Changeset No. Date Contributor Comment
12017-12-11 11:36:03 UTCeggie Dag Stephan, land in water mappen is echt lastig. Je ziet het niet op alle kaarten, want zo'n eiland hoort in een relatie te liggen met inner en outer. Ook is het eiland geen park. Probeer wel de landuse te tekenen.
Ik kijk even. Met potlatch2 kun je wel multipolygonen maken, maar dat gaat niet van...
22017-12-11 11:36:48 UTCStephanDarda Dat heb ik gemerkt; ik krijg het niet "boven water"
32017-12-11 11:37:59 UTCStephanDarda hoopte al dat je zou reageren, weet je hoe je dat kan corrigeren?
42017-12-11 11:41:57 UTCStephanDarda natural=coastline heb ik gevonden op het forum
52017-12-11 11:42:19 UTCeggie Stephan.. ik draai je changesets terug, want zoals je ziet rendert het allemaal niet meer.
De schade is te groot om te herstellen.
Landuse en water is niet iets voor startende mappers. Je moet dadelijk maar eens even kijken. Hoe dat er dan uit ziet. Even niet mappen hier.
62017-12-11 11:45:19 UTCStephanDarda het leek verdikkie goed te gaan.
72017-12-11 11:45:37 UTCStephanDarda stop er wel mee.
82017-12-11 11:47:11 UTCeggie Nee tuurlijk niet...maar ik heb ik maanden over gedaan om zoiets onder de knie te krijgen.
Dan ben je echt met cartografie bezig.
Begin gewoon simpel dat ging hartstikke goed. Ik zet je eiland er in.
92017-12-11 11:49:02 UTCeggie Je zal zo zien dat het weer gaat renderen.. Vooal in het begin lop je al snel tegen je grenzen aan. OSM mappen is in Nederland wat landuse betreft extreem moeilijk. :)
Dus gewoon volhouden en wellicht snel overstappen naar een editor waar dat allemaal mee kan.
editor josm stap voor stap
https://f...
102017-12-11 11:51:22 UTCStephanDarda ga me eerst verder inlezen in JOSM
112017-12-11 11:52:54 UTCStephanDarda de watercontouren, brugetjes en paden kloppen wel met de werkelijkheid, ken het gebied vrij goed. zal me eerst beperken tot toevoegen. dat ging vrij aardig.
122017-12-11 11:53:05 UTCStephanDarda dank je voor je response.
132017-12-11 12:05:55 UTCeggie Je eiland ligt nu in een multipolygoon.
De structuur is nog steeds van jou.
Ik loop wel meer dan 30.000 edits voor .. dus dat leerproces heb ik ook achter de rug. Die sloot aan de oostkant van het fietspad is ook lastig te maken. Het zijn allemaal 3dshapes en zodra je daar aan gaat knoeien wordt...
142017-12-11 12:08:00 UTCeggie Neus ook op het forum rond.. daar zijn genoeg medemappers die het leuk vinden om te helpen. Beginnersfouten worden je niet kwalijk genomen.
https://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12
Je zelf voorstellen kan onder het draadje welkom.
152017-12-11 12:11:45 UTCStephanDarda doe ik: rondneuzen. mijn vingers jeuken om de waterpartij en het ronde eilandje toe te voegen in de hoek Ringerstraat/Parallelweg, ten noorden van het spoor. waag me er maar eventjes niet aan
162017-12-11 12:14:21 UTCeggie Korte uitleg van het principe van die Multipolygoon.
In editor JOSM maak ik met "gereedschappen" een multipolygoon van de water. Dat wordt de outer.
Dat eiland bestaat helaas uit twee delen en dat moet helemaal in het water los liggen. Omdat het helaas uit twee delen bestaat heb een om...
12017-12-07 15:25:58 UTCeggie oke.. nu de brug denk ik nog
22017-12-07 15:26:43 UTCStephanDarda heb ik gedaan.. niet goed?
32017-12-07 15:41:33 UTCeggie Je bent het bruggetje nog vergeten :)
42017-12-07 15:42:20 UTCeggie highway=footway
bridge=yes
layer=1
surfave=paved
52017-12-07 18:40:58 UTCeggie Deze brug heb ik nog aangepast naar footway.
12017-12-07 11:32:54 UTCeggie Je maakt van de 3dshapes landuse = grass landuse residential.. ik drtaai de changeset terug.
Dit lijkt een beetje om de olifant in de porseleinkast :)

Probeer eerst te wennen aan de editor door bv straat meubilair toe te voegen. En paadje in een park. Mee eens?
22017-12-07 11:34:10 UTCeggie Waterway = drain zet je op een waterafvoer met beton bv als bodem. Dit klopt echt allemaal niet.
32017-12-07 11:34:50 UTCStephanDarda Niet echt, het gebied is groengebeid met een sloot ernaast..

typering is dus niet goed?
42017-12-07 11:38:39 UTCeggie Ik pas even wat aan. Dan moet je straks maar eens kijken. De laatste changeset draai ik terug en dan kun je dat gras bij de sporthal nog wel weghalen want dat is inderdaad allemaal construction.
52017-12-07 11:40:29 UTCeggie Het bruggetje had je op dat andere voetpad geplakt, maar dat hoort dus een onderdeel van dat pad te zijn. Dan zul je moeten splitsen. Dus even simpel beginnen en niet half sliedrecht verbouwen.
62017-12-07 11:41:04 UTCStephanDarda okay, ik zal zo kijken hoe het geworden is.

Excuses voor de hoop wijzigingen met incorrecte typering.
72017-12-07 11:44:55 UTCeggie hersteld.. natural=water is een vlak. brug maakt nu onderdeel uit van het wandelpad. foot=yes hoort daar niet op. (default) bicycle dismount had ik al uitgelegd,Gebruik het als voorbeeld. schroom niet om iets te vragen. Dat kan ook op het forum. https://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12
82017-12-07 12:03:26 UTCeggie Er wordt je niets kwalijk genomen.. OSM is in het begin gewoon erg lastig. het is veel doen, voorzichtig werken, 10x kijken en veel vragen... en niet te veel hooi op je vork nemen. Herstel maar dat stuk tussen de Hoepel en de Batelier.. dan kijk ik nog wel. Het station zou ik nog niet aan beginnen....
92017-12-07 12:32:25 UTCStephanDarda een beetje veel response momenteel; wat lastig te verwerken (weet nu ook wat dat is :D )
wat kan ik herstellen bij Hoepel en batelier?
102017-12-07 12:50:24 UTCeggie Dat bruggetje ligt op het pad geplakt. kan eraf. Dan die overbodige en verkeerde tags eraf. Dan de weg splitsen. Je selecteerd een node op het pad en drukt op X. Dat doe je aan de andere kant van het water ook op een node. Node maak je met Shift muisklik.
Dan he je een apart gedeelte en daar zet j...
112017-12-07 13:37:24 UTCStephanDarda lijkt gelukt te zijn, heb het vinkje "..ernaar laten kijken" aangevinkt.
12017-12-07 11:11:33 UTCeggie Welkom bij OSM per PB verstuurd
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Welkom_op_OSM

22017-12-07 11:17:04 UTCeggie Je verwijdert nogal wat wegen, zoals de verbinding Parallelweg. Is die dan verdwenen?
Ook name=lift lijkt me vallen in de categorie dit is een bankje .. graag reactie.
32017-12-07 11:18:41 UTCeggie bicycle=dismount gebruiken we alleen als er echt een fietsverbinding is en je er niet mag of kan fietses. De trap naar de baanhoekbrug bv.
42017-12-07 11:21:01 UTCStephanDarda de verbinding Parallelweg is geen doorgaande weg: alleen bestemming mag vanaf de Sonate inrijden. Fietsers mogen wel beide kanten heen.
52017-12-07 11:24:48 UTCeggie Ja dat weet ik, maar ik heb het over de oostelijke parallelweg die op de Crayesteijn uitkomt.
62017-12-07 11:33:06 UTCStephanDarda Die hoorde niet verwijderd te worden. oeps!
72017-12-07 11:50:43 UTCeggie Deze changeset zou je als "oefening zelf kunnen herstellen. brug verwijderen. Weg splitsen op twee plaatsen.
bridge=yes en layer = 1 op die plek boven het water. probeer maar eens.
Even niet editen bij station baanhoek. Die changeset draai ik terug wegens te veel fouten.
foot yes en bicycl...
StephanDarda has contributed to 4 changeset discussions(s) with a total of 39 comment(s)