Changeset No. Date Contributor Comment
12017-04-18 19:09:00 UTCeggie Rik.. wat zegt de validator in JOSM over kruisende wegen zonder node?
http://overpass-api.de/achavi/?changeset=47914275
22017-04-18 19:10:03 UTCeggie Probeer ook je licht op te steken op het forum van OSM.
Je kunt jezelf voorstellen onder het draadje Welkom.
https://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12
32017-04-18 19:18:52 UTCRik Duinkerken Er zit geen fout meer in toch? Eerst was ik een node vergeten en dat gaf de validator ook aan die heb ik daarna toegevoegd. Nu geeft de validator niks meer aan...
Pas na dat ik die node heb toegevoegd heb ik de wijzigingen geupload.
42017-04-18 20:19:01 UTCeggie Dan moet het goed zijn. Ik keek naar achavi. Dan zie ik niet je volgende edit.
12017-03-13 07:56:57 UTCeggie Rik de MTB route kruist het pad zonder verbindingsnode. Is het wel een path of misschien wel een track. Het mtb pad is gemapt als track.(geschikt voor auto's) . Is dat wellicht een pad.. of lopen er helemaal geen parallel paden/tracks naast elkaar en is het gewoon één way.
Loopt die m...
22017-03-13 07:59:49 UTCeggie De Stuw heb je over een bestaande weg heengelegd. Dat gaat niet meer routeren.
https://www.openstreetmap.org/changeset/46802884#map=19/52.68586/6.43945
Duplicate way
Eén van die wegen moet dus weg.

32017-03-13 08:26:50 UTCRik Duinkerken Oh de stuw stond niet in josm, vandaar dat ik hem verlengd heb. Met betrekking op de mtb route, dit is hoofdzakelijk gewoon een smal zandpaadje door de bossen heen. Soms over de voet/auto paden/wegen. ik zal even kijken of ik alles mooi krijg zonder de gekruiste errors.
42017-03-13 10:13:45 UTCeggie Die mtb route horen dus path als tag te krijgen. Zal zo wel eens kijken.
Die mappers van de mtb routes doen maar wat. Vaak ontbreken de nodes met andere wegen of ze leggen de route parallel aan de weg. Makkelijk mappen , maar niet goed dus. Als je goed kijkt zie je dat er een route-relatie op ligt....
52017-03-13 10:17:59 UTCeggie De Stuw is nu goed.. waarschijnlijk loopt de weg netjes tussen de 3dshapes(landuse) door. Moeilijk te zien door de bomen.Die zou je nog goed kunnen leggen.
62017-03-13 17:03:01 UTCRik Duinkerken als ik de bing satellietfoto's selecteer geeft deze aan dat ze verkeerd uitgelijnd kunnen zijn. Terwijl De Stuw inderdaad uitgelijnd staat tussen de 3dshapes. Zal ik deze dan tussen de landuse maken? of lekker zo laten wezen.
72017-03-13 17:15:54 UTCeggie 'k Zou het tussen de 3dshapes zetten. De kadasterfoto geeft geen uitsluitsel.
Gaat goed zo!
12017-03-05 22:47:54 UTCeggie Waarom geen paarden?
Overigens zijn er veel situaties waar wel motorfietsen langs mogen, maar geen auto's.
Als dat zo is wordt vaak motorcar=no getagd ipv motor_vehicle. Het blijft lastig.
Vaak is het simpelste om alleen te taggen welke er niet mogen komen.
22017-03-06 05:50:13 UTCRik Duinkerken omdat er 2 van die hekjes gekruist staan. Je kan er net met de fiets doorheen manoeuvreren.
32017-03-06 06:44:43 UTCeggie Dan lijkt het me okey.
42017-03-11 17:45:15 UTCalphensebezorger > 2 van die hekjes gekruist
Zo te horen is dat een slingerhek. Daar is een eigen tag voor, zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:barrier%3Dcycle_barrier.
De access-tags (foot=yes, horse=no) zou ik alleen op het obstakel zetten, niet op de (service)weg, tenzij er een verbodsbord staat. Je k...
12017-03-05 09:46:11 UTCeggie JOSM nu.. prima... en serieus bezig! Bezoek zeker het forum. Je kunt jezelf voorstellen onder het draadje welkom https://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12
22017-03-05 09:47:27 UTCeggie 'k Zie trouwens dat de mapnik ook weer snel rendert. Die lag een paar dagen stil.
32017-03-05 10:10:35 UTCRik Duinkerken Alleen weet ik nog niet hoe ik de weg in 2en kan opdelen omdat er een paaltje tussen nummer 37 en 39staat.
42017-03-05 10:14:08 UTCeggie In JOSM met de P toets. in Potlatch2 met de X
52017-03-05 10:16:42 UTCeggie Dat lukt soms niet als de weg weer verbonden is met andere wegen. Dan twee nodes selecteren op de weg met Shift en dan P-toets. Stukje selecteren en delete. Vervolgens weer verbinden.
Een node maken A toets. Op S-toets klikken om te deselecteren.
62017-03-05 10:18:52 UTCeggie paaltje op node is barrier=bollard bicycle=yes foot=yes enz.
72017-03-05 10:19:47 UTCeggie De truc A en klikken op een weg en dan weer S gebruik ik veel.
12017-03-05 09:14:37 UTCeggie Het is landuse=village_green (niet natural)

Bij scrub gebruiken natural=scrub
22017-03-05 09:31:39 UTCeggie https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dvillage_green
32017-03-05 09:37:28 UTCeggie Volgens mij gaat het helemaal goedkomen. :)
12017-03-05 01:10:21 UTCAllroads Het gaat niet helemaal goed met het tekenen van de uitbouw. Pand ernaast heeft nu een selfintersecting way, dus heen en terug over dezelfde lijn. Als je Josm als editor gebruikt kanj e voor het uploaden jezelf controleren met de validator. De uitbouw staat nog niet in de BAG, deze gebouwen importere...
22017-03-05 08:38:05 UTCeggie Die tuin heb ik ondertussen verwijderd.
Welkomstbericht heb ik op de eerste edit gezet en in een personlijk mailtje.
Eggie
32017-03-05 08:38:19 UTCeggie Zat ook geplakt aan de woning
12017-03-05 08:31:43 UTCeggie De aardrijkskundige naam is vast niet "Tuin".
22017-03-05 08:32:56 UTCeggie Ook geen landuse aan de huizen plakken svp. We volgen in het begin even de nieuwe edits van een startende mapper... vandaar...
32017-03-05 08:36:21 UTCeggie Tuin verwijderd.
12017-03-05 08:29:36 UTCeggie Je zou die stukjes groen met van "alles en nog wat" ook kunnen mappen als landuse=village_green. Scrub is meer wildgroei.
12017-03-05 08:09:32 UTCeggie "Welkom op OSM”

Lees hier hoe je OSM het beste kunt gebruiken en hoe je kunt bijdragen aan een betere kaart:
http://www.openstreetmap.org/help
http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Welkom_op_OSM

Mocht je vragen hebben, kun je al...
22017-03-05 08:21:07 UTCeggie 'k Heb je even geholpen. het pad zat aan het begin en het eind aan de landuse=residential van Zuidwold vast. Nu routeert het wel.
32017-03-05 08:23:05 UTCeggie Ook zat het pad aan het bos vast. Met editor iD gebeurt dat al snel. Je kunt het best zo'n knoop aan het begin even beetpakken en bewegen. dan kun je zien wat er ongewenst meekomt.
9 changeset(s) created by Rik Duinkerken have been discussed with a total of 35 comment(s)