Changeset No. Date Contributor Comment
12018-05-15 06:11:52 UTCkayle Zdravím. Pozerám že nie je zaznačené futbalové ihrisko v Košťanoch. Pridávali ste detské ihrisko. Je pri tom futbalovom ihrisku je aj detské ihrisko? Alebo ten pridaný bol mal znamenať, že tam je to futbalové ihrisko?
Ďakuj...
12018-02-14 14:21:58 UTCozDino Zdravím, chcem sa opýtať, čo bolo podkladom pre parkovisko označené ako verejne prístupné?

https://www.openstreetmap.org/way/560366513#map=19/48.72439/21.25750
22018-02-14 14:39:47 UTCRick Richards Ahoj, oh moja chyba, zrejme som sa preklikol, je to cirkevné parkovisko, hneď to opravím :-) ďakujem za upozornenie ;-)
32018-02-14 14:49:54 UTCozDino Toto parkovisko by som celkom vyhodil, lebo je to súkromný pozemok, kde parkujú len vozidla s osobitným povolením, čo nemusia všetky softvéry brať v úvahu. Aby návštevníkov centra nezavádzalo to, že je tu veľk&ea...
42018-02-15 06:14:54 UTCkayle Ak reálne existuje a je súkromné (alebo na špecial prístup) tak mu treba pridať "access=private".
52018-02-19 16:19:41 UTCozDino Otázkou ostáva, či reálne existuje. Predmetné "parkovisko" je nespevnená plocha oploteného súkromného pozemku. Na bráne je značka Zákaz vjazdu, brána sa zatvára a nikde nie je značka "P" ozna...
12018-02-01 18:48:35 UTCkayle Poprosím ak objekt (v tomto prípade budova) existuje treba opraviť/zmeniť už existujúci objekt.
Takto sa tu nachádzali dve budovy cez seba, aj keď je reálne jedna. Uvedené som opravil.
Ak bude niečo nejasné, stačí sa opýtať.
Č...
12018-02-01 18:43:44 UTCkayle Zdravím,
teraz som si všimol úpravy. Tie adresné body je pekné že sú pridané, ale mám pád drobností:
1/ údaje nie sú kompletné, je tam len číslo bez ďalších údajov, takže sa a...
12018-01-25 13:57:37 UTCkayle Upravil som označenie, nakoľko to nebolo správne. Treba v ponuke nájsť ubytovanie a vybrať si vhodný typ. Nestačí napísať "ubytovanie" k adrese
https://www.openstreetmap.org/changeset/55741312
Jedna otázka. To ubytovanie je na správn...
12018-01-09 09:55:16 UTCMateusz Konieczny https://www.openstreetmap.org/way/549631804 - is it an attempt to map a parking?
22018-01-19 09:42:36 UTCkayle Probably yes. Based on changeset name and way name .
On Mapillary picture (nearly year old) https://www.mapillary.com/app?focus=photo&pKey=_JkD6t73TVE-TCMu0ES9IQ looks like ordinary forest road.
32018-01-19 09:48:28 UTCkayle JMS OZKH: Mám pár upresňujúcich otázok.
Je to parkovisko nejako označené? Alebo aspoň nejako spevnené?
Je to zmenené oproti tejto fotke? https://www.mapillary.com/app?focus=photo&pKey=_JkD6t73TVE-TCMu0ES9IQ
.
A ešte doplním,...
12018-01-12 08:52:49 UTCDurko_freemap ahoj kayle,
turn:lanes:forward=1, malo byt asi len lanes:forward=1?
(https://www.openstreetmap.org/way/335557032), Durko
22018-01-12 08:54:13 UTCkayle ano ma :(
12018-01-09 20:27:46 UTCDurko_freemap Ahoj,
ked si zmenil nazov ulice (https://www.openstreetmap.org/way/24345401) mal by si upravit aj adresne body (napr. https://www.openstreetmap.org/node/2916568478#map=18/48.57461/19.13827).
Dik Durko
22018-01-09 21:22:30 UTCzvolencan1 Už by to malo byť všetko zmenené. Díky za pripomienku, nenapadlo ma, že treba aj to.
32018-01-10 07:25:45 UTCDurko_freemap Ahoj, do navigacii zadas Zvolen/Motovska ulica - a nezobrazili by sa ziadne cisla na tejto ulici. Su zmenene vsetky cisla, overil som to. Vdaka za upravu. Durko
42018-01-11 11:00:30 UTCkayle Nechcem kritizovať, ale ako je označená na ceduliach tá ulica? Lebo mesto to má označené v zozname ako "Môťovská cesta" ale vidím tak aj "Môťovská"
https://egov.zvolen.sk/default.aspx?NavigationState=160:0:
.
T...
52018-01-11 11:34:05 UTCDurko_freemap ahoj kayle,
skumal som to tiez, je pravda, ze jedno je cesta a druhe je ulica. Preto som nevrtal do slova "ulica" aby sa to nezamienalo. Aj ked asi by bolo jednoduchsie vymazat "ulica" a pridat note=toto je Motovska ulica, nezamienat z Motovska cesta. Info som cerpal zo zoznamu ...
62018-01-11 11:45:47 UTCkayle Pravda, aj keď to vyzerá "divne" to ulica (keďže nikde inde nie je) asi to má zmysel na odlíšenie.
72018-01-11 12:37:16 UTCzvolencan1 Páni, ja osobne bývam na Môťovskej ceste, zato som sa o to zaujímal. Tu bol vždy problém s tým, že hlavne kuriéri vždy zablúdili na Môťovskú ulicu a to je problém, lebo tá je na druhej strane trate a dá sa ...
12018-01-03 06:49:46 UTCkayle Zdravím,
maps.me pri úprave zobrazuje iba addr:housenumber?
Lebo na SK používame http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:WikiProjekt_%C4%8Cesko/Syst%C3%A9m_adres a keď sa opraví iba addr.housenumber potom to nesedí s addr:conscriptionnumber a/alebo addr:streetnum...
12017-11-20 09:33:31 UTCkayle Please don't use name tag on objects for description!
https://www.openstreetmap.org/way/53376574
I'm absolutely sure name of this path is not "walking path"
Or this building https://www.openstreetmap.org/way/50237970
"newly build block of flats"?
.
More info: http://wiki.o...
22017-12-07 08:41:36 UTC*Martin* Ahoj risko, prave som ti siel napisat to iste :-). Do tagu name sa dava vlastne podstatne meno, nie vseobecne. Napr na cestu ulice sa nedava name=ulica ale name=Krosnianska. Na bezne chodniky sa nazov nedava, tj. chodnik sa nevola "chodnik". Jednoducho bezny chodnik meno nema. Prosim oprav...
32017-12-07 08:55:15 UTC*Martin* ...pozeram ze uz je to tu opravene. Opravujem este na inych miestach ako "path to playground" s horse=no :-D
42017-12-07 12:12:36 UTCrisk0 snazil som sa pridat cim viac popisov :)
uz viem ako na to.
12017-10-27 13:27:17 UTCyzal I am looking at bing maps and the road is not there. So how do you know the footway and road are connected? Whats the real source of your edit?
22017-10-27 16:30:07 UTCratrun The node was such close to the footway that OSMI (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Inspector/Views/Routing) detected an error. Now I set "noexit=yes" with "fixme=check".
32017-10-30 07:22:43 UTCkayle My fault, bad tagging. :(
Road is not connected to footway
https://www.mapillary.com/map/im/iIv2VH3kajpL4Yy0Oa8lEw
12017-10-25 06:06:52 UTCMiroJanosik Pri tejto ceste sa chcem opytat ci tam je znacka "zakaz vjazdu", lebo to znamena "access=no". Ak chces tym oznacit kvalitu cesty tak na to su vhodnejsie tagy "smoothness" a "tracktype". ahoj, Miro
22017-10-25 08:40:52 UTCkayle Nie je pre "zákaz vjazdu" lepšie vehicle=no?

Ešte by som doplnil, že do name (názov) nedávať popis, ale iba meno cesty, ak nejaký má.
32017-10-25 08:49:46 UTC*Martin* access=no znamena "zakaz vstupu uplne vsetkym"
12017-10-07 22:13:23 UTCgazember8 • Aj v tomto prípade si celý objekt označil ako [building=yes], aj keď to budovou nie je, prosím, oprav túto chybu.
https://www.openstreetmap.org/way/530779951
22017-10-09 05:28:30 UTCkayle Ono aj tie ostatné tagy nie sú moc OK.
Je tam tourism=guest_house na tej ploche, ale pritom už tam je dávno zaznačené ubytovacie zariadenie https://www.openstreetmap.org/way/49042236
Pre jednu vec by mala byť jedna cesta/bod. Potom to tam zobrazuje viac krát.
32017-10-09 05:29:59 UTCkayle http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Jeden_prvek_re%C3%A1ln%C3%A9ho_sv%C4%9Bta,_jeden_prvek_v_OSM
12017-09-22 09:02:09 UTCHarald Hartmann Hello kayle. At http://www.openstreetmap.org/way/104160658 you have tagged `roof:levals` instead of `roof:levels`, right? #typo
22017-09-22 09:03:24 UTCkayle Yes, will fix it.
12017-09-05 08:36:03 UTCkayle Jedna poznámka a jedna otázka :)
Do názvu (name) by som dal "Kovex-VB" nakoľko to je názov firmy.
A vážne majú otvorené nonstop?
https://www.openstreetmap.org/node/5079863122
Môžem tam prísť aj ráno o druhej?
22017-09-05 08:39:49 UTCkayle A ešte jedna vec. Ulica nebude "Bojnická cesta" nakoľko toto sú Bojnice a taká ulica je v Prievidzi.
Je to "Prievidzská".
12017-08-16 07:36:43 UTCkayle Čo sú prosím ťa tie body len s "name" a "ele"?
napr. https://www.openstreetmap.org/node/721413839
Ďakujem
22017-08-16 09:29:50 UTCMilo12 Ahoj, je tam turisticky rozcestnik s tymto nazvom a nadmorskou vyskou. Milo
32017-08-16 09:52:14 UTCkayle Aha, tak by bolo dobré pridať ešte tourism=information
information=guidepost
hiking=yes
Aby bolo jasné čo to je a hlavne zobrazovalo sa to na mape.
Pre istotu, na cyklo sa miesto hiking=yes dáva bicycle=yes
42017-08-16 13:49:55 UTCMilo12 Ok, upravene. Dik za radu.
12017-08-15 06:43:09 UTCkayle cyklo 8114 má akési podozrivé meno "miss" https://www.openstreetmap.org/relation/7130749
nie je to nejaká chyba?
12017-07-24 05:19:36 UTCkayle Hi.
One question. Why this change from highway=footway to highway=path?
https://www.openstreetmap.org/way/132198722
https://www.openstreetmap.org/way/48119667
22017-07-24 14:00:53 UTCyzal Ahoj, priznám sa, že to bola pre mňa celkom dilema čo je správnejšie. Rozhodol som sa pre path z viacerých dôvodov:
1. na wiki je pri tagu highway=footway poznámka "For multi-use or unspecified paths and trails used by a variety of non-motorised traf...
32017-07-25 07:17:08 UTCkayle Áno, pozeral som to na wiki. Časom sa nejak posunul význam path na wiki a neskôr aj zobrazenie priamo na osm.org, path, footway je teraz rovnaké. :(
Na SK sme zvykli dávať path na také vychodené chodníčky. Zvyčajne lesné, ale aj tak&...
42017-07-26 18:07:35 UTCkayle Ešte jedna poznámka, pozor na veci označené ako building:part
Áno niekedy to možno je divne zaznačené (resp. na prvý pohľad nezmyselne) a je to lepšie preznačiť, ale aby sa potom nerozbilo zobrazenie budovy
http://demo.f4map.com/#lat=48.7773...
52017-07-26 18:26:51 UTCkayle Ešte pozerám ten chodník a cyklo značenie. A celkovo to je značené divne.
Na začiatku je značka C13 https://www.mapillary.com/map/im/_XHbu5NrDsxHv7JONIh-HQ
a neskôr C12
https://www.mapillary.com/map/im/8QhrjMZd5DuLljmoNkw7cw
https://www.mapillary.com/map/im/...
12017-07-14 04:54:41 UTCkayle POI has already been mapped - https://www.openstreetmap.org/way/476230005
12017-06-13 06:02:01 UTCkayle Zdravím,
ak to je "Boží muka" bolo lepšie značiť to ako http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:historic%3Dwayside_shrine a nie ako http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:historic%3Dmemorial
I keď neviem či také niečo maps.me má v ponuke. Ak ...
12017-06-01 05:58:05 UTCkayle Hi, what is source for this aerodrome? Orthophoto is showing nothing like runway. Well, surface near this point has different color, but it is probably only mown area. Different ofthophoto show same surface. And there is OSM note about no aerodrome here, only a field.
Thanks
22017-06-01 21:33:55 UTCjan_olieslagers It was taken (along with several more) from

https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_let%C3%ADsk_na_Slovensku#Letisk.C3.A1

Regards,
32017-06-19 07:35:30 UTC*Martin* Also please don't put generic name "Letisko" into name tag. It should only be name="Bojničky". It is the same like we don't add "City" to city names, like "Bratislava City". Thank you.
12017-05-30 06:57:34 UTCkayle Zdravím,
jedna "kontrolní otázka" :) Nebolo lepšie pridať kaštieľové tagy rovno na budovu? Už obsahovala názov, len nebola presne nedefinovaná.
22017-05-31 04:13:45 UTCVlkBA Asi ano, mate pravdu. Sorry, som uplny zaciatocnik.
32017-05-31 04:22:57 UTCkayle Nič sa nestalo, každý sme začínali ako začiatočník. Len som to chcel dať do pozornosti.
12017-05-30 07:01:38 UTCkayle Zdravím,
adresné číslo nepatrí do názvu (name). Toto konkrétne je správne zapísané ako má byť ale je zdvojené v názve (name).
22017-05-30 07:04:19 UTCkayle Taktiež prosím neduplikujte POI ako bod, ak už existuje ako cesta. Kostol bol označený na budove (i keď bez názvu) a teraz tu je 2x
Ďakujem
32017-05-31 04:15:12 UTCVlkBA Aha, ok.
Vdaka za pripomienky, polepsim sa.
42017-06-19 07:33:04 UTC*Martin* Este dodam, ze kostoly su na SK pomenovane podla svatych, takze nazov by mal byt najskor napr. "svätého Martina"
12017-05-22 12:28:48 UTCkayle Ahoj,
super že dopĺňaš čísla, len jedna drobnosť.
Prispievatelia sa vo väčšine zhodli, že by bolo dobré použiť CZ systém značenia http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:WikiProjekt_%C4%8Cesko/Syst%C3%A9m_adres
V podstate sú to ďalši...
22017-05-22 16:56:57 UTCDurko_freemap Ahojte, ja by som mal 2 drobnosti :o)
1. nie su zakreslene nazvy tych ulic (napr. Kuzmányho, Kollárova, Školská, ...)
2. Lutila by mala mat 619 cisel (http://addrtool.osm.margus.sk/homepage/municipality/599336), co je na rucnu pracu dost. Teoreticky by som mohol importn...
12017-05-17 11:57:04 UTCDurko_freemap Zdravim, hm pekné ale určite nie pravdivé, treba zakreslovať skutočnosť a nie tipovať, napr.:
1. tu určite nieje 130 (https://www.openstreetmap.org/way/491819777#map=16/48.5723/19.2478
2. a tu (https://www.openstreetmap.org/way/319796035#map=15/48.5694/19.2431) nieje 90 (https:...
22017-05-17 13:41:36 UTCcagy4 Pozdravujem. Sú to dva uhli pohľadu: - nesprávny údaj núti k oprave, ako napríklad Teba že mi o tom píšeš.
- žiaden údaj, žiadna chyba ale ani žiadna náprava.
Takže keď si tam už bol oprav to podľa správnosti ale...
32017-05-18 04:50:31 UTCkayle Dovolil by som si tak úplne nesúhlasiť. Žiadny údaj sa dá tiež považovať za chybu. A iba ak viem, že zadaný údaj je nesprávny, tak to núti ho opraviť.

Ja napr. pozerám sem http://product.itoworld.com/map/124?lon=19.14211&...
42017-05-18 08:14:56 UTCDurko_freemap Ahojte, nesiel som po dialnici, ale len po hlavnej ceste. Tiez len tipujem, ze ten koniec dialnice je znizeny na 100km/h resp. 80km/h, tak ako opacny koniec. Svojim prispevkom som chcel len povedat, ze zakreslovat sa ma realita, nie tipy. Svetovy mier :o). Durko
52017-05-18 09:30:32 UTCcagy4 Ahojte, to čo je nereálne som už včera vymazal, môžete to zmeniť na realitu. Svetový mier. Cagy
12017-05-15 05:31:58 UTCkayle Zdravím,
menilo sa tu v poslednej dobe značenie na nespoplatnený úsek?
22017-05-15 11:01:52 UTCmapko Zdravím,
zmenilo, inak by som to nemenil.
https://www.facebook.com/MiroslavIvan.sk/posts/1420546427968370
32017-05-15 11:19:45 UTCkayle Super. Tiež som dávno krútil hlavou prečo ten kúsok nedali ako nespoplatnený, nebolo by treba taký kus obchádzať.
42017-05-16 11:50:21 UTCDurko_freemap Ahojte, je to takto aj v reale, dnes som tadial isiel. Durko
12017-05-10 10:49:12 UTCkayle Zdravím, malá poznámka k úpravám. Zdá sa mi že to je akási chyba v editore iD, ale sidewalk sa zvykne dávať na chodník ktorý je "spojený" s cestou.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:footway%3Dsidewalk
...
12017-05-08 12:04:24 UTCaceman444 Zdravim, prosim preco davate na vsetky chodniky znacku footway=sidewalk, aj ked to nie su chodniky popri ceste?
22017-05-10 10:46:32 UTCkayle Hmmm.. to bude "vlastnost" iD, pretoze ak vytvorim way tak sa mi podarilo spravit chodnik aj s tagom footway=sidewalk.
Najskor som myslel ze ked otvorim "cestne objekty..." (bez vyber tam) a potom vyberiem "Objekty cesticiek..." a tam "chodnik" ze to prida, a...
12017-05-09 06:36:23 UTCkayle Ahoj, prosím ťa čo sú tieto body?
https://www.openstreetmap.org/node/4840537177
https://www.openstreetmap.org/node/4840537176
Sú to turistické značky čo sú na stromoch a podobne?
https://www.google.sk/search?q=turisticke+znacenie&source=lnms&tbm=isc...
12017-05-06 16:55:46 UTCaceman444 Dobry den, tne bod "Water storage tower" je nejaka informacna tabula pre turistov (ako ste to zakreslili)? A je naozaj po anglicky? Alebo ste chceli zakreslit samotnu vodnu vezu, ktora je tam vidiet na satelitnych snimkach? Potom by to bolo man_made=water_tower .
22017-05-07 12:28:54 UTCRoSi Zdravim, to bolo 4 roky dozadu, a pripustam, ze "i" moze byt nespravne. Prosim opravte to podla vlastneho uvazenia. V skutocnosti to je "water tower" - ako ste napisali, vysoka nadrz na vodu. Nieco taketo: http://www.painesville.com/vertical/Sites/{66FDE066-2B9A-43E2-8DFC-212900...
32017-05-08 20:48:06 UTCaceman444 Ano, bol som to pozriet osobne a je tam taka veza (s reklamou na farmu) a tabulu som nevidel. Tak to opravim (a plno veci v meste, ktore som si oznacil s FIXME:)).
42017-05-08 21:12:50 UTCRoSi Super! Kludne to opravte, budem rad :) Da sa niekde vidiet tie FIX ME hromadne?
52017-05-09 04:38:07 UTCkayle Ospravedlňujem sa, že sa miešam do diskusie.
https://tools.geofabrik.de/osmi/ - zobrazuje fixme a iné veci
http://osmose.openstreetmap.fr/ - tiež zobrazuje rôzne možné problémy v dátach
62017-05-09 16:15:29 UTCRoSi Preco by ste sa mali ospravedlnovat? Diskusia je o tom, aby sa v nej diskutovalo. Cim viac diskutujucich, tym pestrejsia diskusia... Dakujem za dalsie nastroje. V mapovani som sice len polo amater, ale zidu sa :)

R.
12017-05-04 14:01:45 UTCPiskvor Ahoj, nebylo by lepší hydrant tagovat jako hydrant? http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:emergency%3Dfire_hydrant
22017-05-05 05:22:22 UTCkayle V ideálnom prípade áno. Ale nakoľko to je z maps.me aplikácie, tak nie. Sú tam len vybrané tagy (vlastne len názvy pre objekty, tagy to schováva pre používateľmi) a hydrant tam nie je. Opravím to.
32017-05-05 05:38:10 UTCkayle Ach pozerám že toho je oveľa viac :(

Mohol by autor skúsiť použiť editor iD priamo na osm.org na úpravu dát?
V mobile si len spraviť poznámku kde to je?
Videl som že bol použitý aj OsmAnd, ten je lepší na úpravu/pozná...
42017-05-05 06:05:27 UTCPiskvor Pokud to v Maps.me není, pro Android mohu doporučit editor Vespucci (pro iOS bohužel nevím).
12017-04-03 06:56:46 UTCMiroJanosik Pekny den, vidim ze to je prva sada zmien od uzivatela, a tak som prekvapeny ze je to taka velka zmena - zmazanie potoka, zastavok, to vsetko je podla aktualneho stavu prosim?
A chyba tu aj komentar k changesetu...
Prosim o vyjadrenie, inak budem odporucat o vratenie tejto zmeny spet.
22017-04-03 07:12:46 UTCSimona Malíková ups, ospravedlňujem sa, moja chyba :( pravdupovediac, ani neviem ako sa mi to podarilo
32017-04-03 10:40:11 UTCMiroJanosik Dobre, tak ja tie zmeny vratim spet, nech sa vrati co tam bolo.
Drzim palce do buducna, editovania mapy sa netreba bat. :)
42017-04-12 12:47:00 UTCkayle Pozerám mapu a nejak málo ciest tam vidím :) A keďže to nebolo revertnuté hneď som to vrátil nech sa na to nezabudne.
https://www.openstreetmap.org/changeset/47693110
52017-04-12 13:23:48 UTCMiroJanosik Ahoj, vdaka za revert, mam to poznacene ale nestiham :)
12017-04-11 11:29:38 UTCkayle Je to staršia úprava, ale rád by som sa opýtal či je na dome naozaj 6 podlaží a nie 7, ako bolo pôvodne zaznačené.
Číslo nevyjadruje poschodia ale podlažia, viď. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:building:levels
A zdá sa...
12017-04-11 10:08:01 UTCkayle Zdravím, poprosím nedávajte do name (názvu) všeobecné meno objektu ale iba vlastné.
Čiže nedávať "paneláku" názov bytový dom, alebo ihrisku písať do názvu ihrisko.
Ďakujem
12017-03-02 13:49:37 UTCkayle Len pár poznámok k úpravám.
K správnemu zaznačeniu obecného úradu, či škôlky je potrebné doplniť aj ďalšie značky (tagy)
Obecný úrad potrebuje značku amenity=townhall
http://wiki.openstreetmap.org/wiki...
22017-03-08 11:26:17 UTCkayle Ešte pár otázok.
Toto sú nejaké penzióny alebo prečo tie názvy?
http://www.openstreetmap.org/way/478057942
http://www.openstreetmap.org/way/478057935

Čo je toto zač? http://www.openstreetmap.org/way/478057937
Na kaviareň to je nejaká...
12017-02-25 14:10:49 UTCsegi Ahoj,
čo si myslel pod týmto miestom s výhľadom?
Je to označenie určené prevážne na kopce a stráne odkiaľ je výhľad do okolitej krajiny.
22017-02-27 05:57:40 UTCkayle Pre segi: Je to z maps.me aplikácie, takže asi ako to v týchto prípadoch často býva je to súkromná značka. (Neviem ako teraz, ale v minulosti bol preklad dosť nejasný a dalo sa to chápať ako "obľúbené miesta".)

...
12017-02-12 14:44:14 UTCMichal Greksak added parking area in front of Motorest
22017-02-13 05:37:48 UTCkayle Poprosím nepridávať do name (názvu) všeobecné mená (ako "parkovisko", "kostol" a pod.), ale vlastné mená. Teda ako sa to parkovisko či kostol volá.
Ďakujem.
12017-01-16 08:56:27 UTCDurko_freemap Zdravim,
upravil som tagovanie, aby sa firma dala vyhladat (https://www.openstreetmap.org/search?query=pentacom-NET#map=19/47.98932/18.16494).
Durko
22017-01-16 09:45:53 UTCkayle Mozno este aj ten service tag je tam taky "nesediaci".
12017-01-13 05:55:43 UTCpoornibadrinath Hi Lubomir Geci,
I came across your edits and noticed you have changed the tag of a primary highway to a residential road. What was the need of this change, can you please explain? The changeset comment doesnt have na explanation of why this change was made and it is unwise to edit the tags of a ...
22017-01-16 05:50:31 UTCkayle It is not my edit, but found on web news story about road I/77. This road was moved from town centre.
And fixed some forgotten tags - https://www.openstreetmap.org/changeset/45207189
12017-01-10 10:39:26 UTCkayle Hello. Please, pay attention when creating new road. Don't make common node with power lines or boundaries.
Thanks.
--
Hallo. Bitte beachten Sie beim Erstellen neuer Wege. Machen Sie keine gemeinsamen Knoten mit Stromleitungen oder Grenzen.
Vielen Dank.
12016-12-20 12:46:28 UTCkayle Zdravím. Do budúcnosti poprosím dávať väčší pozor pri zakresľovaní. Cesty/chodníky by mali byť spojené a tiež pozor, aby čiara cesty/chodníka nešla tam a späť po rovnakej dráhe.
Chodník som o...
12016-12-05 05:51:41 UTCkayle Ahoj, vďaka za vylepšovanie mapy. Len by som dodal, že by bolo dobré označiť čísla domov nasledovným spôsobom
http://wiki.freemap.sk/cislabudov
Je to tzv. "český systém" http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:WikiProject_Czech_Republic...
12016-12-05 05:45:36 UTCkayle Ahoj, len jedna poznámka. Je zvykom do name dávať vlastný názov objektu (ak existuje) a nie všeobecný.
A jedna otázka, sú dva novinové stánky vedľa seba? Najskôr bol upravovaný ten na chodníku a potom vytvor...
12016-12-02 09:54:03 UTCkayle Hmm.. označenie "turistická atrakcia" http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:tourism%3Dattraction mi na toto moc nesedí
12016-12-02 09:48:27 UTCkayle Čo má tento bod byť? Označené to je ako "turistická atrakcia" a nič bližšie.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:tourism%3Dattraction
12016-11-09 06:20:09 UTCaceman444 Dobry den, co su tie atrakcie v parkoch v Bratislave (a inde nahodne po Slovensku) s nazvom "spotsa s.r.o." a nesmyselnymi "cislami domov", ktore zakladate?
22016-11-09 08:59:17 UTCkayle Toto fakt vyzerá "zaujímavo" :s (čítajte zrelé na revert)

Poprosil by som autora, ak je záujem pridať nejaké informácie do OSM, aby si pozrel na wiki.osm.org, ako by bolo vhodné označiť požadované veci a nie zneuž&iacu...
32016-12-12 06:33:57 UTCMiroJanosik Veru divný changeset. Vidím že bol revertnutý pred 9 dňami
Autor spravil dva changesety, druhý je o tom istom 4485140195. Revertujem aj ten.
12016-08-22 16:32:39 UTCplatlas23 Hi, is that buikdung really called 'Home'?
22016-08-24 07:46:05 UTCkayle created_by=maps.me
Many times I have seen something like this.
He/she thought that this is for add favorite place and not editing map.
32016-08-24 14:31:52 UTCEylok Hello, yes yes that's it. I feel ashamed ah ah. That was a good laugh when I have seen this comment.
12016-08-19 05:22:02 UTCkayle Привет,
эти изменения являются частными пятна на посещения? Некоторые из них являются активными.
Меры предосторожности при редактировании в maps.me, изменения / данн...
22016-08-19 08:39:45 UTCMiroJanosik Node 4355994889 looks to be incorrect; satelite maps show houses on the place and no Castle. There is already mapped castle 1km South

4355939092 "Helikon Castle Museum" is also out of place, and it should not be "castle" but a "museum" as the name says.

4355932394...
32016-08-23 06:36:54 UTCkayle No answer, reverted - http://www.openstreetmap.org/changeset/41630577
12016-08-18 09:54:18 UTCkayle Zdravím, ak je to verejná stanica chcelo by to trocha upresniť. Aké sú tam možnosti pripojenia? Platba?
Ďakujem
12016-08-09 09:02:28 UTCkayle Jedna otázka, táto cesta https://www.openstreetmap.org/way/185979004 je to viac pohostinsto, alebo reštaurácia?
Viac hodnôt sa značí nasledovne http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Semi-colon_value_separator ale nie je to odporúčané rieš...
22016-08-10 08:36:32 UTCanirud Nechám teda iba reštaurácia, dá sa tam síce ísť iba na pivo, ale dá sa tam aj najesť. S názvom som si nie istý...
32016-08-10 08:48:18 UTCkayle amenity=pub tak úplne nevylučuje že sa tam nedá najesť. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dpub
Ale tiež mám občas problém čo už hodiť ako restaurant a čo ešte ako pub. :s
12016-08-09 08:58:28 UTCkayle Zdravim. Nie je sukromna cesta?
22016-08-10 08:35:06 UTCanirud Nie je, je to prístup k tým dvom domom vzadu, ktoré majú samostatné brány. Čísla domov som ale vydedukoval. V dome 143/92 bývala moja rodina, z tej cesty je aj 2. vchod do dvora tohto domu.
32016-08-10 08:43:19 UTCkayle OK.
A ten jeden dom supisne 141 bude asi preklep. Podla kapor-a je to 145, tiež postupnosť sedí s okolím a taktiez cislo 141 je o kusok dalej. Prepisal som.
42016-08-10 08:46:20 UTCanirud Jasné, to som bol asi slepý :)
12016-08-09 10:04:28 UTCkayle Zdravím, ten highway=primary tam akosi "nesedí". Nebolo by lepšie highway=residential, ako zvyšné časti križovatky v tom smere?
22016-08-09 13:10:54 UTCMartin Paserba Zdravim, zmenil som to tak, ako su ostatne casti krizovatky (Sada zmien: 41345172). Ospravedlnujem sa, ak som sposobil nejaky zmatok, bol to moj druhy prispevok do osm.
32016-08-09 13:35:56 UTCkayle Ok, nič sa strašné sa nedeje. Len mi to udrelo do oka, nakoľko to nebolo spojené s rovnakým typom cesty.
12016-08-09 10:17:51 UTCkayle Hi.
Bench on runway?
12016-08-09 10:16:03 UTCkayle Zdravím, vďaka za aktualizáciu, ale pár poznámok.
1./ Nekresliť novú cestu ak už nejaká existuje. Treba na tú pôvodnú zadať názov a ďalšie atribúty. Pokiaľ by cesta bola dlhšia ako je potrebné (na...
12016-08-08 05:04:58 UTCkayle Zdravím,
vidím síce že to už je opravené, ale predsa jedna poznámka.
Do názvu prosím písať vlastné mená a nie všeobecné (ako napr kostol, ihrisko, či garáž)
Že je budova garáž sa dá doc...
22016-08-09 09:53:04 UTCBedoBedo1
Pohodka, budem sa snazit.
Ja len obcas nieco dorobim, pripadne zaktualizujem, Najma velkosti budov, pripadne nejaky chodnik, na zaklade miestnej znalosti, ktory je tazko vycitat z akejkolvek mapy, alebo snimky. Trebarz tato garaz je v nedalekom susedstve a nebude v ziadnych podkladoch, este peknu...
12016-08-01 06:28:42 UTCkayle Zdravím, poprosil by som dávať pozor pri písaní názvov. Určite nebudú dve čiarky za sebou. Ďakujem.
12016-07-26 12:40:27 UTCkayle Zdravím, jedna otázka tá zastávka je naozaj tak "ďaleko" od cesty?
12016-07-26 12:33:27 UTCkayle No ak je to naozaj tak (na mapbox/bing ortofoto vidím nejaký múr), tak potom to je dobre. :)
12016-07-26 12:29:24 UTCkayle buildings:levels=1? Na mapbox ortofoto to vyzerá, že by mohla mať aj viac, ale rozlíšenie je malé, tak ťažko povedať.
Často ľudia nesprávne značia počet poschodí, miesto počtu podlaží, viď http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:buildin...
12016-07-26 11:58:22 UTCkayle A pozor pri kreslení ciest. Táto tu uvedená ide krížom cez dom! Tiež nie je vhodné sa držať bing podkladu, nakoľko takmer vždy je posunutý a nesedí reálne s objektami na zemi.
Treba sa pozrieť ako sedia domy a ostatné cesty a pod...
12016-07-26 11:51:15 UTCkayle Nie je to chyba, ale je zaužívané nevypisovať všetky povolenia pokiaľ nie sú obmedzené značkou. Napr. netreba pridávať na cestu v meste/obci foot=yes, nakoľko tam človek môže chodiť (po krajnici) Iba ak by bolo pre chodcov zakázan&eacut...
12016-07-26 11:46:53 UTCkayle Poprosím do názvu nepísať všeobecné názvy ako "kostol", "cintorín", ale vlastné názvy. Napr. ak by sa kostol volal sv. Bartolomeja zapísať ako name=svätého Bartolomeja.
Je tiež možné ti...
12016-07-26 11:43:44 UTCkayle Zdravím, značenie highway=road je pre cestu o ktorej sa nevie čo je zač. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway%3Droad
Odporúčam pozrieť wiki.osm.org ako sa čo mapuje, prípadne sa poobzerať ako sú značené cesty v okolí.
Je tiež možn&ea...
12016-07-25 10:18:45 UTCkayle Len drobná poznámka, shop=department_store http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Ddepartment_store nie je vhodné označenie pre "bežné" miestne potraviny. Skôr shop=convenience
Je tiež ale možné že maps.me aplikácia má nesp...
12016-07-25 09:52:07 UTCkayle Zdravím, poprosím do názvu nepísať všeobecné názvy ako "kostol", "cintorín", ale vlastné názvy. Napr. ako názov kostola by mohol byť "svätého Bartolomeja".
12016-07-20 11:18:42 UTCkayle Hi, I'm not sure, but leisure=stadium is not the best tagging choice for this type
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure=stadium
More likely leisure=pitch.
12016-07-20 05:40:35 UTCkayle Zdravím, čo je to za POI ten "Magic"?
22016-07-20 06:52:21 UTCmarian63 sorry,to je firma a zle som to priradil - budova
12016-07-19 12:17:21 UTCkayle Zdravím,
do názvu prosím nepísať všeobecné názvy ako "cintorín", "materská škola" ale vlastné ako napr, "Nový horný cintorín" alebo "Materská škola Jan...
12016-07-19 12:03:39 UTCkayle Zdravím, predpokladám, že tam je asi len jeden prístrešok.
V tom prípade už tam jeden je. Len o deň skôr tak bol zaznačený v úprave
https://www.openstreetmap.org/changeset/40796004
Konkrétne https://www.openstreetmap.org/node/43072...
12016-07-19 11:45:07 UTCkayle Zdravím, taká adresa webu vraj neexistuje. Tiež je trocha úsmevné dávať na školu otváracie hodiny. Je to skôr informácia na obchody.
12016-07-19 11:40:48 UTCkayle Zdravím, číslo 291 už existovalo. Je lepšie robiť úpravy na existujúci bod ako pridávať duplicitnú informáciu.
Tiež sa zdá že obec nemá ulice, takže "Priemyselny Park Kechnec" v názve ulice pre adresn&yac...
12016-07-19 11:33:54 UTCkayle Zdravím, je dosť nezvyčajné značiť názvy parkovísk takto. Je tam niekde také označenie? Alebo má mesto také pomenovanie? V tom prípade by bolo vhodné zaznačiť aj ostatné. (Samozrejme pozor na licenciu, nekopírovať z...
12016-07-19 11:25:37 UTCkayle Zdravím, zvykne sa bod zo zlého miesta posunúť na správne, je tak zachovaná história úprav.
22016-07-19 19:02:10 UTCtechnisub Omlouvám se nevěděl jsem jak to udělat. teď už to vím
12016-07-19 10:49:28 UTCkayle Zdravím, poprosím do názvu (name) nabudúce stačí len Shell, bez toho "čerpacia stanica" (i keď by bolo vhodnejšie brand, ktoré predpokladám maps.me nezobrazuje)
22016-07-19 10:51:02 UTCkayle A pozerám že už to mala, takže ak neukazovalo názov v maps.me je to ich chyba
12016-07-18 07:47:18 UTCDurko_freemap Zdravim Lukas,
1.) poprosim Vas nepouzivajte vseobcne nazvy (napr. MŠ, Hasiči, ...)
2.) toto (https://www.openstreetmap.org/node/4307003595) by zrejme malo byt (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dtownhall) a nie (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcommunit...
22016-07-18 08:23:29 UTCkayle A tiež nemocnica https://www.openstreetmap.org/node/4307003593 nebude skôr zdravotné stredisko?
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dclinic
12016-07-15 04:45:36 UTCkayle Zdravím. Mám pár otázok.
1./ Tá vináreň je Vináreň? Teda či to je všeobecné meno alebo vlastné?
2./ Ten bazén má tiež akési "podivné" meno. To je oficiálny názov, alebo mie...
12016-07-14 11:47:04 UTCkayle Ten názov (name) by som tam takto nedával. Alebo sa naozaj ten úsek lesnej cesty volá "Trial"?
22016-07-14 16:49:15 UTCMatus Krizan Neviem je to cyclo trial, ale ak sa tak nema volat moze byt bez mena
32016-07-14 18:05:55 UTCkayle No do názvu by sa mali písať vlastné mená a nie všeobecné.
12016-07-14 11:50:54 UTCkayle Už existujúca budova je označená ako kostol.
https://www.openstreetmap.org/way/51970207
Nie je správne mapovať veci aj ako bod aj ako cestu.
12016-07-14 09:37:58 UTCkayle Zdravím, treba tomu ešte pridať označenie amenity=pharmacy, aby bolo jasné že to je lekáreň.
Keď dáte upraviť objekt, tak hore vľavo môžete do poľa hľadaj napísať "lekáreň" a vyberte ju.
12016-07-14 06:48:56 UTCkayle Zdravím, addr:housenumber (číslo domu) by som skôr dal na konkrétnu budovu, ktorá to číslo má a nie na celú plochu družstva.
12016-07-14 06:28:05 UTCkayle Zdravím, poprosím v názvoch objektov používať dĺžne a mäkčene.
Ďakujem
12016-07-14 06:26:06 UTCkayle Zdravím, čo je tento bod? Je to označené ako kancelária telekomunikačnej firmy, ale
1./ nie je tam meno firmy
2./ naozaj je sa nachádza uprostred križovatky?
Ďakujem
12016-07-14 06:18:57 UTCkayle Zdravím, mám pár otázok k tejto úprave.
Ten objekt označený ako farnosť https://www.openstreetmap.org/way/429188273 je naozaj budova? Na ortofoto tam nič nevidieť, aj keď je pravda že medzičasom sa mohlo pristaviť, ale aj tak tá budova vyzer&...
12016-07-14 05:01:21 UTCkayle Zdravím, ten ostrov sa volá Ostrov? Ak nie tak to name je tam navyše.
Tiež už nie sú zalesnené? Pôvodne tam bolo landuse=wood
http://osmlab.github.io/osm-deep-history/#/way/119167647
http://osmlab.github.io/osm-deep-history/#/way/119167645
.
Ďalej pla...
12016-07-14 04:51:51 UTCkayle Ak to nie je oficiálny názov tak to patrí skôr do "loc_name"
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Names#loc_name
12016-07-14 04:46:10 UTCkayle Zdravím, v obci sú názvy ulíc? Z webu obce to tak nevyzerá a tu je "Urmince Školská". Čo je mimochodom nesprávne, obec sa nepíše do ulice, má zvlášť "kolónku".
12016-07-11 07:32:16 UTClaznik Podla textu na https://www.geoportal.sk/sk/udaje/udaje-zbgis/ to vyzera tak, ze ZBGIS data nie su povolenym zdrojom dat pre potreby OSM. Prosim odstranit upravy ktore boli skopirovane z nepovolenych zdrojov.
22016-07-11 10:13:40 UTCMarian Mika OK, budem teda používať iba ortofoto. Vďaka za upozornenie.
32016-07-11 11:54:50 UTCkayle To boli iba tieto changesety označené zbgis alebo aj iné? Ak nie, tak sú to našťastie len "drobnosti", čo je možné premapovať z ortofoto.
A pripomenul by som že iba bing a MapBox ortofoto je možné použiť. :)
42016-07-11 12:02:11 UTCMarian Mika chcel som len upresniť jednotlivé výhybky, ale bolo to len pár zmien
52016-07-11 12:17:49 UTCkayle Videl som že to bolo "len" zopár bodov posunutých o niekoľko m.
http://nrenner.github.io/achavi/?changeset=40643780
http://nrenner.github.io/achavi/?changeset=40643968
http://nrenner.github.io/achavi/?changeset=40646567
http://nrenner.github.io/achavi/?changeset=4064663...
12016-07-04 05:26:15 UTCkayle Zdravím,
všimol som si že do name (názov) zvyknete dávať všeobecný názov a nie konkrétny. Nezvykne sa písať do name "nabíjacia stanica" alebo "ihrisko" či podobne, ale presný názov. Nakoľko ...
12016-07-04 05:23:29 UTCkayle Zdravím,
nebolo by lepšie označenie amenity=doctors, prípadne amenity=clinic miesto office=physician?
viď http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Ddoctors
12016-06-27 08:03:40 UTCkayle Je tu tiež zaznačený "Hostinec Šidlovčanka" (https://www.openstreetmap.org/node/2960358689), ak sa tam už nenachádza treba ho zmazať.
ďakujem
12016-06-27 08:00:42 UTCkayle Zdravím,
CarpeDiem už je zakreslené kúsok nižšie. Viď https://www.openstreetmap.org/node/385154631
Ak je toto správna poloha je lepšie presunúť existujúci bod na správne miesto.
12016-06-24 04:33:09 UTCkayle Zdravím, jedna drobnosť k otváracím hodinám toho obchodu. Podľa webu sú tam od pondelka do piatku v tých hodinách. Správne otváracie hodiny sú teda

Mo-Fr 10:00-12:00,14:00-16:00

Je potrebné presne dodržať form&aac...
22016-06-24 07:09:36 UTCHajduZERO Dakujem za upresnenie
12016-06-23 12:52:42 UTCkayle Hello,
please slow down. :)You created way marked as building. When still same way looks like road, but is marked as bulding
This one: https://www.openstreetmap.org/way/426764628
Your edits are all over world. For start try your neighborhood first, when edit maps around. And please be careful, th...
12016-06-23 11:26:07 UTCkayle Zdravím,
tento dom má zakreslené chodníky akoby k dvom vchodom. To 1481/135 platí na celý dom (oba vchody) alebo má každý vchod zvlášť číslo? V tom prípade ktorý je 1481/135 ten západný, aleb...
22016-06-24 12:39:11 UTCDurko_freemap Zdravim, upravil som to tak, ze teraz su tam dva samostatne body (135,136 udaj z historie budovy) (resp. aj kapor hovori o dvoch cislach). Ak som netrafil pozicie (ze su opacne) mozete ich pohodlne presunut na spravne miesto). Durko
12016-06-23 09:06:45 UTCkayle Zdravím, podľa toho čo som našiel na webe je Andromeda firma predávajúca fontány (a krby a ďalšie).
V tom prípade označenie amenity=fountain (neviem ako to ma preložené maps.me) je nesprávne označenie. Toto značí font&aacu...
12016-06-22 06:56:29 UTCkayle Zdravím, to má oficiálne názov "Cestička"? Tiež tam bol foot=designated a bicycle=designated, teraz sú yes
Je to určené pre cyklo (je tam dopravná značka) alebo len vhodné ako sa píše v popise úprav?
http:/...
22017-02-18 17:51:02 UTCJose Riha "Cesticku" (teda name tag) som vymazal.
12016-06-20 08:56:06 UTCkayle Zdravím,
building:levels je počet podlaží nie poschodí, preto táto budova má 3 a nie 2.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:building:levels
12016-06-20 08:40:46 UTCkayle Zdravím Stanger12,
pri zadávaní vlastností pre objekty pozor na také veci ako napr. "surface_1" pri ceste
https://www.openstreetmap.org/way/425560023
Pokiaľ z nejakého dôvodu je potrebné, aby boli dve či viac hodnôt tak sa ...
12016-06-20 08:33:22 UTCkayle Zdravím IPsr,
len taká malá poznámka do čísla domu (addr:housenumber) sa nepíše žiadny text (ako ulica alebo podobne)
https://www.openstreetmap.org/way/80018941
a tiež už do ulice adresného bodu (addr:street) sa už znova nepí&sca...
12016-06-19 19:32:30 UTCDurko_freemap Zdravim Peter,
bohuzial ale tieto cesty su zakreslene uplne zle, totizto zostala povodna cesta (https://www.openstreetmap.org/way/363503262#map=17/48.20225/17.26999) + nova (https://www.openstreetmap.org/way/425753589) + nova (https://www.openstreetmap.org/way/425753588). Ak je tam cestne obmedzeni...
22016-06-19 19:40:59 UTCDurko_freemap trochu som hladal a podla tejto fotky(https://www.mapillary.com/map/im/CChpuQz3Q536kKnMQ2m2aA/photo) je tam 70tka
32016-06-20 05:06:02 UTCkayle Skusim to pozriet, mam 2 tyzdne stare video z tejto cesty (iba v smere od Ivanky)
42016-06-20 05:22:29 UTCkayle Tak od Ivanky tam je aj 50. Z druhej strany asi tiez po tej 70. To na 100% neviem potvrdit, lebo som videl iba zakaz odbocenia, ale ked pozeram na toto foto, tak po tejto 70 so zakazom predbiehania je este jedna kruhova znacka az potom zakaz odbocenia. Opravim to.
12016-06-17 05:44:25 UTCkayle Ako súcit mám, ale podľa mňa toto do name nepatrí! Jednoznačne do loc_name by som to dal. ;)
12016-06-16 09:32:07 UTCkayle Hi, what is "6.15" in the hotel name?
12016-06-16 09:08:36 UTCkayle Len malá poznámka, nie je dobré vytvárať nový bod pre POI, ak už je daný objekt v mape ako budova. Stačilo upraviť dáta už existujúceho objektu, ak to maps.me aplikácia nedokáže, je lepšie ísť priamo na str&aa...
12016-06-14 08:50:57 UTCkayle Zdravím, ak by som mohol odporučiť, tak by bolo dobré pridať ešte tag office=company k tomuto bodu, aby bolo jasné čo to name znamená.
Ďakujem.
12016-06-14 08:43:58 UTCkayle Zdravím, len jedna malá pripomienka k tejto úprave. To zdravotné stredisko je označené ako nemocnica čo nie najlepšie označenie. Odporučil by som amenity=clinic prípadne ešte amenity=doctors ak by to bolo čosi menšie, viď nasledovn...
22016-06-14 08:47:47 UTCkayle A ešte jedna :)
Tejto budove https://www.openstreetmap.org/way/59382823 by bolo dobré prihodiť amenity=kindergarten aby to bolo brané ako škôlka.
12016-06-09 10:28:50 UTCkayle Zdravím, tie recyklačné miesta sa čím líšia? Keďže je tam rovnaký názov firmy a sú od seba 15m.
ďakujem
12016-06-09 10:20:06 UTCkayle Zdravím, pozerám že podľa web stránky to vyzerá na stavebniny a nie na obchod s turistickým vybavením.
tam by sa miesto shop=outdoor hodilo
shop=trade. Viď http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dtrade a
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:s...
22016-06-09 10:23:48 UTCkayle Zdravím, podľa webu to nevyzerá byť obchod s turistickým vybavením, ale stavebniny.
Ak to neviete zmeniť, dajte vedieť, opravím to.
12016-06-09 10:13:16 UTCkayle Zdravím, na uvedenej stránke je napísané ako prevádzkovateľ stránky "Nábytok a kuchyne". Ako sa tá predajňa nazýva? Ďakujem
22016-06-09 10:15:26 UTCkayle Ešte pozerám web, tak ma napadla ďalšia otázka. Je to LEN internetový predaj. Nedá sa tam prísť a niečo kúpiť?
12016-06-06 11:54:41 UTCkayle Vidím že si pridával nejaké bunkre. Asi by bolo dobré ich označiť podľa nasledovnej stránky http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:military%3Dbunker
Tiež ten tag "historic" by bolo dobré opraviť z "Pamiatka,_bojisko" na niečo b...
12016-06-06 11:42:08 UTCkayle Do názvu (name) sa zvykne dávať názov objektu a nie popis ako napr. "Ihrisko multifunkčné s pevným povrchom"
Typ ihriska som upravil, ale ten pevný povrch je aký? Asfalt, betón, alebo niečo iné?
ďakujem
12016-06-06 11:30:38 UTCkayle Vitaj v OSM. Ak môžem poznámku neodporúčam moc maps.me používať ako editor. Nepozná veľa tagov. Napr v tomto prípade sa menil adresný bod (presnejšie addr:housenumber), ale sú tam aj iné tagy, ktoré ostali neopraven&eac...
12016-06-03 08:56:28 UTCkayle Zdravím, poprosil by som pri pozor na presnosť. Ulica pre túto budovu je "Pre Vadasi" ale kúsok odtiaľ je cesta s názvom "Pri Vadaši".
A tá budova má aj nejaké číslo?
12016-06-03 08:43:39 UTCkayle Zdravím, na mapbox snímkach síce nie je vidieť niečo ako posed (môžu byť staršieho dáta), ale skôr ma upútal ten názov. Naozaj sa volá "zalom kocúrka"? Nie je tam preklep? V okolí som našiel Z&aacu...
12016-06-03 08:36:31 UTCkayle Mal by som dve otázky
1. len táto ulica je Ježíka? https://www.openstreetmap.org/way/38731930 Ten kúsok od Chrenovej čo je jednosmerka už je Orechová?
2. Ten kúsok Pásovej ulice čo nie je jednosmerka https://www.openstreetmap.org/way/50307090 ne...
12016-06-03 08:29:30 UTCkayle Prečo si prosím ťa do addr:street (určuje ulicu adresného bodu) obecného úradu napísal "farskyurad" - https://www.openstreetmap.org/node/1606761247"
Ak tam je farský úrad, tak treba vytvoriť nové POI at tiež písať t...
12016-05-25 08:00:55 UTCkayle Vitaj v OSM. Do budúcna odporúčam dávať adresné body samostatne a nie spoločne ako v tomto prípade (budova http://www.openstreetmap.org/way/58542140)
Ďakujem
Netreba to opravovať, už som to rozdelil.
12016-05-25 07:53:21 UTCkayle Vitaj v OSM, Jedna otázočka, čo má predstavovať tento bod? - https://www.openstreetmap.org/node/4205649215 Je to označené ako monument (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:historic%3Dmonument) a ako meno je tam názov nejakej s.r.o.
12016-05-25 07:46:58 UTCkayle Vitaj v OSM. Ak by som mohol odporučiť tak na budovy by bolo lepšie skúsiť JOSM editor http://josm.openstreetmap.de a pridať kapor tam plugin http://wiki.freemap.sk/freemapKaPor
Tiež pozor pri ortofoto, často je posunuté.
Prípadné otázky k mapovaniu...
12016-05-25 07:01:52 UTCkayle Pár bodov zmazaných (stane sa), ale pokreslené komplet nové cesty už cez existujúce? Dosť pochybujem že ten okruh je cesta I. triedy a vnútorné cesty medzi domami zas III. triedy. Toto je živá mapa, takže opatrne s úpravami.Možno b...
12016-05-25 06:53:52 UTCkayle Ahoj, vieš mi povedať prečo si pomazal adresné body?
22016-05-26 06:52:39 UTCDurko_freemap Jakub, tak ako pise Kayle, nebranime sa konstruktivnej debate. Ak su tie body zle a Ty si miestny a vies to opravit, treba to opravit, ale len tak vymazat body bez potrebneho vysvetlenia nieje spravne. Pred cca. 2mi rokmi ked som tie adresy nahadzoval tiez sa mi zdalo ze je tam vela tych cisel, ale ...
12016-05-24 09:02:59 UTCkayle Na takéto niečo je dobré "pridať poznámku do mapy", je to ikonka vpravo nad otáznikom. Skôr to človek zbadá.
Uvedený zákaz som pridal.
12016-05-24 06:28:00 UTCkayle Tento dom je ulica Jána Kollára? Lebo číslo síce má, ale nemá ulicu (a tiež ostatné tagy)
22016-05-24 07:35:12 UTCMiroslav Bilka Je to ulica Jána Kollára. Uz som to upravil. Nevedel som ze to treba. Myslel som ze ulica je jasna. Robil som to cez aplikaciu Maps.me na androide ked som ulicu vybral zmizla, tak som myslel ze sa to tam nedava. Teraz som skusil znova a ak to tam dam 2x, tak na druhy krat to uz drzi.
32016-05-24 08:45:04 UTCkayle Ďakujem. To že to bolo cez maps.me je vidieť v "created_by". Je pekné že pridali editáciu priamo do navigácie, ale je strašne obmedzená a niektoré veci sa tam nedali dopísať ani keď človek vie že niečo chýba.
Ak by bolo tre...
12016-05-19 10:40:14 UTCkayle Zdravím, prosím o upresnenie, pretože číslo domu 16 už bolo pridané v tejto úprave https://www.openstreetmap.org/changeset/39417997
Ďakujem
12016-05-10 13:01:22 UTCkayle Obchod sa volá "Parkovisko hl."? A ak tá chata je na ubytovanie (možnosť prenajať si ju), tak to nie je atrakcia.
Odporúčam pozrieť na http://wiki.osm.org ako sa čo značí, prípadne sa opýtať na https://groups.google.com/group/osm_sk
Neber...
22016-05-13 06:10:58 UTCkayle Pre istotu, toto je ten istý prípad ako https://www.openstreetmap.org/changeset/39214658 ?
12016-05-10 12:56:35 UTCkayle Vitaj v OSM. Čo je to za atrakcie? Čo predstavujú tie čísla. A ten monument sa volá posed? To má byť poľovnícky posed?
22016-05-13 05:59:18 UTCPeter Qsig Ahoj, dik. Ospravedlnujem sa tieto polohy som chcel ako docasne, ale nenasiel som taku moznost. Prosim o zmazanie. Dakujem.
32016-05-13 06:07:02 UTCkayle Na poznámky (ale skôr k mapovaniu, ako tu je chyba lebo ..., tento most už nie je, a pod.) slúžia "Notes". Ale netuším či je v maps.me možnosť niečo také vložiť.
Keď to boli len "poznámky", tak odstránim tento chang...
42016-05-13 06:16:41 UTCPeter Qsig Ok, dakujem. Skusim inak nabuduce. Tento priestor je aj tak nepristupny verejnosti.
12016-05-13 04:56:56 UTCkayle Prosím ťa, zas si posúval cestu a teraz aj pár domov podľa ortofoto. Zvyšok dediny ostal podľa "starého". V úprave https://www.openstreetmap.org/changeset/39182738 som spomínal, že si treba dávať pozor.
12016-05-09 07:21:49 UTCkayle Vitaj v OSM. Nechcem ti kaziť radosť hneď takto na začiatku, ale NEDRŽ sa ortofoto podkladu, pretože je takmer učite ak nie úplne, tak aspoň trocha mimo. Je dobré mať aj kataster podkad na porovnanie či ako ako moc je to posunuté (iD to nemá, je potrebný ...
12016-05-09 06:42:13 UTCkayle Vitaj v OSM. Môžem vedieť prečo si pridala reštauráciu, ktorá už je 3 roky zaznačená? https://www.openstreetmap.org/node/2277126129
Ďakujem
22016-05-09 06:43:18 UTCkayle Upps.. pardón, zle som sa pozrel, boli pridané iba nejaké nové tagy. MOja chyba :(
12016-05-09 06:40:37 UTCkayle Vitaj v OSM. To je nejaká súkromná chata, alebo je to možné prenajať? Pýtam sa preto, ze to obsahuje v názve čosi, čo vyzerá ako meno osoby.
Ďalej čo znamená "chata_2168"? Je to ako hodnota pri tagu building, čo je dosť ne&...
12016-05-09 04:49:32 UTCkayle Ahoj, dovoľ jednu otázku. Prečo prosím ťa prepisuješ (skracuješ) názvy zastávok?
Takto sú tie názvy na zastávkach. Viď napr. http://www.sadpd.sk/sad/index.php?menu=primestskelinky&pmenu=4&w=H
ďakujem
12016-05-06 09:47:11 UTCkayle Ahoj, vitaj v OSM. Poteší keď pribúdajú nové POI, ale tento hotel už je pekne dlhú dobu (podľa histórie https://www.openstreetmap.org/way/100049582/history od januára 2012) v dátach zaznačený. Ak to aplikácia maps.me ne...
12016-05-05 10:56:51 UTCkayle Zdravím, je tu aj nejaká predajňa kam môžem prísť, alebo to je iba sídlo firmy?
22016-05-05 12:04:51 UTCcomason Zdravím, je to sídlo firmy a výdajné miesto pre objednávky z eshopu, žiaľ kamenná predajňa zatiaľ nie.
pekný deň želám
32016-05-05 12:25:48 UTCkayle OK, pretože tag shop evokuje možnosť prísť tam a kúpiť čo potrebujem.
Takže ak je tam aspoň možný výdaj, tak to z časti môže byť.
Ešte jedna otázka, na web stránke vidím názov "Cyklón eshop", tu je &...
42016-05-06 04:11:29 UTCkayle Ďakujem za úpravu.
12016-05-05 05:43:49 UTCkayle Ahoj,
jedna otázka. V obci sú už názvy ulíc?
12016-05-04 09:26:19 UTCkayle Ahoj,
prosím ťa nepíš do name "zrušené" vymaž celý bod, alebo zmaž všetky tagy a daj note=obchod zrušený.
Ďalej aký zmysel mala úprava názvu "Súkromná základná umeleck...
22016-05-04 12:56:42 UTCMiroJanosik Myslim ze skratene meno moze byt v "short_name", takze napriklad name="Súkromná základná umelecká škola XOANA" a short_name="Súkromná ZUŠ XOANA"
12016-05-02 09:00:41 UTCkayle Ahoj, podľa čoho zakresľuješ tie cesty. Niektoré vyzerajú byť dosť mimo, ako napr. táto https://www.openstreetmap.org/way/390641208
Ďakujem
22016-05-03 08:25:30 UTCkayle Čo presne má byť tento https://www.openstreetmap.org/way/390641227 a tento https://www.openstreetmap.org/way/390641228 objekt?
12016-05-02 10:08:57 UTCkayle Asi by bolo dobré to neznačiť ako existujúcu, ak ešte neexistuje. Okrem toho podľa toho čo som našiel na webe to skôr bude railway=halt ako railway=station.
12016-03-08 18:03:49 UTCDurko_freemap Zdravim Milan, doplnte prosim tag shop=convenience a v tagu name nechajte len CBA, vdaka Durko
22016-03-09 22:46:16 UTCMilanS8 Zdravím. to meno som opravil.
ale bohužial, nerozumiem tej prvej polovice čo to je " tag shop=convenience" predklad mi vôbec nedáva zmysel...
32016-03-10 06:49:37 UTCDurko_freemap priamy preklad nedava sice zmysel, ale kedze ide o dohodnute znacky, treba ho zadat :o) tagy sa daju dohladat na wiki, my vieme ze CBA su potraviny, resp. mame predstavu co tam predavaju, ale aby to vedel aj nejaky software co pouziva tieto mapy, tak treba dat niektory z tychto dohodnutych tagov (ht...
42016-03-10 07:21:46 UTCMilanS8 Snáď som to dobre pochopil a doplnil som ú inormáciu.
Bude to takto dobre?

a čo sa týka pozemných komunikácii. bude stačiť ked ich označím len z ponúkaných možností z panelu,alebo je treba tiež ešte niečo presn...
52016-03-15 19:39:21 UTCkayle Väčšinou by malo stačiť. V prípade, že by na niečo nestačila ponuka v iD, tu je "krátky" prehľad najpoužívanejších tag-ov http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Map_Features
12015-12-18 09:20:22 UTCkayle Ahoj, keď dávaš adresné údaje ako bod, nemá zmysel tam dávať building=yes a hlavne building:levels.
Lepšie by bolo v tomto prípade to dať na miesto kde je vchod to paneláku a pridať tomu aj tag entrance=yes.

A prosím pozri...
12015-12-09 14:02:18 UTCkayle Ahoj, pozor pri posune budov. Ak maju kapor2, tak su podla katastralnej mapy a aj ked nie su vzdy presne, tak su casto presnejsie ako ortofoto podklad, ktory treba posunut aby bol presny.
12015-08-14 06:57:37 UTCkayle Ahoj, pozerám ze sa ti tu podarilo spraviť cestu už cez existujúcu cestu. Pridal (upravil) si teriary_link od "Malý mačací zámok" do Majcichova, kde už existovala cesta. Ak už cesta existuje, nekresli ďalšiu, ale uprav existujúcu (okre...
22015-12-04 11:50:54 UTCAndHav Ahoj, potrebovala by som pomoct s trasou na tomto linku https://www.openstreetmap.org/edit?node=26038214#map=15/48.2683/17.7130

Cesta 62 je v jednom usekuoznacena ako jednosmerna, je to miesto, kde sa prekryva zjazd z dialnice s cestou 62. Pri vytvorani trasy pre vozidlo potom nie jemozne vozidlo...
32015-12-04 12:20:36 UTCkayle Som mierne zmateny kde presne to je. V odkaze sa spomina bod http://www.openstreetmap.org/node/26038214 co je place=village (Velka Maca)
A na ceste 62 v okoli Serede pri vyjazde 14 z R1 nevidim ziadnu jednosmerku.
http://www.openstreetmap.org/directions?engine=osrm_car&route=48.2784%2C17.7125...
12015-11-19 08:36:38 UTCGerdP Hi there!
I've stumbled over this changeset because
of the highway=crossing tag.
I've changed it to highway=footway, see
https://www.openstreetmap.org/changeset/35428781
Is there a footway along these wayside crosses?
22015-11-19 11:05:41 UTCkayle On bing imagery is something like footway. I try ask in Slovak language.
32015-11-19 11:08:23 UTCkayle Martin_Andrejka: ahoj, vďaka za úpravy mapy. GerdP sa pýtal, či okolo krížov nie je chodník. Na bing ortofoto tam niečo ako chodník vyzerá byť.
Ďakujem
42015-12-09 06:07:54 UTCJose Riha ahoj. prosim pozor na neuzavrete cesty pri budovach. tiez ma prekvapuje, ze pri ich zakreslovani nepouzivas kataster plugin. je na to nejaky specificky dovod?
12015-11-11 13:31:17 UTCkayle Podobne ako som spomínam v inej úprave do názvu (name) zastávky nepatrí všeobecný názov, ale presný názov. Napr. "Horná Ves, dolný koniec" alebo Horná Ves, Obecný úrad". Treba sa ...
12015-11-11 13:28:48 UTCkayle Zdravím a vítam v OSM. Malá poznámka k tejto úprave. Otváracie hodiny sa nepíšu, tak ako sú zaznačené (čiže v miestnom jazyku), ale je treba dodržiavať nasledovný jednotný postup http://wiki.openstreetmap.org/wi...
12015-11-02 14:03:37 UTC*Martin* Ahoj adehertogh. Mam to chapat spravne ze si pouzil mapy.hiking.sk aby si nakreslil niektore turisticke trasy? Ak ano, porusil si tym licenciu OSM a tvoje zmeny budu musiet byt revertovane.
22015-11-02 20:06:40 UTCadehertogh Nepouzival som suradnice z mapy.hiking.sk len som chcel povedat ze tie chodniky existuju a su oznacene podla tych farieb ako je na mapy.hiking.sk.
32015-11-02 20:19:12 UTC*Martin* A presiel si ich osobne? Alebo odkial mas ich realny priebeh? Dakujem.
42015-11-09 10:48:26 UTCkayle Poprosím adehertogh-ta, aby sa vyjadril v pôvodu dát. Ak nepríde reakcia, navrhujem dáta vrátiť späť na stav pred úpravou. Nakoľko nie je ujasnený pôvod dát a z popisu vyzerá byť zdrojom iná mapa.
12015-11-09 10:42:02 UTCkayle Otváracie hodiny nepíšte v slovenských skratkách, ale v anglických, viď http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:opening_hours
Tel. číslo sa odporúča písať kompletné, v "plusovom" zápise viď http://wiki.ope...
12015-10-07 09:19:17 UTCkayle Ahoj, prosím ťa to spresnenie je podľa bingu alebo čoho?
Lebo to tak úplne nesedí na stred podľa katastra. Je pravda, že ten tiež nie je vždy presný (aktuálny). Ale keď posúvam bing podľa katastra, tak ten potom v celku sedí s okrajimi v kat...
22015-10-17 11:21:05 UTCroman7777 Ahoj,
robil som to podľa reálne najazdených dát z gpsiek, pokiaľ si odtiaľ a vieš si to s nejakým presnejším gpskom zmerať prípadne si si istá(ý), že to momentálny stav nezdopovedá skutočnosti uprav to.

Pek...
32015-10-17 16:15:37 UTCkayle Ok, vďaka za info. Nebolo to nejak "extra" mimo (tých zhruba 3-5m nie je problém). Len ma zaujalo posunutie ulíc, keď som pozeral na Turčianske Teplice. Vidím že edituješ už dlho, takže som si nebol úplne istý čím to. Nov&yacut...
12015-09-29 11:08:35 UTCkayle Len zo zvedavosti co predstavuje tag "umount"?
https://www.openstreetmap.org/way/372804464 :)
12015-09-29 11:05:14 UTCkayle Ahoj vitaj v OSM.
Malá poznámka k tvojej úprave. Ak už existuje cesta, tak je potrebné upraviť existujúcu.
Napr. ak treba rozdeliť cestu, kde nie je bod, treba v editore iD 2x kliknúť na miesto kde sa má pridať bod. Potom po kliknutí na ...
12015-09-24 06:09:41 UTCkayle Ahoj,
menšia poznámka, takéto označenie http://www.openstreetmap.org/way/372065694
nemá moc zmysel. Takto zaznačené to nebude na žiadnej mape vidieť.
Máš tam len označenie ulice (addr:street) bez čísla a ostatných tagov. Takže...
22015-09-24 06:23:13 UTCmasnak Ahoj.
Absolútne neberiem v zlom tvoje pripomienky - práve naopak. Som tu nový a každá rada dobrá. A náš záujem je rovnaký - aby bola mapa čo najlepšia. Je to dobré usmernenie - len som mal pocit že mojou editácio...
32015-09-24 06:35:08 UTCmasnak Skúsil som to mierne poupraviť, bez pridania "nejakej" budovy to nejde. Ešte by som chcel v Čereňanoch upraviť budovu "watermill" - je to naozaj vodný mlyn - funkčný, je to fungujúca firma viac ako 100 rokov :-) Len tu naozaj neviem ako to ...
42015-09-24 06:45:32 UTCkayle Prosím nedávaj tagy podľa toho aby to bolo vidieť na mape (osm.org či inej) Takže ak to nie je budova, nedávaj building tag.
K budove mlynu môžeš pridať tag man_made=watermill
Je možné že v iD to nie je priamo, ale dá s to pridať ručne. Kli...
52015-09-24 06:57:21 UTCkayle Ešte by bola možnosť ak si dobre pamätám, tak uvedená plocha je také štrkové miesto kde stály nákladné autá. Šlo by to označiť ako napr. "highway=service" spolu s "area=yes"
62015-09-24 07:03:33 UTCkayle A ešte by som doplnil, že nie všetko čo je v OSM dátach zadané je na osm.org mape vidieť. Napr. také cyklo a turistické značky v dátach sú, ale nie sú vidieť. Rôzne také veci existujú na špecializovan&yacu...
72015-09-24 07:04:13 UTCmasnak Stojí tam nie maringotka, ale unimobunka - bude mať pridelené súpisné aj číslo, ktoré doplním, areál sa ide oplotiť. Na unimobunke je označenie firmy. Na mape som pozeral a aj také niečo je tam bežne zakreslené ako budova. N...
82015-09-24 07:06:03 UTCkayle V tom prípade treba zakresliť obrys tej budovy a dať je building=yes. V tomto prípade to je OK.
92015-09-24 07:31:37 UTCmasnak Ešte sám od seba poprosím o radu. Ako si si všimol motám sa len v Čereňanoch a zatiaľ som našiel dve miesta, ktoré sú takpovediac "celé zle". Jedno je amfiteáter v oblasti ulice Žnatínska - chýbaj&uacut...
102015-09-24 07:41:23 UTCkayle Je viac možností:
1./ kataster (sem tam neaktuálny, zavisí od miesta)
2./ bing (niekde bez pokrytia a už tiež niekde ma svoj vek)
3./ mapbox (síce cele SK, ale dosť malé rozlíšenie)
4./ kvalifikovaný odhad :)

Ako som písal v s...
12015-09-24 05:46:20 UTCkayle ahoj, cesta http://www.openstreetmap.org/way/341890259 je highway=piste, nemá byť highway=path ?
22015-09-24 05:47:32 UTCkayle aaa.. beriem spať. :) Už som to našiel ako proposal :s
12015-09-24 05:29:11 UTCkayle ahoj,
prosím ťa môžeš sa pozrieť na túto tvoju úpravu.

Pri Latiborskej Hore bol spojený chodníček (highway=path) spolu s chodníkom (highway=footway) takže výsledok bol highway=path;footway a tiež mtb:scale bolo s viac položkami...
22016-07-17 11:55:15 UTC*Martin* Kayle, tych ciest tam bolo spojenych viac, cely hreben :-(. Teraz som to opravoval.
12015-09-23 09:03:05 UTCkayle Ahoj,
poprosím ťa keď edituješ dávaj pozor, aby si nepresunul/nespojil nesúvisiace veci. Tu sa ti podarilo spojiť pizzeriu s potokom :)

A ak môžem poprosiť keď ukladáš zmeny tak pod "Krátky popis ukladaných zmien" nap...
22015-09-23 15:13:29 UTCmasnak Ahoj.
Dík za upozornenie. Fakt neviem ako sa mi podarilo spojiť pizzeriu s potokom, zrejme pri posune mapy a nevšimol som si to. Pre tvoju informáciu som pridal názov obecného úradu a budova, kde je knižnica je oficiálne urbársky dom. Do bud...
32015-09-23 16:07:46 UTCkayle Stane sa.
Videl som aj ostatné úpravy, ale tie boli bezchybné, tak som ich nemal potrebu komentovať.
12015-08-24 06:21:21 UTCkayle Tu si rozdelil cestu pretože je ako píšeš neprejazdná a niekto iný to spojil. Predpokladám že zbadal rozdelenú cestu a pokladal to za chybu.
Pokiaľ je na ceste prekážka (napr. tie betónové zátarasy) tak sa pridá...
22015-08-24 11:54:02 UTCMiro1212 vytvoril som tam bod. hadam je to dobre.
32015-08-24 12:14:12 UTCkayle ee. ani moc nechcem písať aby som nevyzeral, že zas rýpem, ale menšia nezrovnalosť tam bola. Ale je to iba moja. Chyba neuvedomil som si, že keď napíšem tag barrier=block, tak pre začiatočníka v OSM to nemusí byť jasné.
Ak je niekde na...
12015-08-24 06:05:59 UTCkayle Ahoj, vitaj v OSM. Len jedna drobná poznámka k tejto úprave. Otváracie hodiny sa zapisujú v "špeciálnom" formáte v angličtine, aby to bolo jednotné a dalo sa to strojovo spracovávať. Viac http://wiki.openstreetmap.org/...
12015-08-21 05:00:03 UTCkayle Hi, is this some test? Because I am not aware that there is a park.
22015-08-21 07:25:00 UTCDarrenGuan yes,I just did some test.
32015-08-21 07:33:10 UTCkayle Thanks for reply, but please insert into OSM only real data. Or at least don't save changes after "playing with the editor". Thank you.
12015-08-14 07:05:13 UTCkayle Ahoj, na túto cestu https://www.openstreetmap.org/way/363562727 si dal tag access=no a potom snáď všetky ostatné označujúce konkrétny prístup (pešo, bicykel, kôň, motorové vozidlo) zas yes. Moc to nedáva zmysel, je tam te...
12015-05-26 05:46:37 UTCkayle Ahoj a vitaj v OSM. Len jedna malá poznámka k tejto úprave. Keď kreslíš cesty, dávaj prosím pozor, aby boli napojené na už existujúce cesty. Gándího v tomto prípade nemala spoločný bod s Záturčiansk...
12015-05-26 05:37:55 UTCkayle Vitaj v OSM. Jedna otázka. Bude ten bod niečo? Alebo to je len taký prvý pokus s OSM? Nakoľko bod nemá žiadne tagy, nie je ho na mape vidieť. Ak to nič nebude odstráň ho prosím. Ak treba poradiť, stačí sa opýtať na https://groups.googl...
12015-04-27 07:02:16 UTCkayle Čo to je za objekt? OttoP1?
22015-04-27 07:18:02 UTCOttoRi Ahoj, včera som bol bol prvýkrát na mape, chcel som si len pre seba zobraziť nejaké pozemky. Ako to vymažem prosím Ťa?
Skúsim naštudovať niečo, len teraz niet času. Ďakujem
32015-04-27 07:26:04 UTCkayle Ach tak. Mal som podozrenie že to bude niečo súkromné/pokusné, nakoľko to okrem mena nemá žiadny iný tag. Takéto objekty sa na mape nevykreslia, nakoľko "vykresľovač" body/cesty s neznámymi (alebo žiadnymi) tagmi ignoruje.

Zmaže ...
42015-04-27 07:27:33 UTCOttoRi Díky, už som to vyhodil
52015-04-27 07:44:59 UTCkayle A ešte jedna drobnosť, čo sa začiatočníkom bežne stáva pri kreslení čiar. Pozor, aby sa nestalo ako napr. v tomto prípade že plocha tej oblasti, je spojená s plánovanou cestou, s ktorou nemá byť spojená. A opačne, ak sa prid&aac...
62015-04-27 07:48:00 UTCOttoRi Ďakujem
12015-04-27 06:58:47 UTCkayle Tu by som poznamenal, že bod stanice sa zvykne dávať na železnicu. A prosím nepísať do adresy mesta (addr:city) "okres Partizánske" a do ulice (addr:street) "ul.Staničná obec Bošany"
malo by to byť addr:city=Bošany addr:stre...
12015-04-27 06:43:10 UTCkayle Ahoj, vitaj v OSM. Pozerám že si pridal Sádok. Čo je dobre, nakoľko chýbal. Ale možno by sa k tomu viac hodilo place= hamlet alebo ešte lepšie place=suburb, nakoľko to je časť Klátovej Novej Vsi, miesto place=village. Viď http://wiki.openstreetmap.or...
12015-04-23 05:15:32 UTCkayle Zdravím a vitajte v OSM.
Jedna zásadná pripomienka k tejto úprave. Pozerám že to jazero má source=www.podnemapy.sk, rok 2007 snímky
Prosím, NIKDY NEPOUŽÍVAJTE iné mapy (či už klasické, alebo sateliné/leteck&eac...
12015-04-21 10:07:50 UTCkayle Zdravím, len malá poznámka k uvedenej úprave

Otváracie hodiny sa nepíšu slovne a slovensky, ale nasledovne: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:opening%20hours?uselang=sk
čiže v tomto prípade to bude: Mo-Sa 08:00-18:00

Označenie sh...
12015-04-09 06:57:39 UTCkayle Ahoj a vitaj v OSM.
Dovolil by som si jednu malú poznámku k tejto úprave. Názov reštaurácie dávaj priamo na bod reštaurácie, prípadne presuň tagy z bodu na celú budovu. Ak to je len všeobecný popis, čiže ...
12015-03-24 10:58:15 UTCkayle Ahoj a vitaj v OSM. Len malá poznámka k lanes. Vyjadruje počet všetkých jazdných pruhov a predpokladám nakoľko je toto obojsmerná cesta, tak je to 2. Jeden tam a druhý späť. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:lanes
Ak by si mal ot...
22015-03-24 19:38:49 UTCDurko_freemap ja len aby sa nezabudlo na opravu :o)
32015-03-25 16:45:39 UTCnisanitto Ahoj! Ďakujem za uvítanie a pardon za dlhú reakciu. Tie prúdy cesty už sú hádam opravené.
42015-03-25 16:47:11 UTCnisanitto A dá sa nejako opraviť to posunutie oproti Bing fotomape?
52015-03-25 19:05:56 UTCDurko_freemap Ahoj nisanitto, cesta je OK, ten posun je OK vid. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Sk:Mapping_techniques#Satelitn.C3.A9.2Fleteck.C3.A9_sn.C3.ADmky , v JOSM sa to da nastavit, ako je to iD bohuzial neviem.
62015-03-26 05:31:38 UTCkayle Dá sa to aj v iD. Keď sa klikne na "Nastavenie pozadia" (také tie 3 štvorce nad sebou vpravo) tak dole je možnosť "Oprav zarovnanie". Pozor nie je na celom SK konštantné, je to treba doladiť aj v prípade kopcovitého teré...
12015-03-25 06:03:09 UTCkayle Ahoj a vitaj v OSM. Len malá poznámka k tvojej úprave.
Pri vytváraní nových ciest si treba dať pozor, aby cesty boli spojené s už existujúcimi. Aj keď to teraz vyzerá na osm.org mape dobre, ak by som sa chcel nechať navigovať, tak...
22015-03-25 06:49:55 UTCkayle Niektoré veci som opravil keď som pridával budovy, prosím pozri ako sú teraz. Ešte ostala škola a COOP v Turá Lúka. Ďakujem
12015-03-24 06:38:25 UTCDurko_freemap zdravim Elo28, tato mapa nieje detske ihrisko, poprosim vymazat nazvy:
1. name=Túto cestu si poľnohospodári neželajú - vlastne existuje len z tvrdohlavosi rybárov
2. name=Malé štrkovisko blbcami tiež volané Kocka

Dakujem
22015-03-24 07:22:04 UTCElo28 Veľmi rád by som to urobil, ale tie názvy sú spravodlivé.

Som rodák z Malého Cetína. Poznám okolnosti. Malé štrkovisko sa odjakživa volalo Malým štrkoviskom nami - domácimi obyvateľmi. Zrazu prišl...
32015-03-24 08:11:31 UTCkayle Je mi ľúto že sa Vás dotklo označenie "detské ihrisko", ale tie názvy dané objektom pôsobia takým dojmom.

Ak tam cesta nie je, je možné ju zmazať. Samozrejme ak tam cesta je, aj keď by sa nemala používať, zas ju tam n...
42015-03-24 08:24:02 UTCJose Riha dakujem za odpoved a ochotu to rozdiskutovat. co sa tyka ihriska, mam skor pocit, ze ta narazka bola v zmysle "sandbox" - teda pieskovisko, na ktorom si skusate nove veci, hrate sa. ale verim, ze uznate, ze emocie do mapy nepatria - ved ta za to nemoze. co sa tyka strkoviska, videl by som ...
52015-03-24 08:44:06 UTCElo28 Veľmi pekne ďakujem za rady. Určite ide v prvom rade o to, aby boli mapy použiteľné a užitočné pre človeka. Hneď to skúsim podľa nich opraviť.
62015-03-24 11:07:17 UTCkayle Ďakujem za konštruktívny prístup. Nám tiež ide o to, aby mapa bola čo najlepšia.
72015-03-24 11:36:06 UTCElo28 "Nám" - kayle, Vy ste hovorca nejakej komunity, ktorej kruhy som svojím prvým - neodborným príspevkom narušil? To ma veľmi mrzí... :-( Nabudúce už budem opatrnejší, sľubujem. Nechcem si rozhnevať žiadnu komunitu. E&...
82015-03-24 11:50:00 UTCDurko_freemap Skor nas mrzi, ze na kazde pismenko reagujete vztahovacne. apropo neslo o Vas prvy edit, vsetky predchadzajuce edity boli takmer v poriadku. Schvalne neupozornujeme na uplne vsetky preslapy, kazdy nejako zacinal a postupne nadobudne vedomosti / skusenosti. Narodne komunity existuju, ale ziadna z nic...
92015-03-24 12:01:45 UTCkayle Áno nemám podpísané splnomocnenectvo za ďalšie osoby čo sa tu ozvali (i neozvali), ale nakoľko už nejaký čas spolu komunikujeme alebo sa poznáme aj osobne som si dovolil zovšeobecniť, že každému z nás ide kvalitnú m...
102015-03-24 12:14:41 UTCElo28 Aha, tak už je všetko jasnejšie a veselšie. Ten uvítací mail by bol fajn. Než keď do Vás z čista - jasna udrie hrom, že "toto a toto si spavil zle!" :-)
Tak vás všetkých tiež zdravím. Volám sa Elo a som z M...
112015-03-24 13:06:56 UTCDurko_freemap Zdravim Elo, kedze komunikacia sa uklada sem http://www.openstreetmap.org/changeset/29689067, odporucam dalsiu komunikaciu viest tu https://groups.google.com/group/osm_sk/ alebo ked si zvolite uzivatela napr.: http://www.openstreetmap.org/user/Elo28 klknite na "poslat spravu", prispievatel...
12015-03-23 05:34:30 UTCkayle Ahoj, Veľká Homôľka je údajne s mäkčeňom. Aspoň tak hovorí záväzné názvoslovie http://www.skgeodesy.sk/sk/ugkk/geodezia-kartografia/standardizacia-geografickeho-nazvoslovia/
22015-03-23 06:23:15 UTCanirud Veru je to tak...
Ja odtiaľ pochádzam, bol som tam aspoň 20x, teda na neďalekej Malej Homôlke, ktorá mimochodom bola uvedená bez mäkčeňa, ale vidno ju iba na freemap.sk, neviem... A takisto Pod Homôlkou neďaleko bolo uvedené bez mäkčeňa. Č...
32015-03-23 06:53:55 UTCkayle Tá "Malá Homôlka" je len turistický rázcestník (preto len na turistickej mape to vidieť) Lokalita "Pod Homôlkou" je kapor názov, ten tam majú bez mäkčeňa. Pozeral som aké slovné spojenie je častej...
42015-03-23 10:36:13 UTCanirud Tak som to vrátil, používateľom je to v zásade jedno, aspoň je to oficiálne...
12015-03-20 05:19:00 UTCkayle Ahoj, aby šlo hľadať čísla v prípadoch keď neexistuje ulica, je potrebné pridať ešte addr:place s názvom obce. Viď napr. http://www.openstreetmap.org/#map=17/48.76380/18.5714 A odporúčam tiež skúsiť editor JOSM (josm.openstreetmap.de) ...
22015-03-20 05:26:21 UTCkayle Ach prepáč, JOSM som ti už spomínal, strácam prehľad čo som komu písal. :)
32015-03-22 14:22:56 UTCanirud JOSM používam, ale na menšie zmeny aj iD.
Skúsil som ten addr:place, neprejavilo sa to hneď, uvidím zajtra.
12015-03-17 05:38:55 UTCkayle Ahoj, vitaj v OSM. Malá poznámka v tvojej úprave. Prosím ak je niečo budova neodstraňuj tag building. Ak to je hotel, len k tomu pridaj označenie hotela, stále to bude budova. Tiež nie je potrebné dávať POI aj ako bod, pokiaľ už je daný ...
12015-02-10 12:57:02 UTCDurko_freemap Zdravim, preco zakreslujes cesty tam kde uz zakreslene su? Poprosim edity prejst a nadbytocne cesty vymazat. Dakujem
22015-03-13 13:33:38 UTCkayle Nieco som opravil, ako som na SK opravoval duplicitne cesty.
12015-03-12 13:04:00 UTCkayle Vitaj v OSM. Mal by som par poznamok k upravam. Ten bazen je v Lehote je pokial viem v budove, tak nie je dovod mazat building=yes. Dalej treba skolu oznacit amenity=school, tak docieli ze bude brana ako zakladna skola. Ak by si mal nejake otazky ohladom mapovania, znacenia, kludne sa obrat na SK sk...
22015-03-12 21:44:26 UTCanirud Ďakujem, na OSM som sa snažil doplniť nejaké objekty v miestach, ktoré poznám (pôvodné a súčasné bydlisko). Pravdupovediac, snažil som sa nájsť nejaký návod, čo by sa ako malo mapovať, ale nič také som nenaši...
12015-01-28 08:05:43 UTCkayle Ahoj, poprosim ta ak nie je cislo pridelene nedavaj addr:street. Mas tu na par domoch zadane addr:street=* (miesto nazvu hviezdicka)
Dakujem
22015-02-20 09:39:38 UTCTantum Nazdar, mohol by si mi povedat ako mam mapovat adresy ked ulica nema nazov? zda sa, ze ked dam len cislo domu a obec v ktorom je tak sa mi na mape zobrazi cislo ale vyhladat ho neviem.

Napr. Kosuty 51

Diky moc
32015-02-20 09:42:22 UTCkayle pridaj ešte addr:place=Košúty viď napr. http://www.openstreetmap.org/#map=15/48.7638/18.5725
42015-02-20 10:17:07 UTCTantum diky moc, funguje to. Viem to nejak hromadne aplikovat na viac budov? alebo ich musim update-ovat po jednom?
52015-02-20 10:25:31 UTCkayle Pozeram ze to upravujes cez iD, tam to asi nie je mozne, JOSM (http://josm.openstreetmap.de/) ma moznost vyberu podla filtra. Stiahnes oblast obce, stlacis ctrl+F a zadas "addr\\:city=Košúty" (bez uvodzoviek) a oznaci vsetko s takym addr:city. Uz len naraz pridas vsetkym bodo...
62015-02-20 10:38:26 UTCTantum Diky moc, hodne si mi pomohol ;)
72015-02-20 10:47:40 UTCkayle Ak by si mal nejake dalsie otazky, mozes sa pytat aj na sk skupine http://groups.google.com/group/osm_sk/
82015-02-22 18:38:49 UTCTantum nazdar kayle - sorry, ze sa pytam tu ale na sk skupine trva nejaky cas kym mi odobria konto a nieco sa stalo co by som potreboval riesit urgentne.

Update-ol som vsetko ako si mi poradil a do vcerajska bolo vsetko Ok no dnes viem vyhladat len mizivu cast adries a neviem preco.

Napr.: kosuty 50...
12015-02-17 08:59:53 UTCkayle Ahoj, ako prvé vitaj v OSM. Jedna otázka na križovatku ciest 590 a 501006 s miestnou komunikáciou. Aktuálne to je ako by išla miestna komunikácia stredom. Podľa bing podkladu to vyzerá na obyčajnú križovatku bez ostrovčekov. Pýtam s...
22015-02-17 09:06:05 UTCkayle A ešte jedna vec, prosím ťa, keď ukladáš zmeny na mape, vyplň text čo si upravoval/pridával. Lepšie sa v tom potom dá orientovať. Ďakujem.
32015-02-17 09:12:15 UTCtulci Ahoj, mas pravdu, tie ostrovceky tam skutocne nie su. Pre taketo riesenie som sa rozhodol po tom ako som krizovatkou prechadzal a odbocil z 590 od Studienky na 501006. Pri povodnom zakresleni ma navigacia posielala rovno do domu naproti krizovatke. V skutocnosti ide jednu velku asfaltovu plochu, kde...
42015-02-17 09:13:01 UTCtulci Diky za upozornenie, budem pri komentovani zmien doslednejsi.
12015-02-16 06:51:55 UTCkayle Ahoj, na úvod vitaj v OSM. Ako prvé ťa poprosím píš názvy (popis) na konci editovania. Lepšie sa v tom potom aj iný človek vyzná čo sa mení/upravuje. Tiež pozor pri spájaní. V tejto úprave, si vytvoril rel...
12015-02-13 10:51:35 UTCkayle Ahoj, kludne zmaz cely bod ked je obchod zruseny. Nemusis nechavat shop=zrusene
12015-01-16 09:45:39 UTCkayle Ahoj, vitaj v OSM a prosím ťa, napíš pár slovami na konci úprav, čo si opravoval na mape. Nie je to nutné, ale lepšie sa pozerá čo sa deje v okolí ako nič nehovoriace (bez komentára). Ďakujem.
12015-01-08 07:10:50 UTCkayle Ahoj, vitaj v OSM. Na úvod malá poznámka, ak ulica nemá názov nepíš do name "unnamed yet". Keď bude pomenovaná, potom sa pridá meno. Ako poznámku že ešte nemá meno môžeš napr. pridať tag &q...
22015-01-08 07:13:24 UTCMax-SK Dík za tip, nechcel som tam dávať nič ale bez názvu ma to nechcelo pustiť ďalej.
32015-01-08 07:16:09 UTCkayle Hmm.. pozerám že používaš JOSM, ten síce "kričí" ak nie je názov na ulici, ale to je len varovanie. A malo by ťa to pustiť.
42015-01-08 07:22:02 UTCMax-SK Skúšal som najprv tie in-browser editory ale nevedel som sa dopracovať k vlozeniu gpx do mapy. Zatiaľ sú to len pokusy, učím sa na vlastnej ulici :)
12015-01-05 06:12:50 UTCkayle Ahoj, dobra práca len jedna poznámka a jedna otázka. Prosím ku kruhovému objazdu pridávaj ešte tag junction=roundabout (nie je to v predvoľbách iD, preto treba rozkliknúť "všetky označenia", klik na "+" a pr...
12014-11-26 10:16:23 UTCkayle ahoj, vitaj v OSM. Na úvod malá prosba. Neuploaduj, prosím ťa, to čo zobrazí kapor plugin tak ako je do databázy.
12014-11-13 10:48:12 UTCkayle Ahoj, prosím ťa. Keď pridávaš na cestu jednosmerku (Muškátová ulica), rozdeľ existujúcu cestu a nepridávaj novú čiaru. Takto vzniknú dve cesty a aj keď to na osm môže vyzerať opticky OK, pre navigačné ú...
22014-12-14 23:04:28 UTCaceman444 Dobry den, ked pridavate chodniky, tam kde sa krizuju s ulicami (cestami) je potrebne aby mali spolocny bod. A idealne potom doplnit vlastnosti priechodu pre chodcov (highway=crossing). Dakujem.
kayle has contributed to 181 changeset discussions(s) with a total of 364 comment(s)