Changeset No. Date Contributor Comment
12017-12-17 20:09:40 UTCeggie Het is geen waterbakken. De tag is dan landuse=basin,
maar dat is hier niet van toepassing. natural=water is genoeg.
22017-12-17 20:10:10 UTCeggie waterbekken bedoel ik natuurlijk :)
Hier gewoon natural=water
32017-12-18 13:17:12 UTCNukkel Die tag stond er dan reeds op. Ik heb alleen de vorm aangepast van het water bij het voetpad.
42017-12-18 13:45:04 UTCeggie Oke... duidelijk.. Verander je het zelf?
Dit was je edit. http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54711841
12017-12-14 21:09:45 UTCMartin Borsje Nukkel

Bij de Dominicanenwal heb je twee voetpaden laten kruisen zonder verbindende node. Als er een tunnel ismoet je die tekenen of de wegen aan elkaar vastmaken.
Martin
22017-12-14 21:10:33 UTCMartin Borsje Ook moet je wegen niet vastmaken aan landuse; dit maakt verschuiven heel erg moeilijk.
32017-12-15 07:20:17 UTCeggie Nukkel, ..met deze "tool" kun je zulke fouten opsporen. https://www.keepright.at/report_map.php?zoom=16&lat=50.99977&lon=5.87198&layers=B0T&ch=0%2C30%2C40%2C50%2C70%2C90%2C100%2C110%2C120%2C130%2C150%2C160%2C170%2C180%2C191%2C192%2C193%2C194%2C195%2C196%2C197%2C198%2C201%2C...
42017-12-15 08:42:02 UTCNukkel Hoi Eggie,

Ik zal de fouten dit weekend eens bekijken met de tools.
52017-12-15 09:13:59 UTCeggie Goed streven... niet elke fout is een fout.
Martin heeft al het e.e.a. gerepareerd. Vrijdagavond is altijd de deadline voor de nieuwe update van de OFM. Dan zorg ik altijd dat de gekste routeringsfouten er uit zijn.
12017-12-07 14:56:41 UTCeggie De Leisure park en dat landuse grass heb ik even losgekoppeld van de wegen. Dat park wordt alleen maar een overkoepling om de naam en functie te laten zien. Verder heb ik niet veranderd. Up to you!
22017-12-14 21:06:57 UTCMartin Borsje Beste Nukkel,
als je twee wegen/paden laat kruisen, dan moet je waar ze kruisen wel een verbindende node plaatsen, anders routeert het niet
12017-12-14 21:04:32 UTCMartin Borsje Beste Nukkel,

Bij een waterway=stream behoor je niet toe te voegen natural=water. Dit is dubbelop en geeft een foutmelding.

Ik heb e.a.a. gecorrigeerd.
Martin
12017-12-13 10:12:18 UTCeggie Hier ligt wel van alles over elkaar heen. het rendert niet meer naar behoren. Op dat parkeerterrein zie je de gebouwen niet meer. Dat komt door de area highway=pedestrian. area = yes.
Dan zit daar ook weer een parkeerplaats in. Het is wel veel van het goede. Ik kiijk even of ik het beter krijg. N...
22017-12-13 10:15:49 UTCNukkel Het parkeerterrein aan de bovenzijde is een ondergrondse, daarboven op liggen 2 gebouwen en een parkachtige inrichting. Hetzelfde issue had ik eigenlijk ook met de edit van de Schootsvelden dat de ondergrondse parking bovengronds wordt weergegeven.
32017-12-13 10:23:27 UTCeggie Aangepast. Groen en ING-bank in Multi gezet. Die parking zit daar weer onder.
De parkeerplaats in het midden gefatsoeneerd. Eens kijke wat de rendering doet,
42017-12-13 10:31:44 UTCNukkel Dus je maakt eigenlijk alles een inner van het plein? Waarom moet die outer lijn er omheen? En ondergronds zet je dan op layer -1?
52017-12-13 10:34:16 UTCeggie Dat gebouw zal straks wel tevoorschijn komen want dat ligt nu in een inner relatie met de area =yes , highway=pedestrian
Die groenstrook aan de Engelenkampstr heb ik als losse bomen ingevoerd.
De parkeer garage op de mapnik (osm.org) zul je niet zien, want die ligt onder de pedestrian. . Maar op ...
62017-12-13 10:41:16 UTCeggie Nee, die ondergrondse parkeergarage zit niet in de multipolygoon. layer =-1 geeft aan dat het onder het maaiveld ligt. Alleen die tags werken niet. Er zijn nog wel trucs voor, maar dat is taggen vor de renderen. De meest slechte truc is de ondergrondse parkeergarage van de kaart halen, maar dat is ...
72017-12-13 10:44:24 UTCeggie Het park heb je om alles heen laten lopen. Dat hoeft niet. Het is een transparant.
82017-12-13 10:45:30 UTCeggie 'k Zie nog iets vreemd met die boomgebieden .. die renderen nu als gebouw. ik kijk nog even.
92017-12-13 10:47:23 UTCeggie Ja geen gezicht dus. Dat is die parkeergarage. Zijn het niet gewoon losse bomen? Nog even sleutelen.
102017-12-13 10:50:08 UTCNukkel Ja opzich zou je de bomenrij bij de Engelenkamp straat ook als losse bomen kunnen intekeken aangezien ze vrij strak in een lijn gepland zijn.
112017-12-13 10:52:46 UTCNukkel Ik had al wat rondgekeken op het forum, maar zal zeker ook eens kijken naar die editor. Dat werkt vast toch stukken beter dan de browser.
122017-12-13 10:57:02 UTCeggie Ja .. met josm gaat er een werled voor je open. 'k Zal die plantsoentjes uit de relatie halen. Dan zijn ze er nog wel, maar schijnt de parkeergarage niet meer door het gras heen. De ING zie je dan wel, maar de borders niet meer.. Wel de losse bomen. Keus tussen twee kwaden. :)
132017-12-13 11:00:41 UTCeggie ... even de rendering afwachten. De parkeergarage zul je wel niet meer zien dan.. De ING komt juist tevoorschijn. Lastig allemaal.
Met JOSM kun je dat simpel bewerken.
12017-12-13 10:04:07 UTCeggie Oke... nuttige aanvullingen.. let erop dat je niet de landuse aan de wegen vastplakt. Ik heb het hier allemaal losgemaakt. Het geeft anders problemen bij verschuivingen.
22017-12-13 10:05:47 UTCNukkel Ah ja, duidelijk. Logisch inderdaad.
12017-12-11 14:15:38 UTCeggie Gaat prima zo.. Vergeet niet dat je ook welkom bent op het forum van OSM. Je voorstellen kan evt. in het draadje welkom. inlog identiek aan osm account
https://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12
12017-12-07 13:21:06 UTCeggie Die Leisure park heb ik even losgemaakt van de andere landuse. Wellicht kun je gewoon hier de landuse invullen ipv dat vlak village_green. losse perken, natural=tree als losse bomen? area-yes highway=pedestrian als vlakken waar niks groeit.
Wanneer je hulp nodig hebt geef maar een seintje.
12017-12-05 15:56:03 UTCeggie Gaat helemaal prima zo!
12017-12-04 14:56:30 UTCeggie Eigenlijk zou die Leisure=park met naam los moeten worden gelegd over alles heen. ook over die parkeerplaats. Leisure en landuse zijn twee verschillende zaken.
22017-12-04 14:58:49 UTCNukkel Ik zal het aanpassen. Wist niet zo goed hoe ik van alle losse onderdelen aangaf dat het het Maasland park betrof.
32017-12-04 15:05:04 UTCeggie ikheb de Leisure al apart gelegd. Dat voetgangers area moet in een Multi anders zie je het niet op een afgeleide kaart. Gebruik maar als voorbeeld.
42017-12-04 15:09:25 UTCeggie area pedestrian en die allotments staan in een multipolygoon relatie.
dat is met iD niet te doen.
De naam kun je op het leisure=park zetten. Doe je dat zelf.
52017-12-04 15:15:40 UTCNukkel Ja heb ik zelf aangepast, tevens het parkgebied juist gezet, de kapel ligt ook in het park. Bedankt voor de tips.
62017-12-04 15:22:45 UTCeggie Dat fitness gebeuren net als die allotments losgekoppeld van het pad. zat geplakt en opgenomen in de Multi.
12017-12-02 08:28:59 UTCeggie Nukkel, ..zorg wel dat zo;n fietspad verbindingsnodes heeft met kruisende wegen.. ook al zijn het prive wegen.. maar ook met zo'n woonerf..., anders kun je niet afslaan.
Nu heb ik het even voor je gedaan.
12017-12-01 15:43:21 UTCeggie Lijkt me beter zo :)
12017-12-01 14:38:47 UTCeggie Er overlappen wat stukken village_green. Zelf denk ik dat het beter landuse=grass kan zijn. een fitness station kun je ok op een node zetten.. Ga je eerst zelf aan de slag.
Dit was je edit: http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54237615
Daar kun je goed zien wat over elkaar heen ligt. Klik op d...
22017-12-01 15:15:42 UTCNukkel Ja ik zie al hoe het werkt en wat overlapt. Heb dat ook aangepast. Bedankt voor de tips.
12017-12-01 11:04:02 UTCeggie Niet simpelweg iets omzetten in een park.
Een park is een (uitgestrekt) terrein, omvattende stukken grasveld, bos en bosschages, vijvers, paden etc. Het is een soort deken over al het andere heen. Bovendien heeft het meestal een naam.
Ik heb deze wijzigingen teruggezet.
22017-12-01 11:05:10 UTCeggie reverted http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54231001
32017-12-01 11:05:51 UTCeggie
Wees even voorzichtig met het aanbrengen van nieuwe edits.
Mocht je op deze manier doorgaan zal er overwogen worden een (tijdelijke) stop op je account te plaatsen.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_working_group

42017-12-01 11:29:01 UTCeggie Alsnog Welkom bij OSM per PB verstuurd
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Welkom_op_OSM
52017-12-01 13:22:06 UTCeggie Middels PB contact gehad
14 changeset(s) created by Nukkel have been discussed with a total of 45 comment(s)