriveway
52017-03-03 09:40:07 UTCosmviborg @Hjart, bagdelen ved "highway=service + service=driveway" er at det ikke kræver et vejnavn. Det er flittigt brugt, også på steder hvor der er flere adresser. Her må "highway=residential" være at foretrække, da det kræver et vejnavn.
62017-03-03 10:05:33 UTCHjart Jeg forstår ikke det argument i forbindelse med private adgangsveje. Bemærk at https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dresidential generelt bruges til at betegne offentlige fælles beboelsesveje/villaveje, ikke private adgangsveje.
12017-02-28 16:03:20 UTCosmviborg Du har lavet en masse kombinerede cykel/gangstier om til gangstier. Hvorfor?
22017-02-28 17:21:15 UTCHjart Det her ser ikke rigtigt ud (dette og hans tidligere ændringer kunne tyde på en Pokemon spiller), så jeg tror jeg simpelthen vil revertere.
Jeg har tidligere kommenteret et af hans rettesæt, men uden nogen respons, så jeg tror jeg vil forsøge med en pm.
32017-02-28 18:28:50 UTCosmviborg OK
12017-02-24 08:08:51 UTCDK7080BE men Fakta har vist altid skrevet "fakta" på deres butikker og i deres reklameaviser og som logo bruger de: f,- https://fakta.dk/
22017-02-24 10:54:54 UTCHjart Hmm, tja. På deres hjemmeside staver de det også konsekvent med lille begyndelsesbogstav. Det har jeg aldrig rigtig tænkt over. Jeg har bare fulgt almindelige danske retskrivningsregler for navne. Skal vi så til at ændre dem alle?
32017-02-24 10:57:08 UTCosmviborg ja :-)
42017-02-24 11:09:35 UTCHjart Ok :-). Der er pt ialt ca 340 faktabutikker i OSM: http://overpass-turbo.eu/s/mZj
Så er det bare at gå i krig. Hvem tager opgaven?
52017-02-24 11:16:30 UTCosmviborg Den som kan skrive et script der ordner det i ét hug ;-)
62017-02-24 11:36:43 UTCHjart Den som gør det bør være opmærksom på https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Automated_Edits_code_of_conduct
Bemærk også at en rutineret JOSM bruger kan køre den der overpass søgning direkte i JOSM og ved hjælp af https://wiki.openstreetm...
72017-02-24 13:07:16 UTCHjart Hov, der er vist en svensker der har fulgt med i vores diskussion: https://www.openstreetmap.org/changeset/46366571 :-)
82017-02-25 16:09:39 UTCAsgerFrank En hel del butikker kunne skrives anderledes, hvis man skal gå ud fra den måde de selv brander sig på.

Det er faktisk i overensstemmelse med wiki'ens https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Shops#Name hvor det angives, at det er butiksskiltet eller hvad folk kalder den, man bruger....
92017-02-27 00:12:54 UTCAsgerFrank En stor mundfuld skal forstås sådan, at jeg har overvejet at lave nogle af korrektionerne eller foreslå at man gør det hen ad vejen. Overvejelserne er dog foreløbig ikke kommet længere end til SuperBrugsen, hvor jeg har følt mig helt sikker.
102017-02-27 01:00:27 UTCHjart Jeg har leget lidt med nogle presets til JOSM i dag: https://github.com/Hjart/JOSM-presets . Den ene fil indeholder indtil videre standard stavemåder for supermarkeder og tankstationer. Kan i kigge lidt på dem og sige om de er ok?
112017-02-27 09:26:27 UTCosmviborg Tankstationer kun på node, er det velvalgt?
122017-02-27 10:07:32 UTCAsgerFrank Stavemåderne ser for mig rigtige ud. INGO kan diskuteres, for deres skilte og logo er ingo med småt, selvom de i tekster skriver lutter stort, dér vil jeg hælde til ingo som label. CamelCasen i minKøbmand tror jeg ikke rigtig på, for facadeskiltet er tydelig(ere...
132017-02-27 10:11:49 UTCAsgerFrank Nej hov, dit forlæg ER jo med stort, det er så blot en deling jeg foreslår, som Min KØBMAND.
142017-02-27 18:22:01 UTCHjart Jeg har leget med forskellige måder at gøre det på gennem årene, jcaviborg, og foretrækker nu blot at placere en node hvor standerne er. Men det skal bemærkes at jeg ikke har bil og derfor kun sjældent har brug for at frekventere sådan nogen og s&arin...
152017-02-27 18:23:46 UTCHjart Ups, se https://www.mapillary.com/map/im/GArNaTnwHvmsuuF4k2WV0A
162017-02-27 18:26:06 UTCAsgerFrank Det er et billede magen til jeg har set, og det synes jeg passer udmærket til "Min KØBMAND" (?)
172017-02-27 18:36:08 UTCAsgerFrank Og så alligevel, skråsikker bliver jeg ikke, for søgning med "minkøbmand" viser at diverse varianter uden mellemrum også jævnligt er brugt.

182017-02-27 18:44:19 UTCHjart Ud af de 7 jeg umiddelbart kan finde, ser det ud til at jeg er ansvarlig for de 6 ;-)
192017-02-27 18:51:50 UTCAsgerFrank Nåh ja, i kortet, det var nu en googlesøgning jeg prøvde, hvor Lokalavisen og div købmænd selv skrev det i ét. Til gengæld er det suspekt (støttende ét ord), at sitet minkøbmand.dk helt konsekvent altid skiller i to ord.
202017-02-27 18:54:09 UTCosmviborg Det tog ikke mange sekunder at rette "node" til "node,closedway" ;-)
212017-02-27 19:00:12 UTCAsgerFrank - bortset fra, at jeg lige tidligere har argumenteret for at logo/skilte tæller mere end fremtrædenerne i tekster. Jeg forstår godt du har grublet i flere år :-)
222017-02-27 19:24:15 UTCHjart Jeg vil ikke protestere, hvis du vælger en lidt anden stavemåde end jeg, Asger. Jeg synes det er svært at blive klog på hvilken der er den "rigtige". Det kan være vi bare skal se hvilken folk generelt foretrækker.
Bemærk også at kun en lille...
12017-02-23 16:04:12 UTCosmviborg Ernst, du bruger vist Bing's kort til, disse rettelser. Bing's kort over lufthavnen er fra 2015, og ikke tidsvarende.

--
jca
22017-02-23 21:12:47 UTCErnst Poulsen Nej, jeg bruger Geodatastyrelsens grundlag.

Men jeg bruger en sjælden gang imellem Bing til at dobbelt-tjekke noget og kan have glemt at slå tilbage, og derfor kan jeg have mappet enkelte detaljer forkert.

Hvis du beskriver hvor fejlen er, retter jeg gerne.
32017-02-24 06:55:55 UTCosmviborg OK, ikke noget væsentligt. Et græsareal lige syd for Brandstation Vest
--
jca
42017-02-24 07:38:56 UTCErnst Poulsen OK. Det opdagede jeg godt, da jeg kiggede området igennem igen. Er fixet.

Lufthavnen har i øvrigt flere hængepartier pga. løbende ombygninger som gør, at grundmaterialet nok er lidt forældet.

Tak for tilbagemeldingen
12017-02-17 15:28:36 UTCb-holdet Stykket mellem Sjælsø og Høvelte Øvelsesterræn har du sat som militært.

Hvor har du den information fra? Jeg mener ikke at have set skilte eller lignende i det område.

/Flemming
22017-02-17 15:38:31 UTCosmviborg Hej. Brugte dette kort: https://goo.gl/3Bvl6N

--
jc
12017-02-07 13:35:06 UTCHjart Hvornår er dette sket?
22017-02-07 14:51:59 UTCosmviborg http://aarhus.lokalavisen.dk/rundkoersel-paa-viborgvej-bliver-nu-til-kryds-/20160620/artikler/706289991/1449
32017-02-07 14:54:28 UTCosmviborg http://stiften.dk/aarhus/Pas-paa-Rundkoersel-paa-Viborgvej-bliver-til-lyskryds/artikel/372356
42017-02-07 14:58:10 UTCHjart OK, tak. Jeg bemærkede dog også i mellemtiden http://www.openstreetmap.org/note/742319
12017-01-30 17:43:55 UTCHjart Hvad var ideen i at fjerne layer=1 fra det der tag på tankstationen?
22017-01-30 19:22:56 UTCosmviborg Så vidt jeg husker var der en konflikt på tankstationen.
12017-01-07 12:21:48 UTCosmviborg Det er jeg ikke sikker på at Udenrigsministeriet er enig med dig i. Det hedder: "The Kingdom of Denmark".
22017-01-07 13:00:41 UTCBjørn Nielsen Hvor er jeg så statsborger? Der står kun "Danmark" og "Denmark" i mit pas. Udenrigsministeriets officielle navn er "Ministry of Foreign Affairs of Denmark" og Gundloven refererer til "Danmarks Rige". Hvor står det skrevet officielt? Jeg er af...
32017-01-07 13:19:49 UTCosmviborg Måske, og det gør vel heller ikke den store forskel; men vietnameserne beskriver det selv sådan:
http://www.vietnamembassy-denmark.vn/en/
12016-12-30 08:31:00 UTCosmviborg Er der nogen grund til at flytte på adressenoden, sålænge den er placeret indenfor den relevante matrikel (danmarksadresser.dk)?
22016-12-30 14:08:39 UTCJørn-osm Det er spildt arbejde at flytte adressenoder manuelt.
Næste gang AWSbot kommer forbi flytter den dem tilbage.

Er der punkter der er forkerte er det nødvendigt at kontakte kommunen.
F.eks. Guldborgvænget 22, 4230 Skælskør.
Så kan kommunen rettet punktet i D...
32016-12-30 17:20:19 UTCLarsBG Det er ikke rigtigt. AWSbot tager eller har taget højde for at vi flytter adresse noden lidt. Mener det er inden for 25 meter.
42016-12-30 17:29:55 UTCLarsBG Nu har jeg fundet det.
"Bemærk her kigger kun på lat/lon med 6 decimaler, så hvis en OSM bruger fx
har flyttet noden hen til hus døren flyttes den ikke tilbage igen."
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2016-August/004683.html
52016-12-30 17:58:56 UTCHjart Måske det kunne være en ide at opdatere https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Adresser med bl.a. dette
62016-12-30 20:55:45 UTCJørn-osm Det er 6 decimaler efter kommaet.
Det svarer ca. til 10 cm.
Kan udregnes med Haversine formelen.

Ellers prøv at vælge punktet 976426025 i JOSM.
Ret breddegrad fra 55,249662 til 55,249663.
Længdegrad er uændret 11,3061718.

Tryk ctrl-h, vælg faneblad "Ko...
72016-12-30 22:28:55 UTCJørn-osm Prøv at kigge på punkt 960249124.
En bruger har flyttet en adressenode mellem version 2 og 3.
AWSbot har flyttet den tilbage 2,24 m mellem version 3 og 4.
Afstanden mellem version 2 og 4 er 0 m.
82016-12-31 06:15:23 UTCLarsBG Ud fra teksten troede jeg at det var mere en 10 cm. Men må indrømme at jeg ikke havde styr på formelen for det :-)

Men jeg bliver da lidt bange for at http://danmarksadresser.dk/rapporter-fejl vil bloker mig for at spame dem hvis det skal den vej igennem ....
92016-12-31 06:26:38 UTCLarsBG Lige for at følge op på reglerne for placering af husnummer. http://danmarksadresser.dk/file/534981/vejl-bek-ver-2-0-20141211.pdf
Se figur 3
I § 12, stk. 1 præciseres det, at de enkelte dele af adressebetegnelsen skal
fastsættes sådan, at de angiver adgangsveje...
12016-12-27 21:39:26 UTCosmviborg AWSbot' sletter et "ulovligt" tag i adressen, og eksporterer det som en dublering af adressen. Bot' gør som den er programmeret til, men er dette en optimal løsning? Kan give anledning til en del oprydning.
22016-12-28 09:53:52 UTCJørn-osm Det optimale ville være at kun AWSbot retter adressenoder.

Jeg synes det er godt at AWSbot rydder op i adressenoder.
Informationen skulle aldrig have været tilføjet punkt 2025717951.

AWSbot har kun flyttet flyttet information fra punkt 2025717951 til punkt 4575935453.

Ka...
32016-12-28 16:44:30 UTCAsgerFrank Jeg synes AWSbot arbejder nogenlunde optimalt her: udskiller et butikspunkt fra adressepunktet, når nogen har gjort den almindelige fejl at skrive en butik i adressepunktet.
Udiplomatisk sagt, jca, har du tilsyneladende for fem dage siden lavet fejlen, men til gengæld derefter gennemsk...
12016-12-26 14:54:42 UTCHjart Så længe et vejstykke stadig er synligt på akuelle luftfotos kan det være en rigtig god ide at tagge det "demolished:highway=* (således som jeg f.eks. har gjort ved https://www.openstreetmap.org/way/266773399) eller lign. i stedet for umiddelbart at fjerne det. P&a...
22016-12-26 15:05:15 UTCosmviborg Tak for hint.
12016-12-22 15:32:27 UTCosmviborg Kilde: SDFE kortviser
12016-12-18 21:25:03 UTCHjart Enden gør ikke meget gavn i forhold til navigation, når den bare hænger og dingler ved siden af bilvejen, så jeg har forbundet den dertil.
22016-12-19 12:18:58 UTCosmviborg Sker (måske) aldrig igen ;-)
12016-12-18 09:08:27 UTCHjart Vi kunne også have reverteret sletningen. Dette er ofte interessant i forhold til at bevare historikken.
22016-12-18 09:35:00 UTCosmviborg Tak for tip. Har lige installeret JOSM/Plugins/Reverter, skulle det blive nødvendigt.
32016-12-18 10:22:00 UTCAsgerFrank Kunne være en fin lejlighed til så at prøve princippet med revertering i JOSM, altså revertere ch.set. 44480908 med sletningen af den gamle adressenode, og en letoverskuelig opgave. Den genfremkomne node vil have alle (special)tags og historikken endnu. Bagefter kan 45596094...
42016-12-18 10:24:46 UTCHjart Asger har helt ret. Det kan være godt lige at bruge situationen her til at blive dus med processen.
52016-12-18 10:30:54 UTCosmviborg 44480908 tilbageført. Det virkede upåklageligt.
12016-12-17 23:51:48 UTCAsgerFrank Ligner en fejl at adressepunktet 2972950985 (Hybenvej 2) er slettet. Svarendet til den er der en bygning på SDFE ortofoto og punktet findes også i kommunens WEBGIS og http://danmarksadresser.dk/danmarks-adresser/0/42?x=9.39014630691383&y=56.4339787602704&zoom=10
22016-12-18 08:49:04 UTCosmviborg My bad, adressen er oprettet igen. Havde fokus på at der, indtil for nyligt, var en bålhytte på stedet, cirka hvor adresse markeringen er.
12016-12-16 19:27:03 UTCHjart Hvad er hensigten med de her barriers? På Geodatastyrelsens luftfotos (som pt er fra foråret 2016) er der ikke nogen form for barrierer at se og det ser også mystisk ud at der ikke er tegnet nogen forbindelse mellem barriererne.
22016-12-16 21:48:37 UTCosmviborg Mange ændringer til området er undervejs. Se mere her: http://kommune.viborg.dk/Borger/Byggeri,-bolig-og-flytning/Kommune-og-lokalplanlaegning/Udviklingsprojekter/Arnbjerg
32016-12-17 22:08:08 UTCHjart Super. Vi glæder os til at se hvad der sker :-)
osmviborg has contributed to 40 changeset discussions(s) with a total of 186 comment(s)