Changeset No. Date Contributor Comment
12017-12-11 13:49:23 UTCBikePC Wandelroute(s?) stopt zomaar. Beschadigd geraaktbij de laatste edit?
12017-12-05 21:26:19 UTCBikePC Er zijn al twee relaties (1377919 & 1377903) met landuse=grass die de schapenweide dekken. Ik stel voor om op die relaties een name=Schapenweide te zetten en grass te wijzigen in meadow. Dan kan mijn oneigenlijke tourism=theme_park weg.
En ook jouw toponym-meadow lijkt me dan overbodig en het r...
22017-12-05 22:14:48 UTCMath1985 Ja, prima!
12017-11-12 21:53:54 UTCBikePC Belvederepad:
Kritische vraag: Als je meent aan de hand van BGT de paden te moeten verleggen, waarom pas je dan ook niet even de landuses aan - nadat je er even bent gaan kijken natuurlijk - er is daar recent gewerkt? Nu ziet het er niet uit! Gevalletje armchairmapping?
22017-11-12 22:38:59 UTCMath1985 Dat doe ik normaal wel. Blijkbaar is er hier iets mis gegaan.
32017-12-02 10:51:00 UTCBikePC Oversteek fietspad Heuvelpad over Heuvelweg en overige aansluitingen gecorrigeerd. Zie changeset 54265759.
Mijn vurige wens en advies: als je iets aanpast of toevoegt aan de hand van de BGT, controleer dan s.v.p. ook of dat correct is. Dezelfde opmerking heb ik bij het onvolledig intekenen van pade...
12017-11-24 15:16:23 UTCarvdk https://www.openstreetmap.org/way/267495300 - Dit gebouw(?) heeft wat bijzondere tags. Het laatst door jou bewerkt. Wil je hier even naar kijken? Het wordt nu gewoon gerendered als gebouw.
22017-11-29 17:09:51 UTCMath1985 Als ik het me goed herinner wordt het gebouw momenteel gesloopt. Wat voor tags zou je voorstellen?
32017-11-29 17:14:52 UTCarvdk In BAG heeft het 'Status:Pand gesloopt'. Ik doe dan altijd 'building=constructon' en 'note=' met iets van 'wordt gesloopt'. Soms zie ik ook een construction area om het gebouw heen met 'name=sloop' o.i.d. Hij is weg uit BAG dus dan kan die ook uit OSM. Dat doe ik gelijk wel even. Bedankt voor je rea...
12017-11-03 13:05:36 UTCBikePC Op deze service road en het vervolg naar de speelboerderij staat access=no. Waarom is dat? Je kunt en mag hier gewoon lopen en fietsen.
Voor de ingang van de speelboerderij is een fietsenstalling en voor zover ik weet, mag je op het terrein van de speelboerderij niet fietsen. Er staat wel een tag b...
22017-11-03 14:09:50 UTCMath1985 De foot=yes zou de access=no moeten opheffen.

Waarom het access=no in plaats van access=private is weet ik even niet uit mijn hoofd, stond er geen betonnen paaltje of zo?

Misschien het beste om dit nog even ter plekke te checken?
32017-11-04 15:35:16 UTCBikePC Ik ga er binnenkort met of zonder kleindochter wel even kijken.
42017-11-18 20:35:00 UTCBikePC Vandaag survey Speelboerderij Het Buitenbeest gedaan. Zie opmerkingen bij jouw note.
12017-09-30 12:54:50 UTCBikePC Dit sportgebouw staat in de BAG weliswaar als 1 gebouw, maar het is gesplitst in twee delen en in gebruik door twee sportverenigingen die elk hun eigen deel in gebruik en ook in eigendom hebben. De twee sportverenigingen zijn geheel onafhankelijk en beheren elk hun eigen deel. De IJsvereniging zit i...
22017-09-30 21:03:06 UTCMath1985 Prima, ik heb de naam van het gebouw weggehaald. Ik had niet door dat er al namen op de nodes stonden, en de gevelbelettering van de toervereniging had ik over het hoofd gezien.
32017-10-14 10:29:48 UTCBikePC Nog een verzoek: graag de voetpaden rondom de clubgebouwen verwijderen. Deze liggen op prive terrein en zijn formeel niet openbaar en het is niet gebruikelijk om deze ook te mappen (overkill / micromapping) - zie ook de andere (sport)gebouwen. Er staan weliswaar geen borden, maar dat doet m.i. niet ...
42017-10-14 12:00:46 UTCMath1985 Hmm, dat vind ik een lastige. In OSM gaan we natuurlijk uit van de ground truth. Op het moment is op de grond niet vast te stellen dat de paden niet openbaar toegankelijk zijn (nog even afgezien van de juridische vraag of dat inderdaad zo is, wat ik betwijfel). Bovendien zijn de paden nodig om huisn...
52017-10-15 14:01:56 UTCBikePC Jammer en m.i. niet konsekwent en je haalt je met deze stelling elders ook nog heel veel werk op je nek... Het routeren naar de voordeur lijkt mij onzin - als je al zou willen routeren naar het clubhuis, doe je dat naar het huisnummer 9A (YVZ) of 9B (TVZ'77). Bij voetpaden zie ik het nut ervan om ze...
62017-10-15 19:15:07 UTCMath1985 Is goed, ik vind het prima als je het aanpast!
72017-10-15 19:43:08 UTCBikePC Done.
12017-10-14 10:37:08 UTCBikePC Ook paden tussen tennisbanen en sportvelden - zolang ze liggen op prive terrein zie ik als overbodige micromapping.
22017-10-14 12:02:51 UTCMath1985 Juist het feit dat die paden niet openbaar zijn (daarom zijn ze grijs) vind ik nuttige informatie, dat maakt het voor iedereen duidelijk dat je niet tussen de velden door af kan snijden (wat je wel zou kunnen denken als je op de satellietfoto kijkt).
32017-10-15 14:03:55 UTCBikePC Wie kijkt er nou op die satellietfoto's? Alleen de OSM mappers! Wat geeft het aan de gebruikers van OSM-kaarten nou voor meerwaarde om zoiets te mappen? Ik blijf het overkill vinden en onnodige detaillering.
12017-09-30 13:12:31 UTCBikePC De twee gebouwen van SV Oosterheem hebben elk de verenigingsnaam op de gebouwcontour staan. Dit komt op mij over als overkill en stel daarom voor om alleen de naam "SV Oosterheem" op het hoofdgebouw '7A' te laten staan. Mee eens?
22017-09-30 21:00:07 UTCMath1985 Mee eens, aangepast!
12017-09-30 15:40:27 UTCneuhausr Hi, should the leisure=fitness node be leisure=fitness_station?
22017-09-30 16:15:16 UTCMath1985 Correct, well spotted!
32017-09-30 20:55:41 UTCMath1985 Fixed.
12017-09-27 15:16:01 UTCBikePC Brinkershof / Plezant Wonen is nog bouwterrein; Pad vanaf de Vlamingstraat is geen voetpad (geen bord(en) aanwezig) en loopt dood op het bouwhek rondom het bouwterrein. bron: survey ter plaatse.
22017-09-27 21:19:48 UTCMath1985 In mei (toen ik dit had ingetekend) kon ik nog gewoon helemaal doorlopen vanaf de Vlamingstraat. Ik geloof je graag als je zegt dat er nu een hek om het bouwterrein staat. De construction wegen die nu zijn ingetekend kloppen ook niet, vermoed ik.

Kun jij de situatie aanpassen naar de situatie zoa...
32017-09-27 21:38:05 UTCBikePC Dat aanpassen heb ik zoveel mogelijk gedaan. De wegen op het bouwterrein zal ik doen zodra de hekken weg zijn, nu kon ik er niet bij. Bouwterrein heb ik ook iets aangepast.
42017-09-27 22:13:25 UTCMath1985 Prima!
12017-08-31 20:56:06 UTCBikePC Oude bankgebouw hoek Oranjelaan - Eerste Stationsstraat (Huize van Oranje) is inmiddels gesloopt. Bron: visual
12017-07-08 19:06:20 UTCBikePC Wat is het nut van het intekenen van voetpaden langs de schuurtjes achter huizen als ze ook nog eens nergens op aansluiten?
M.i. overbodige micromapping. Paden en wegen rondom de Johan Wagenaarrode ontbreken of kloppen niet. beter om daar energie in te steken...
22017-07-08 20:42:22 UTCMath1985 Voor mij is juist het feit dat de paden dood lopen nuttige informatie. Als de paden niet op de kaart zouden staan, zou iemand die alleen naar de huizen kijkt kunnen denken dat hij er waarschijnlijk wel tussendoor kan.

Paden rond de Wagenaarrode is inderdaad een bekend probleem, is een van de alle...
32017-07-08 21:14:42 UTCBikePC Die paden zullen toch wel ergens op aansluiten? Ik zie wel als je er langs geweest bent. Ik zag het toevallig omdat je tegenwoordig ook mag fietsen op het pad langs de sloot naar het bruggetje en daar overheen naar / op de Louis Toeboschrode.
12017-06-06 08:36:00 UTCdvdhoven Hallo Math,

Het verdient ernstig aanbeveling om op fietspaden bij een rotonde geen junction=roundabout te zetten.
Deze tag maakt dat er altijd eenrichting is, ongeacht of je een oneway=no erop zet, dan overruled de junction=roundabout dat.
En omdat fietspaden op rotondes vaak gedeeltelijk en so...
22017-06-06 08:36:26 UTCdvdhoven Oh, ondertekening:
Vriendelijke groeten,
Dick van den Hoven
32017-06-06 08:54:56 UTCMath1985 Hoi Dick, dat wist ik niet, bedankt voor de correctie!
42017-06-06 08:56:10 UTCMath1985 Overigens gaat het hier wel om een rotonde die geheel eenrichtingsverkeer is voor fietsers.
52017-06-06 09:11:47 UTCdvdhoven Nee, dat is hij niet, het is een hybride rotonde als het om fietspaden gaat.
Op Mapillary beelden van 01-12-2016 is duidelijk te zien, dat het gedeelte fietspad, waarover het fietsknooppuntnetwerk loopt, 2-richting is
Speur ook maar op de luchtfoto, dan zie je op de oversteken van de Winston Churc...
12016-09-08 17:44:59 UTCMartien Sch Beste Math1985,

WAT IS DIT???

Groeten,

Martien
22017-03-25 18:21:34 UTCHenkL Geen opheldering, daarom heden door mij verwijderd (set 47159333).
32017-03-25 19:24:37 UTCMath1985 Sorry, daar ging blijkbaar iets helemaal mis aan mijn kant. Bedankt voor het terugrollen!
12016-10-15 15:40:41 UTCdvdhoven Ik heb de ingetekende contour aan het Kentgensplein vervangen door een import uit de BAG.
Ben je het daar niet mee eens, dan kun je mijn changeset reverten.
Het is een single changeset puur voor dit gebouw.
Mijn overweging was ook dat de BAG versie gelijk adresnodes mee neemt, die in de door jou...
22016-10-16 21:01:04 UTCMath1985 Dank voor je bericht en de import! BAG lijkt me inderdaad een stuk nauwkeuriger dan ik ook zelf in kan tekenen, dus mijn tekening vervangen door BAG-data lijkt me prima. Die weg door het gebouw moet ik inderdaad nog even verifieren.

Het is me trouwens opgevallen dat er in Zoetermeer hier en daar ...
12016-06-23 08:57:09 UTCAnkEric Validation by JOSM and OSM Inspector on multiple Changesets 4/11/2016 'Survey Zoetermeer De Leyens':

* Overlapping highways (1) (Bergmanstrook: unclassified and residential)
* Value 'Yes' for key 'building' looks like 'yes'. - Misspelled property value (1)
* Self-intersecting ways (8)
* No tag...
22016-06-23 09:25:08 UTCMath1985_BAG Thanks, will fix these.
32016-07-03 10:54:30 UTCMath1985 Zou nu opgelost moeten zijn.
12016-01-04 01:06:22 UTCSomeoneElse This looks very much like a mechanical edit. Did you actually discuss it beforehand anywhere?

If not, people actually consuming the data won't know why it has disappeared from their maps and data extracts.
22016-01-04 06:11:05 UTCMath1985 This is not a mechanical edit as all locations have been personally surveyed by me and reviewed individually.
12015-11-14 09:23:54 UTCGerdP please review:
What is meant with
highway=clothes ?

node 2607514158,
node 3833597900,
node 2607515924
22015-11-14 10:10:15 UTCMath1985 Woops, thanks for catching! Corrected now.
32015-11-14 10:12:31 UTCGerdP OK, thanks for the feedback :-)
12015-11-09 10:54:16 UTCAnand Veeraswamy I have a question regarding the two following two ways on of which you have created - 365201155 (Barclays) and 5986986 (20 Cabbot square). They are physically the same building and so ideally there should be only one way. But I understand you have modelled them as two separate ways because there are...
22015-11-09 13:54:42 UTCMath1985 I didn't split the building myself, I only added the note 'No retail banking here'.

I think the building was split by eastender in http://www.openstreetmap.org/changeset/33280045.

Are the two businesses physically split in the two buildings as indicated? In that case, I can understand there is...
32015-11-09 14:44:30 UTCAnand Veeraswamy I understand. I have already contacted eastender regarding this. There are another two buildings in the area mapped by eastender which have similar characteristics. There should be some way to add details about both businesses in the same way. I feel one real world object (building) should correspon...
12014-11-14 01:50:20 UTCSomeoneElse I notice that this (extremely wide) changeset has changed e.g. http://www.openstreetmap.org/node/1419597467/history from "shop=antiquities" to "shop=antiques". From an English language perspective, I'd expect that a "shop=antiquities" would sell very different things t...
22014-11-14 02:31:54 UTCMath1985 Antiquité is the French word for antiques, so I think we can safely assume this is in fact a spelling error - admittedly a spelling error that created another valid English word.
32014-11-14 10:01:41 UTCSomeoneElse Did you ask the original creator of the changeset whether that is what they meant in this particular case?
12014-11-13 15:13:15 UTCchillly You have told me by email that you have deliberately edited this shop name to test my reaction to an unsurveyed edit.

My reaction is that you are deliberately trying to provoke a conflict and I will not stand for that.
22014-11-13 15:51:59 UTCMath1985 The changeset we are discussing is, in my opinion, clearly an improvement to the map. But the intent of this changeset is not only to improve the map, but also to improve the way we map.

We have clearly different views on what is the best way for OpenStreetMap to function. I believe that your str...
12014-11-13 04:11:20 UTCDaCor Hi,

I love that you are fixing a lot of naming issues, but could youplease do changesets that cover smaller areas and its not possible to identify if your change affects an area Im monitoring or not as it covers half the globe
12014-11-03 15:06:08 UTCSomeoneElse It's probably with revisiting this list looking for other issues too. For example, http://www.openstreetmap.org/way/130305027/history is probably building=yes as well (the imagery certainly suggests so)
23 changeset(s) created by Math1985 have been discussed with a total of 64 comment(s)