Changeset No. Date Contributor Comment
12017-12-03 06:21:57 UTCEOSfoto Hoi,

Je geeft aan dat je de PDOK luchtfoto als bron gebruikt hebt, maar daarop is deze wijziging niet te zien. Ik neem aan dat de supermarkt inmiddels uitgebreid is (was ook hard nodig).
Je kunt beter de adresnode gebruiken want daarmee wordt het icoon van supermarkt ook zichtbaar op de kaart.
...
22017-12-03 12:05:32 UTCPaul Perreijn Dank je wel voor de wijziging. De standaardbronselectie is inderdaad PDOK, maar ik ben hier op eigen observatie moeten afgaan aangezien de supermarkt nog geen maand geleden vernieuwd is (was inderdaad nodig :-)) en er geen luchtfoto's in de tussentijd zijn gemaakt, sterker nog: er staat een gebouw o...
32017-12-04 05:53:55 UTCEOSfoto Als je van plan bent om te blijven mappen, zou ik dat zeker zsm doen. In het begin is het wat lastig, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, wil je niet anders meer.

Je kunt bovendien gebruik maken van verschillende extra lagen die het handig maken om nauwkeurig te werken en wegverloop duide...
42017-12-04 05:55:28 UTCEOSfoto Oh... ja... we kunnen hier in de buurt altijd actieve mappers gebruiken, dus... :)
52017-12-04 08:52:35 UTCPaul Perreijn Dank voor je hulp. Ik zal de JOSM-documentatie eens gaan doornemen en daarna de buurt napluizen op ontbrekende info :-)
12017-12-02 19:34:55 UTCeggie Paul...Tip: Probeer te voorkomen dat je landuse aan gebouwen plakt.
22017-12-02 19:52:49 UTCPaul Perreijn Bedoel je dat ik een marge moet laten tussen gebouw 95-BG04 in dit geval?
32017-12-02 20:11:59 UTCeggie Marge hoeft niet, maar vastgeplakt geeft vaak problemen als een andere mapper gaat schuiven.
Ook overlapt de pitch het gebouw een beetje. In Josm druk ik op G en alles is los.
42017-12-02 20:15:15 UTCPaul Perreijn OK, dat is helder. Dan zal ik het voorzichtig losmaken van het gebouw. Ik gebruik overigens de iD editor i.p.v. JOSM, maar dat zou niets mogen uitmaken, lijkt me.
52017-12-02 20:35:03 UTCeggie vast niet... mocht je willen overstappen naar josm zie hier.. iD is wel erg beperkt.
editor josm stap voor stap
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=53710

Via het forum kun je alle hulp krijgen.
62017-12-02 20:39:38 UTCPaul Perreijn Een nadeel (of misschien voordeel in sommige situaties) is dat iD de lijnen en nodes erg 'magnetisch' maakt en zo plakken areas al snel aan elkaar vast. Het is me in ieder geval gelukt om de nodes te disconnecten. Dat het sportveld over een gebouw lag kwam door de edit van een andere OSM-editor, maa...
72017-12-02 20:54:39 UTCeggie Ja ..iD heeft ingebouwde lijm. :) Bedankt voor je positieve inbreng.
82017-12-04 05:51:10 UTCEOSfoto Bij JOSM kun je zo diep inzoomen dat je landuse op de mm nauwkeurig kunt plaatsen.
;)
12017-12-02 19:41:32 UTCeggie We asked you before not to changes landuse grass into park? Why again?
22017-12-02 19:44:30 UTCeggie Het is beter gewoon de landuse goed in te vullen en vind je echt dat het een park is dan leg je helemaal los er een vlak Leisure=park met name=Hessellepark overheen. Bomen op nodes met natural=tree bv. Doe je het zelf?
32017-12-02 19:49:48 UTCPaul Perreijn De reden dat ik landuse en leisure toch heb aangepast is op grond van de OSM documentatie (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse=grass?uselang=en-US):
"It is typical that landuse=grass is misused and should be changed to landcover=grass"
en "Should not be used where a more...
42017-12-02 20:09:33 UTCeggie Beste Paul, Wij zijn zo'n beetje het enige land dat zo'n een import heeft uitgevoerd van de 3dshapes. Nederland is dan ook niet te vergelijken met "abroad" waar helemaal geen landuse is. Wanneer ze in Verweggistan parken maken met Leisure-park, Mijn zegen hebben ze. Nederland is uniek. Het...
52017-12-02 20:12:50 UTCPaul Perreijn Is het 'stapelen' van vlakken wel een goed idee (dus bijvoorbeeld een area boven andere elementen, i.p.v. een verzameling losse areas). Zie ook de discussie hier: https://help.openstreetmap.org/questions/17874/overlapping-land-use-cf-residential-and-forest
Volgens sommigen een goed idee, volgens an...
62017-12-02 20:33:06 UTCeggie Voor de Nederlandse situatie denk ik wel, want het is een transparant (licht groen)
het is uit consensus ontstaan in de tijd toen de schade van pokemon begon. We raakten de landuse kwijt.
Natural is scrub zet ik bv wel in een Multi net als Leisure=playground en pitch.. ander zie je die niet op de...
12017-12-02 19:39:42 UTCeggie trailerpark?
http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54276639
22017-12-02 19:51:32 UTCPaul Perreijn Woonwagenkamp in correct Nederlands. De correcte tag is nog steeds een concept (draft): http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Trailer_Park
32017-12-02 20:10:13 UTCeggie Oke.. duidelijk
12017-12-02 17:06:14 UTCCommodoortje De belangrijkste tag ben je nog vergeten.
shop=supermarket
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dsupermarket
Tevens proberen we nieuwe mappers aan te leren dat dit soort info beter is op een adresnode.
Je hebt op dit moment een dubbel adres aangebracht.
22017-12-02 18:03:08 UTCPaul Perreijn Thanks, die was ik inderdaad nog vergeten.
32017-12-02 18:34:36 UTCCommodoortje De missende shop ging over een andere changeset zie ik nu.
http://www.openstreetmap.org/changeset/54275533
12017-06-29 10:44:32 UTCeggie PB alsnog als welkom gestuurd
22017-06-29 10:59:00 UTCeggie Geen parkedits op deze manier svp. Dit geeft schade aan de kaart.

Leisure park is in de Nederlandse situatie geen grondgebruik. het is een functie..
32017-06-29 11:10:51 UTCeggie Ook hier heb je parkedits teruggezet naar de originele 3dshapes
12017-06-29 10:48:12 UTCeggie Niet simpelweg iets omzetten in een park.
Een park is een (uitgestrekt) terrein, omvattende stukken grasveld, bos en bosschages, vijvers, paden etc. Het is een soort deken over al het andere heen. Bovendien heeft het meestal een naam.
Ik heb deze wijzigingen teruggezet.

Er is al veel schade a...
22017-06-29 10:48:53 UTCeggie kleine stukjes groen worden ook wel getagd als landuse=village_green
32017-06-29 10:52:57 UTCeggie reverted
12017-06-29 10:52:32 UTCeggie oke.. goed gezien.. Dat parkje zet ik terug. Leisure=park zijn overkoepelingen over alles heen als functie..en is gen landuse wat je ziet. Ik zie hier in de buurt meer van die parkschades. vaak onstaan door zgn. pokemon-edits.
8 changeset(s) created by Paul Perreijn have been discussed with a total of 32 comment(s)