151 changesets created by bartgron have been discussed with 96 replies of this contributor
Changeset # Tmstmp UTC Contributor Comment
169027880
by bartgron
@ 2025-07-16 18:31
12025-07-18 17:39maraf24
♦5,284
Kolego, jasno napisałem, że tutaj wolno jeździć rowerem. Dlaczego znów wprowadziłeś zakaz?
22025-07-18 18:19pavvv
♦507
Przywróciłem możliwość
32025-07-18 18:58bartgron Dzięki pavvv
169032696
by bartgron
@ 2025-07-16 20:46
12025-07-16 20:51NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2560871996
https://www.openstreetmap.org/way/249596361

Pozdrawiam! 🦀
168985044
by bartgron
@ 2025-07-15 21:08
12025-07-16 08:31maraf24
♦5,284
Wycofane z tych samych powodów co poprzednio.
Od następnych edycji zacznę zgłaszanie mapujących do DWG.
22025-07-16 09:01bartgron Z jakiej racji to my mamy być zgłaszani do DWG? Przecież była dyskusja i wszystko jest zgodnie z zasadami
32025-07-16 10:46maraf24
♦5,284
Dyskusja nie była, tylko trwa, zmiany nie są zatwierdzone, dodatkowo czy takie krótkie fragmenty mają być uwzględniane nadal nie wiadomo.
Czy w ogóle czytałeś dyskusję?
168577231
by bartgron
@ 2025-07-06 20:12
12025-07-07 07:26Pawelaa
♦4
@bartgron
W takim wypadku to niezrozumiale. obwodnica klodzka ma nizszy standard, a jest oznaczona jako trunk, bez sensu...
167977144
by bartgron
@ 2025-06-22 21:45
12025-06-23 10:46LaKris
♦1
Świetlica wiejska znajduje się obecnie pod numerem: ul. Długa 36
167801835
by bartgron
@ 2025-06-18 22:17
12025-06-20 09:03Franciszek Józef
♦5
Cześć,
jako mieszkaniec Tarnowa, radzę ci przepatrzeć jeszcze raz, dokładnie, zmiany które tu podałeś. M.in. dodałeś adres "26A Plac Generała Józefa Bema" - gdzie powinno chodzić o ulicę a nie plac. Podobnie przynajmniej jedna z lokalizacji banku Santander czy ba...
22025-06-20 10:35grzegorz75jan
♦469
bartgron to byt symbiotyczny. Taki trochę pożyteczny. Zamknie się w sobie i nie będzie z nim kontaktu.
Pokadził bym o nim trochę ale mi się zepsuje.

Z Bema dołożył do pieca. Nie wniknął. Zintegrował adres z wcześniejszego importu z budynkiem a że pewnie mu grało z podkładem pun...
32025-06-20 21:33bartgron Witam:
1. Adres "Plac ... Bema 26A" nie został dodany przeze mnie, ja jedynie połączyłem go z budynkiem, na terenie którego był ten adres jako punkt. Faktem jest że umknęło mi że to jest ulica a nie plac.
2. Tak samo nie ja dodałem źródło https://ump.waw.pl/, to...
42025-06-20 21:34bartgron Te adresy Plac ... Bema przejrzę i poprawię
52025-06-20 21:40bartgron Jeśli chodzi o lokalizację baru czy banku to proszę o weryfikację ponieważ ja nie jestem mieszkańcem :)
62025-06-20 21:47grzegorz75jan
♦469
To się da załatwić https://www.openstreetmap.org/way/298799058 :))
72025-06-21 12:28Franciszek Józef
♦5
"Z usług googla nie można korzystać w OSM" - można, nie można. Wiadomo, że teoria jedno, praktyka drugie. O ile zgadzam się żeby nie traktować googla jako źródła, ale np ta sprawa pokazuje, że nie będąc mieszkańcem, street view (jeśli w miarę nowe) jest dobrą metod...
82025-06-21 15:46grzegorz75jan
♦469
Licencja google, wytyczne OSM są takie a nie inne. Faktem jest że jedni biorą od drugich.

Twoje podejście do regionów jest Twoim podejściem.
Gdyby większość miała podobne podejście to zamiast tej mapy i jej zawartości mielibyśmy jakąś plamę, choć faktem jest że niekt&oacu...
167891395
by bartgron
@ 2025-06-20 21:42
12025-06-20 23:32grzegorz75jan
♦469
https://community.openstreetmap.org/t/kioski-ruch-1918-2024/123146
---

Published using OSMCha: https://osmcha.org/changesets/167891395
22025-06-21 07:02bartgron Ech...... usunę
32025-06-21 08:18grzegorz75jan
♦469
Sam bym to dygnął ale przeważnie unikam Tarnowa.
Cofnij do stanu poprzedniego i zostaw lokalsom.
42025-06-21 09:13bartgron Już za późno, zamieniłem na pusty lokal sklepowy, jak będzie ktoś chciał to uzupełni
52025-06-21 09:14bartgron I faktycznie Tarnowa chyba tykać nie będę
167197463
by bartgron
@ 2025-06-04 21:37
12025-06-04 21:41NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/3768638428
https://www.openstreetmap.org/way/852366175

Pozdrawiam! 🦀
167029792
by bartgron
@ 2025-05-31 21:45
12025-06-01 00:07NieWnen
♦1,062
Cześć,
proszę nie dodawaj do `highway=platform` tagu `public_transport=platform`.

Tak jak np. tutaj: https://www.openstreetmap.org/way/1285999804

To jeden z niechcianych tagów w Warszawie i okolicach (i nie tylko), który niestety id wciąż forsuje :)
166543675
by bartgron
@ 2025-05-20 21:47
12025-05-20 22:06NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2183453593
https://www.openstreetmap.org/node/2183485446
https://www.openstreetmap.org/way/433993...
166278811
by bartgron
@ 2025-05-14 22:05
12025-05-15 00:20grzegorz75jan
♦469
Bing został :))
Przy jakiejś okazji dygnę też geometrię. Póki co latam palcem po mapie.
166003486
by bartgron
@ 2025-05-08 21:13
12025-05-08 21:21NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/11612210728
https://www.openstreetmap.org/way/54522955

Pozdrawiam! 🦀
166001585
by bartgron
@ 2025-05-08 20:10
12025-05-08 20:21NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.

"Generała Stanisława Maczka":
https://www.openstreetmap.org/way/50375926
https://www.openstreetmap.org/...
165866241
by bartgron
@ 2025-05-05 21:57
12025-05-06 00:16grzegorz75jan
♦469
To upiększyliśmy mapę.
Zabawne bo myślałem, że "konflikt" edycyjny mieliśmy na tym twoim przejściu dla zwierząt a a akcja była tu :)
165353569
by bartgron
@ 2025-04-23 21:45
12025-04-23 22:29stasiu512
♦163
Cześć, mała uwaga - ta relacja była trochę na siłę (https://www.openstreetmap.org/relation/19027096/history), fizycznie nic nie zabrania tam skręcić w prawo, nie ma linii ciągłej czy nakazu/zakazu w formie znaku pionowego, a jeśli coś nie jest zakazane to jest dozwolone :)
141828261
by bartgron
@ 2023-09-27 16:25
12025-04-18 09:01Dawid2849
♦713
Ulica dalej jest w przebudowie? Artykuł z 2023 mówi o tym, że jeszcze w 2023 ma być przejezdna: https://echodnia.eu/swietokrzyskie/ulica-11-listopada-w-malogoszczu-bedzie-jak-nowa-jeszcze-w-tym-roku-kierowcy-przejada-po-nowej-nawierzchni-bedzie-tez-rondo/ar/c4-17797127
164787166
by bartgron
@ 2025-04-10 20:42
12025-04-10 20:51NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1376559487

Pozdrawiam! 🦀
162757949
by bartgron
@ 2025-02-20 21:30
12025-02-20 21:31bartgron Miał być opis o dodanych latarniach z ortofotomapy :)
161654985
by bartgron
@ 2025-01-22 22:24
12025-02-17 17:15pebepebe
♦16
Tag "destination" można stosować tylko w miejscach gdzie kierunek jest wyraźnie wskazany (drogowskaz), co na Witosa ma miejsce tylko na rondach skrajnych (Warszawska i Zagnańska). Na pozostałych rondach ten tag jest błędem.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Key:destination?use...
161749960
by bartgron
@ 2025-01-25 15:07
12025-02-07 14:02Marek-M
♦907
Cześć, użyłeś tutaj dla znaków drogowych (drogowskazów) tagowania information=guidepost https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Tag:information=guidepost , które służy do oznaczania turystycznych drogowskazów oraz innych znaków informacyjnych o znaczeniu tury...
161869790
by bartgron
@ 2025-01-28 18:49
12025-01-28 18:55Szymson
♦369
+1
157085613
by bartgron
@ 2024-09-25 14:13
12024-09-26 06:28YomanNH
♦312
https://www.openstreetmap.org/way/837599756 - tu jest przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów. To jest highway=path, tak jak było wcześniej. Przywróciłem prawidłowe tagowanie.
153522131
by bartgron
@ 2024-07-03 22:46
12024-07-03 22:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2948696579
https://www.openstreetmap.org/way/326753541

Pozdrawiam! 🦀
138200792
by bartgron
@ 2023-07-06 18:50
12024-06-23 09:05Piotr Strębski
♦177
Hej, czy ten https://www.openstreetmap.org/node/1838250917 i dwa pozostałe obok niego przejscia dla pieszych istnieją w rzeczywistości? Zważywszy na kontrukcję ronda - wydaje się to wysoce wątpliwe. Jak masz możliwość sprawdzenia - będę wdzięczny! Pozdrowienia!
22024-06-23 09:10bartgron Niestety nie będę miał w najbliższym czasie możliwości sprawdzenia, można ewentualnie sprawdzić czy gdzieś są jakieś zdjęcia ale to dopiero po pracy mógłbym sprawdzić
32024-06-23 09:19Piotr Strębski
♦177
OK, dzięki. Poprosiłem już jakiegoś lokalsa by zobaczył przy gruncie, i Olgę z Yanosika, bo też maczała przy tym przejściu palce, a ma w końcu jakieś ślady do dyspozycji ;-) Pozdrowienia!
42024-06-23 12:35bartgron Na razie udało mi się sprawdzić na GSV i nie ma tam tego przejścia w ogóle
52024-06-23 12:59Piotr Strębski
♦177
Dzięki za pomoc! To usuwam i kończymy dochodzenie :-)
152518054
by bartgron
@ 2024-06-10 22:24
12024-06-10 22:30NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.

"Wydrzyn":
https://www.openstreetmap.org/node/11970804461
https://www.openstreetmap.org/way/1191862216
h...
152517260
by bartgron
@ 2024-06-10 21:41
12024-06-10 21:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1191862213

Pozdrawiam! 🦀
152516995
by bartgron
@ 2024-06-10 21:29
12024-06-10 21:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.

"Wydrzyn":
https://www.openstreetmap.org/node/11970746299
https://www.openstreetmap.org/node/11970746300\...
151381049
by bartgron
@ 2024-05-15 20:52
12024-05-15 21:00NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera nadmiarowe informacje. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Paczkomat nie powinien mieć nazwy.
https://www.openstreetmap.org/node/5560979025

Pozdrawiam! 🦀
150387490
by bartgron
@ 2024-04-23 10:25
12024-04-23 10:59Mateusz Konieczny
♦7,666
Czy w jakiś sposób to zwyfikowałeś czy https://www.openstreetmap.org/note/3271235 jest prawdziwa?
22024-04-23 11:27bartgron Patrzyłem na GSV i faktycznie wszystko się zgadza, nawierzchnia jest również widoczna na orto
32024-04-23 12:05Mateusz Konieczny
♦7,666
Nie możemy korzystać z GSV
42024-04-23 12:15bartgron Ale na orto też widać nawierzchnię, co najwyżej nie widać ograniczenia prędkości
52024-04-29 11:57Mateusz Konieczny
♦7,666


Nie możemy korzystać z GSV - również jeśli część lub wszystkie wiadomości zostały zwerifikowane dodatkowo z innych źródeł
62024-04-29 18:52bartgron Czyli dopóki tam osobiście nie pojadę to nic nie mogę zrobić?
72024-05-09 13:42Mateusz Konieczny
♦7,666
Nie, są też inne sposoby. Ale z GSV korzystać nie można, nawet jak by to pomogło
82024-05-09 13:47bartgron Jakie są te inne sposoby?
92024-05-09 18:36Mateusz Konieczny
♦7,666
Bing Maps Street View może być wykorzystany (nie wiem czy w Polsce występuje)

Można wysłać kogoś innego

Dane o znakach czasem można wyssać od władz lokalnych
102024-05-09 22:21bartgron Zweryfikowałem na Bingu i moje zmiany są poprawne ;)
138320824
by bartgron
@ 2023-07-10 05:50
12024-04-21 21:19RicoElectrico
♦1,770
https://www.openstreetmap.org/note/3970431
138266539
by bartgron
@ 2023-07-08 14:39
12023-12-05 21:59maraf24
♦5,284
Nie dawałbym krawężnika, gdyby był flush.
Byłeś w tym miejscu?
22023-12-07 12:29bartgron Tak byłem
32024-03-02 19:19maraf24
♦5,284
Byłeś i nowego płotu nie zauważyłeś?
Bo wysoki krawężnik jak był tak jest.
https://postimg.cc/Rq3wN7rZ
146630865
by bartgron
@ 2024-01-24 13:52
12024-01-24 13:52bartgron Myśliborza*
146035487
by bartgron
@ 2024-01-08 16:30
12024-01-08 16:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/4448149689
https://www.openstreetmap.org/way/841337410

Pozdrawiam! 🦀
146008900
by bartgron
@ 2024-01-07 22:43
12024-01-07 22:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/4448143387
https://www.openstreetmap.org/way/841337506

Pozdrawiam! 🦀
145414487
by bartgron
@ 2023-12-22 17:25
12023-12-22 17:30NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/427916264

Pozdrawiam! 🦀
145230008
by bartgron
@ 2023-12-17 21:35
12023-12-21 15:01maraf24
♦5,284
Nie wiem po co zmieniasz path na footway - https://www.openstreetmap.org/way/1122104455
Czy nie można tam jechać rowerem? Albo motorem?
Na orto widać więcej - dwa ślady wskazują, że to jest droga, nie ścieżka. Powinno być track.
A to droga to wręcz dojazd do widocznych zabudowań: htt...
22023-12-21 15:25bartgron W sumie te dwie ścieżki mogłyby być jako track ze względu na dojazd do budynków ale moim zdaniem ciężko tam przejechać jakimś pojazdem
32023-12-21 15:49maraf24
♦5,284
Dojazd do budynków to service.
Ścieżka szeroka choćby na jeden pozjazd to track.
Nie wiem skąd wniosek, że dojazd jest trudny. Droga do wysokości zabudowań wygląda przyzwoicie, widać też, że jest "jeźdzona" na tym odcinku.
138284801
by bartgron
@ 2023-07-09 06:19
12023-12-05 21:48maraf24
♦5,284
Co z resztą tagów? Prawie wszystkie te przejścia nie są oznaczone w terenie, tej informacji tu zabrakło.
138284806
by bartgron
@ 2023-07-09 06:19
12023-12-05 21:42maraf24
♦5,284
Znów błędy. Parkingi, które są niezależne od drogi są oznaczone tagiem street_side.
Edycja na dużym terenie, nie wygląda to na sruvey.
138284810
by bartgron
@ 2023-07-09 06:19
12023-12-05 21:36maraf24
♦5,284
Wycofałem calość.
Niektóre z tych krawężników, które oznaczyłeś jako flush, znam i mają one kilkanaście cm wysokości.
138289317
by bartgron
@ 2023-07-09 09:24
12023-12-05 20:34maraf24
♦5,284
kerb=flush to 0 cm wysokości
Dodałeś to do krawężników obniżonych jak i normalnych.
144666956
by bartgron
@ 2023-12-01 15:39
12023-12-01 15:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera nadmiarowe informacje. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Paczkomat nie powinien mieć nazwy.
https://www.openstreetmap.org/node/9997278644

Pozdrawiam! 🦀
143439168
by bartgron
@ 2023-10-31 19:23
12023-11-01 17:30maro21
♦714
- Prosze podawać adekwatne opisy zmian: https://wiki.osm.org/wiki/Pl:Dobre_komentarze_zestawu_zmian Każdy zestaw zmian zawiera zmiany, a "Liczne zmiany" nic nie mówi.
- Proszę nie robić automatycznych masowych zmian bez wcześniejszej dyskusji: https://wiki.osm.org/wiki/Pl:Auto...
22023-11-02 15:59bartgron Za wszystkie błędy przepraszam, dziękuję za informację. Mam pytanie odnośnie opisów: jeśli robię na przykład dany fragment drogi kompleksowo (wszystko zmieniam) czyli nie mam konkretnej kategorii zmian to mogę użyć "Liczne zmiany" czy nie?
32023-11-26 13:03maro21
♦714
Opis zmian powinien zawierać informacje CO zostało zmienione/dodane/usunięte, a nie że coś zostało zmienione, bo to jest oczywiste.
Przykładowe poprawne opisy zmian możesz znaleźć w linku podanym wyżej.
143985380
by bartgron
@ 2023-11-13 20:05
12023-11-13 20:10NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1064175906

Pozdrawiam! 🦀
143872477
by bartgron
@ 2023-11-10 17:09
12023-11-10 17:20NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/353006424

Pozdrawiam! 🦀
143833502
by bartgron
@ 2023-11-09 18:01
12023-11-09 18:10NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/353006001

Pozdrawiam! 🦀
143440359
by bartgron
@ 2023-10-31 19:57
12023-11-01 17:28maro21
♦714
- Proszę podawać adekwatne opisy zmian: https://wiki.osm.org/wiki/Pl:Dobre_komentarze_zestawu_zmian Każdy zestaw zmian zawiera zmiany, a "Liczne zmiany" nic nie mówi.
- Proszę nie robić automatycznych masowych zmian bez wcześniejszej dyskusji: https://wiki.osm.org/wiki/Pl:Aut...
143035261
by bartgron
@ 2023-10-23 20:40
12023-10-23 20:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1063078885

Pozdrawiam! 🦀
143034897
by bartgron
@ 2023-10-23 20:29
12023-10-23 20:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/953540811

Pozdrawiam! 🦀
143032565
by bartgron
@ 2023-10-23 19:25
12023-10-23 19:26bartgron Gapiostwo - błędny opis zmian
143029464
by bartgron
@ 2023-10-23 17:58
12023-10-23 18:00NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/353048935

Pozdrawiam! 🦀
142830767
by bartgron
@ 2023-10-19 18:37
12023-10-19 18:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/353048958

Pozdrawiam! 🦀
142828014
by bartgron
@ 2023-10-19 17:30
12023-10-19 17:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/353048678
https://www.openstreetmap.org/way/1063079291

Pozdrawiam! 🦀
142365608
by bartgron
@ 2023-10-09 20:23
12023-10-09 20:30NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera nadmiarowe informacje. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Paczkomat nie powinien mieć nazwy.
https://www.openstreetmap.org/node/9504399446

Pozdrawiam! 🦀
138679039
by bartgron
@ 2023-07-18 16:50
12023-10-04 21:18Awoobis
♦139
Specjalnie dodałeś nazwę parafii do chodników?
22023-10-05 03:19bartgron Nie pamiętam już ale chyba to ktoś inny albo była nazwa na jednym chodniku i tylko uzupełniłem
32023-10-05 06:19Awoobis
♦139
Już kubahahaha poprawił jak coś
42023-10-05 06:30bartgron Dzięki
142115823
by bartgron
@ 2023-10-03 19:49
12023-10-03 19:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1047491143

Pozdrawiam! 🦀
141838052
by bartgron
@ 2023-09-27 20:43
12023-09-27 20:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera nadmiarowe informacje. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Paczkomat nie powinien mieć nazwy.
https://www.openstreetmap.org/node/10751026685

Pozdrawiam! 🦀
139753867
by bartgron
@ 2023-08-11 14:47
12023-08-11 14:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1063409054

Pozdrawiam! 🦀
22023-08-11 15:28bartgron Jak nie istnieje jak to jest miejscowość xD
32023-08-11 16:13NorthCrab
♦4,531
Dokładnie :-) Ale nie jest to ulica. W takim przypadku wartość powinna być oznaczona jako addr:place a nie addr:street. Pozdrawiam!
42023-09-16 00:19Awoobis
♦139
Zastanawia mnie ten adres bo ani na emapie ani na https://mapy.geoportal.gov.pl ani nawet https://gorno.e-mapa.net/ nie występuje numer 111? Interpolacja?
52023-09-16 00:19Awoobis
♦139
A w zasadzie jest po drugiej stronie ulicy, i tamten jest prawidłowy wg https://gorno.e-mapa.net/
140110867
by bartgron
@ 2023-08-19 21:15
12023-08-22 12:06Awoobis
♦139
Aktualna wersja wygląda OK, pojawił się film z przelotu nad tym obszarem https://youtu.be/rNckg9jePoQ
139531879
by bartgron
@ 2023-08-06 20:36
12023-08-07 06:17gscscnd
♦1,004
ZTCW nazwę dzielnicy Śródmieście‐Centrum pisze się z łącznikiem, a nie z myślnikiem, a więc też bez odstępów.
22023-08-07 06:35bartgron Rozumiem, czy mógłbyś poprawić? Ja dopiero będę mógł wieczorem
32023-08-07 07:41gscscnd
♦1,004
https://www.openstreetmap.org/changeset/139548986
Poprawiłem. Zastanawiam się czy zamiast tagu name na pomnikach nie powinien być użyty inscription (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:inscription), nie wiem jak wyglądają w rzeczywistości.
139532130
by bartgron
@ 2023-08-06 20:43
12023-08-06 20:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1195354952

Pozdrawiam! 🦀
139351069
by bartgron
@ 2023-08-02 14:35
12023-08-02 14:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/231536431

Pozdrawiam! 🦀
139226944
by bartgron
@ 2023-07-30 21:14
12023-07-30 21:20NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2779605779
https://www.openstreetmap.org/node/2779605770
https://www.openstreetmap.org/way/194740...
138911421
by bartgron
@ 2023-07-23 21:14
12023-07-23 21:20NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2560889713
https://www.openstreetmap.org/way/351697498

Pozdrawiam! 🦀
138891502
by bartgron
@ 2023-07-23 12:23
12023-07-23 12:30NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2560889116
https://www.openstreetmap.org/way/411119741

Pozdrawiam! 🦀
138762995
by bartgron
@ 2023-07-20 12:35
12023-07-20 12:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera adresy wymagające dodatkowej uwagi. Przygotowałem listę obiektów oraz dodatkowe informacje:

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/292217351

Pozdrawiam! 🦀
138688704
by bartgron
@ 2023-07-18 21:29
12023-07-18 21:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2338886805
https://www.openstreetmap.org/way/352110742

Pozdrawiam! 🦀
138687761
by bartgron
@ 2023-07-18 21:07
12023-07-18 21:10NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2825495008
https://www.openstreetmap.org/way/352106539

Pozdrawiam! 🦀
138504389
by bartgron
@ 2023-07-14 11:52
12023-07-15 12:54Aim311_
♦115
Cześć wydaje mi się ze nazwy cmentarzy w postaci name=cmentarz, są błędne.
22023-07-15 13:14bartgron Taka nazwa jest zapisana przy wejściu
138066775
by bartgron
@ 2023-07-03 14:09
12023-07-03 19:00Szymson
♦369
Przedstawisz jakieś źródła urzędowe, że te drogi mają takie nazwy?
22023-07-03 19:13bartgron Mogą być screeny ze street view? Bo na tej podstawie to robię

138062720
by bartgron
@ 2023-07-03 12:29
12023-07-03 18:57Szymson
♦369
Nie lepiej zamiast name=BP zastosować operator=BP? Po co duplikować nazwę stacji benzynowej?
22023-07-03 19:00bartgron Tak jest robione w mojej okolicy i w sumie to pomyślałem że to normalne
137800340
by bartgron
@ 2023-06-26 16:36
12023-06-28 13:05wilczywilk
♦26
Niektóre budynki zostały błędnie oznaczone jako w budowie choć są już skończone
22023-06-28 13:15bartgron Faktycznie mogło być jakieś przeoczenie
32023-06-29 12:27wilczywilk
♦26
jakie było źródło danych?
42023-06-29 15:55bartgron Google StreetView oraz zdjęcia od znajomych z tamtych rejonów
52023-06-30 06:28wilczywilk
♦26
Z twojej zmiany tylko budynek przy Nila 4 wciąż jest w budowie, reszta jest gotowa już od jakiegoś czasu, przy Asnyka nawet od kilku lat, zrób proszę korektę
62023-06-30 06:38bartgron Spróbuję to zrobić na telefonie, jeśli się nie uda to dopiero za tydzień będę miał dostęp do laptopa i wtedy to ogarnę. Dzięki za info
137298099
by bartgron
@ 2023-06-13 18:21
12023-06-13 18:30NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Klucz addr:place oznacza brak nazwy ulicy. Kombinacja z addr:street (który definiuje nazwę ulicy) jest błędna.
https://www.openstreetmap.org/way/268783...
137220807
by bartgron
@ 2023-06-11 21:42
12023-06-11 21:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Klucz addr:place oznacza brak nazwy ulicy. Kombinacja z addr:street (który definiuje nazwę ulicy) jest błędna.
https://www.openstreetmap.org/way/232841...
137031899
by bartgron
@ 2023-06-06 21:06
12023-06-06 21:10NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Klucz addr:place oznacza brak nazwy ulicy. Kombinacja z addr:street (który definiuje nazwę ulicy) jest błędna.
https://www.openstreetmap.org/way/435212...
136189119
by bartgron
@ 2023-05-16 23:56
12023-05-17 00:00NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/132217934
https://www.openstreetmap.org/way/132217918

Pozdrawiam! 🦀
22023-05-17 11:13bartgron Sprawdziłem i według map Google te 2 budynki mają ten sam adres :)
32023-05-17 11:30NorthCrab
♦4,531
W takim razie można pozostawić, pozdrawiam i dzięki za weryfikację!
135361894
by bartgron
@ 2023-04-25 22:06
12023-04-26 16:00NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/228712883
https://www.openstreetmap.org/way/228717593

Pozdrawiam! 🦀
135129860
by bartgron
@ 2023-04-20 04:44
12023-04-20 04:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/279054731
https://www.openstreetmap.org/way/421770766

Pozdrawiam! 🦀
22023-04-20 07:31bartgron Z tego co się orientuję to tam te budynki (Rolna 8) to jest jeden adres
32023-04-22 05:32NorthCrab
♦4,531
Okej, możliwe że false-positive w takim razie. Pozdrawiam i dzięki za szybką odpowiedź!
134810212
by bartgron
@ 2023-04-12 10:30
12023-04-12 10:40NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/1047491108
https://www.openstreetmap.org/way/225064612
https://www.openstreetmap.org/way/225064584...
22023-04-12 10:43bartgron Jezus to jeszcze tyle tam tego jest?
32023-04-15 22:33NorthCrab
♦4,531
Może ktoś kiedyś poleciał na całego :P Nie musisz tego poprawiać, zostawiam tylko informację aby było widać że jest region do korekty. Pozdrawiam!
42023-04-15 23:00bartgron Ok dzięki
134756809
by bartgron
@ 2023-04-11 05:08
12023-04-11 05:20NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/259724568
https://www.openstreetmap.org/way/1059085760

Pozdrawiam! 🦀
22023-04-11 05:25bartgron Poprawione
134756267
by bartgron
@ 2023-04-11 04:40
12023-04-11 04:50NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/358282528
https://www.openstreetmap.org/way/881549187

Pozdrawiam! 🦀
22023-04-11 05:21bartgron Poprawione :)
134643468
by bartgron
@ 2023-04-08 08:53
12023-04-08 09:00NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/way/259335362
https://www.openstreetmap.org/way/259335363

Pozdrawiam! 🦀
22023-04-09 07:15bartgron Poprawione w innym zestawie zmian :)
134594422
by bartgron
@ 2023-04-06 22:02
12023-04-06 22:10NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera nadmiarowe informacje. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Paczkomat nie powinien mieć nazwy.
https://www.openstreetmap.org/node/10709999149

Pozdrawiam! 🦀
132568681
by bartgron
@ 2023-02-15 07:46
12023-02-19 13:39maraf24
♦5,284
Nie należy dodawać addr:city, gdy nie ma tagu addr:street, a jest addr:place.
22023-02-19 15:07bartgron Przy czym bez addr:city nawet się nie da scalić adresów z budynkami bo pojawia się komentarz że są nieprawidłowe adresy i zmiany są wycofywane, to chyba abakus czy jakoś tak robi
32023-02-19 15:48maraf24
♦5,284
Właśnie w takiej sytuacji pojawia się ten komentarz - https://www.openstreetmap.org/way/835021082

Ale ten automat już nie działa.
42023-02-20 11:50NorthCrab
♦4,531
Zgodnie z dokumentacją jeśli oba addr:city oraz addr:place mają taką samą wartość - to jest to poprawne.

"It is okay to have both addr:place=* and addr:city=* with the same value on the same object."
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:addr:place
52023-02-20 12:03bartgron Czyli tu jest dobrze czy jak?
62023-02-20 12:50maraf24
♦5,284
Nie, jest źle. "Dokumentacja" się myli.
72023-02-20 12:52maraf24
♦5,284
Prawidłowe jest, gdy addr:place i addr:city, bez addr:street, są na tym samym obiekcie, ale pod warunkiem, że mają różne wartości i są węzły z place z tymi wartościami.
82023-02-20 12:53bartgron Use addr:place=* instead of addr:street=* for buildings whose number belongs not to a street, but to some other object. It is okay to have both addr:place=* and addr:city=* with the same value on the same object.
Czyli tu też jest źle napisane?
92023-02-20 13:08maraf24
♦5,284
Na pewno nie jest to prawidłowe względem wieloletniej praktyki w Polsce. Nie wiem co miał na myśli autor wpisu na wiki i w jakim kraju mapuje.
Tutaj https://lists.openstreetmap.org/pipermail/imports/2023-January/007128.html jest świeży mail od Sary Hoffmann (zajmuje się Nominatimem):
"...
102023-02-20 13:44bartgron Ok rozumiem
132507089
by bartgron
@ 2023-02-13 20:03
12023-02-19 15:02maraf24
♦5,284
1. https://www.openstreetmap.org/way/1144931944
destination=Kraków?
2. https://www.openstreetmap.org/way/1144931943
destination=Parking?
22023-02-19 15:55bartgron Jak najbardziej takie są znaki
32023-02-19 17:09maraf24
♦5,284
Masz może zdjęcia?
42023-02-19 18:08bartgron https://imgur.com/a/XR0crjK
Mam tylko to, nie robiłem zdjęcia osobiście
52023-02-19 18:59maraf24
♦5,284
Bardziej by mnie interesowała tablica z Krakowem :)
Bo to byłoby dość dziwne, by jedyny możliwy wyjazd z parkingu miał tablicę kierunkową.
62023-02-19 19:14bartgron Kurczę jak będę tam kiedyś przejeżdżać to spróbuję to ogarnąć ale to muszę być przejazdem
72023-02-19 20:10maraf24
♦5,284
Aż tak mi na tym nie zależy, by się ktoś miał extra wysilać :) W końcu to jednak drobnostka.
82023-02-20 05:14bartgron Spoko
132507399
by bartgron
@ 2023-02-13 20:13
12023-02-19 14:57maraf24
♦5,284
Z jakiego powodu SP39 dostała znaczniki religijne?
22023-02-19 15:05bartgron Ponieważ jest tam nauczana religia (katolicka)
32023-02-19 15:47maraf24
♦5,284
A jaki to ma związek?
Czy jeśli są tam zajęcia sportowe (WF), to dodasz znaczniki sport=?
A jeśli na fizyce i chemii przeprowadzają eksperymenty, to jest to amenity=research_institute?
42023-02-19 15:54bartgron Szczerze nie mam pojęcia, jeśli ten znacznik jest błędny to zaraz poprawię
52023-02-19 17:08maraf24
♦5,284
Można go stosować przy szkołach prowadzonych przez organizacje religijne - ale nawet wówczas warto zajrzeć do statutu.
A tutaj jest szkoła samorządowa.
62023-02-19 18:10bartgron Poprawione :)
132591843
by bartgron
@ 2023-02-15 17:03
12023-02-19 13:35maraf24
♦5,284
Zalecanym sposobem mapowania stacji paliw jest umieszczenie węzła z amenity=fuel w miejscu dystrybutorów.
Jest to praktyczne rozwiązanie, szczególnie na większych stacjach. Sam teren wystarczy jako landuse=retail.
132406889
by bartgron
@ 2023-02-11 14:28
12023-02-11 14:30NorthCrab_upload
♦6,999
Zauważyłem, że Twoja zmiana zawiera niepoprawne adresy. Przygotowałem listę obiektów do poprawy oraz dodatkowe informacje:

Duplikat adresu w okolicy.
https://www.openstreetmap.org/node/2319926703
https://www.openstreetmap.org/way/352373215

Nazwa ulicy nie istnieje w okolicy.
htt...
22023-02-11 14:51bartgron Ok dzięki wielkie zaraz się za to biorę ;)
32023-02-11 14:51bartgron Generalnie uważam że Kielce są fatalnie zmapowane
42023-02-11 14:54bartgron Tak teraz patrzę i połowa się nie zgadza nawet z ewidencją
52023-02-13 01:13NorthCrab
♦4,531
:F
132295776
by bartgron
@ 2023-02-09 09:18
12023-02-09 10:56maraf24
♦5,284
Czy to "Centrum" jest na tablicy przy drodze?
22023-02-09 11:48bartgron Jak najbardziej
32023-02-09 13:55maraf24
♦5,284
A w OSM nie ma miejsca o nazwie Centrum :) Jest Śródmieście.
42023-02-09 18:34bartgron Domyślam się ale u nas jest kierunek na centrum :)
131774074
by bartgron
@ 2023-01-27 13:47
12023-01-28 04:27NorthCrab
♦4,531
Wywaliłbym tego Lidla, nikt nie spodziewa się w tego typu wartościach nazw prywatnych sklepów i zapewne nikt tego nigdy nie zaktualizuje. Destination powinien zawierać bardziej "globalne" miejsca docelowe.
22023-01-28 07:07bartgron Ok ale tak ogólnie to dobrze tam wszystko wpisałem?
32023-01-28 08:12NorthCrab
♦4,531
Wygląda okej
42023-01-28 08:18bartgron Dzięki wielkie
52023-02-08 11:05maraf24
♦5,284
W tagach destination wpisuje się to, co jest na tablicy.
Jeśli jest tam Lidl, to wpisanie jest poprawne.
Jeśli tablicy nie ma, to cały tag jest do wyrzucenia.
131742209
by bartgron
@ 2023-01-26 17:51
12023-01-26 17:52bartgron kosz na śmieci*
130555219
by bartgron
@ 2022-12-27 12:36
12023-01-25 10:00Dawid2849
♦713
Dróg przy rond nie oznaczamy jako _link. Jest to mapowanie pod render https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Celowo_b%C5%82%C4%99dne_tagowanie_pod_renderer
22023-01-25 10:00Dawid2849
♦713
*rondach
131670858
by bartgron
@ 2023-01-24 22:09
12023-01-25 09:02maraf24
♦5,284
To są drogi jednokierunkowe, wiadomo, którego kierunku dotyczą znaki :)
22023-01-25 09:04bartgron Lubię być dokładny :)
131623620
by bartgron
@ 2023-01-23 20:23
12023-01-24 15:24maraf24
♦5,284
Zieleń tutaj już była zaznaczona. Dlaczego wiec "dodano" w komentarzu?
Zaznaczenie było prawidłowe- widać, że to nie same trawniki, ale też są krzewy i drzewa.
22023-01-24 19:33bartgron Odnośnie komentarza napisałem z przyzwyczajenia ;)
Tam w przynajmniej 80% jest trawnik
32023-01-24 21:29maraf24
♦5,284
landuse=village_green to zieleń urządzona. Pasuje do trawnika z 20% dodatków.
42023-01-24 21:34bartgron No dobra niech będzie :)
52023-01-24 22:21maraf24
♦5,284
Aczkolwiek ja nie mam nic przeciwko dodawaniu - czyli tworzeniu nowych, nieistniejących jeszcze obszarów w osm - i tagowaniu ich jako trawnik.
Moje obiekcje budzi zmiana dodanych przez innych village_green na trawnik. Za wyjątkiem oczywiście miejsc, gdzie faktycznie jest tylko trawnik.
62023-01-24 22:31bartgron Ok rozumiem
131668928
by bartgron
@ 2023-01-24 20:52
12023-01-24 21:36maraf24
♦5,284
Wiesz może, czy ten kościół jest czynny? W danych nie ma żadnych informacji o nim i nie jest oznaczony jak działający kościół.
22023-01-24 21:39bartgron Jest czynny jak najbardziej
Ostatnio na Mszy byłem tam w pierwszy dzień świąt
32023-01-24 21:40bartgron 2 wikarych i proboszcz
42023-01-24 22:22maraf24
♦5,284
To brakuje tagu amenity=place_of_worship.
Widać to zresztą, bo ten kościół wygląda na mapie inaczej.
131670319
by bartgron
@ 2023-01-24 21:49
12023-01-24 21:58maraf24
♦5,284
Przy okazji warto sprawdzic, czy denomination jest prawidłowe.
Tutaj jest catholic, ale może to jest cmentarz rzymsko-katalicki?
Przy okazji - dodawanie nazw miast w nazwach obiektów jest zwykle pomijane, gdyż wszystkie miasta mają granice. Przykładem są nazwy szkół w miastach...
22023-01-24 22:12bartgron No chyba byłby rzymsko-katolicki chociaż nie jestem pewny, dodawanie nazw miast ułatwia znalezienie obiektu, bo w nazwie masz miasto
131605948
by bartgron
@ 2023-01-23 12:32
12023-01-23 13:54maraf24
♦5,284
Płot? Nie widać na orto. Wygląda tam tak, jakby dało się z parkingu wejść na chodnik.
22023-01-23 14:09NorthCrab
♦4,531
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:noexit#When_not_to_use
Kiedy nie należy używać tagu noexit
32023-01-23 20:09bartgron Poprawione. Chociaż ja bym pociągnął chodnik jakby od tej drogi do już istniejącego chodnika
42023-01-23 20:11bartgron https://imgur.com/a/oMsdlIa tak to wygląda w rzeczywistości
52023-01-23 21:41maraf24
♦5,284
Ja zawsze w takiej sytuacji robię krótki łącznik otagowany jako footway czy path. Na przecieciu z krawęznikiem można też dodać barrier=kerb. Przyda się rowerzystom czy osobom na wózkach.
131519728
by bartgron
@ 2023-01-20 19:03
12023-01-23 10:10maraf24
♦5,284
W edytorze można włączyć podkład z obrysami budynków (integracja).
Dzięki temu można dokładnie i prosto wyrysować budynek, a nie wg dachu.
22023-01-23 10:15bartgron Nie mogę tego znaleźć :/
32023-01-23 10:40NorthCrab
♦4,531
https://i.imgur.com/LtlRxj9.png
42023-01-23 10:41maraf24
♦5,284
Jest pod nazwą "Geoportal 2: Ewidencja budynków WMS".
Słowo "integracja" poajwia sie dopiero w dymku na tym podkładzie.
Poza tym jest jeszcze klawisz Q - powoduje on prostowanie kątów obszaru (tu: budynku). Bo widać, że ten budynek jest krzywy :)
52023-01-23 10:50bartgron A co oznaczają w tej ewidencji m1 t1 itd?
62023-01-23 10:54NorthCrab
♦4,531
Numer najwyższej kondygnacji,
legenda: https://kamienicznik.wordpress.com/2013/04/27/legenda-do-mapy-zasadniczej/
72023-01-23 10:55NorthCrab
♦4,531
Ale to jest czasem niezgodne z prawdą więc nie bierz wszystkiego jak jest :P
82023-01-23 11:00maraf24
♦5,284
Wszystko na tej mapie z Geoportalu może być niezgodne z prawdą, dlatego lepiej znać teren osobiście (lub umieć korzystać z orto).
92023-01-23 11:24bartgron Spoko i tak dopiero jak znam osobiście okolicę to zmieniam
131530706
by bartgron
@ 2023-01-21 05:40
12023-01-23 10:03maraf24
♦5,284
Dla kogo niepotrzebny? To była nazwa ronda prawidłowo otagowana.
22023-01-23 10:08bartgron Ale nazwa ronda ma być w kilku różnych miejscach?
32023-01-23 10:09bartgron Bo w niektórych miejscach nazwa ronda jest na trawniku, ulicy i w punkcie
42023-01-23 10:36maraf24
♦5,284
Nazwa ronda jako nazwa trawnika to błąd. Nazwa ronda jako specjalnie otagowany punkt to często spotykane rozwiązanie.
Jeśli traktować rondo jako konstrukcję, a nie tylko ulicę, to jest to prawidłowe.
Raczej nie da się ustalić, czego dotyczy uchwała nadająca nazwę - całego obszaru cz...
52023-01-23 10:36NorthCrab
♦4,531
https://www.openstreetmap.org/way/893401446
Ja uważam że oznaczenie na linii drogi jest wystarczające. Nie uważam aby ten punkt był wymagany - https://wiki.openstreetmap.org/wiki/One_feature,_one_OSM_element.
62023-01-23 10:47maraf24
♦5,284
Punkt był wcześniej. Dodawać go nie trzeba było, ale skoro ktoś dodał, to ma prawo tu być. Nie jest to błąd tylko praktykowana metoda. Silnie zależna od miejsca - są miasta, gdzie każde rondo tak ma i takie, gdzie żadne.

131599459
by bartgron
@ 2023-01-23 09:57
12023-01-23 10:20maraf24
♦5,284
Myślę, że najlepiej było w wersji sprzed wszelkich zmian - czyli bez rozwidleń dróg. I w takiej wersji można otagować trawiastą wysepkę po prostu jako węzeł traffic_calming=island.
22023-01-23 10:27bartgron Ok a da się to cofnąć do tamtej wersji?
32023-01-23 10:35NorthCrab
♦4,531
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osm-revert polecam 👍️😅
42023-01-23 10:38bartgron Nic z tego nie rozumiem xD
52023-01-23 10:38bartgron Ja w ogóle doświadczony nie jestem, bardziej hobbystycznie to wszystko robię
62023-01-23 10:41NorthCrab
♦4,531
Daje ci link do narzędzia gdzie cofniesz konkretne zestawy zmian. Jak podasz numery twoich zmian to je przywróci. Tylko uwaga, jeśli nie użyjesz filtrów to przywróci całość.
72023-01-23 10:44maraf24
♦5,284
Ja by nie zalecał revertera, to jest jednak zaawansowane narzędzie, mimo pozornej prostoty obsługi.
82023-01-23 10:45bartgron Ja bym się wolał w to nie bawić jednak ;)
131519649
by bartgron
@ 2023-01-20 19:01
12023-01-23 10:12maraf24
♦5,284
Szkołę, by była widoczna jako szkoła, należy oznaczyć kategorią "szkoła" (amenity=school).
Tutaj najlepiej byłoby wyrysować teren szkolny i go oznaczyć.
Bo w tej chwili jest tylko budynek o nazwie "Gminny Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 3 w Rębielicach Kr&oacut...
22023-01-23 10:17bartgron Ok rozumiem
131542652
by bartgron
@ 2023-01-21 14:16
12023-01-22 20:32maraf24
♦5,284
To nie jest prawidłowy powód.
Nawigacje (nie wiadomo jakie, bo nie podałeś), prowadzą po każdych drogach serwisowych, nie tylko parkingowych.
Do tego część dróg tutaj zmienionych to nie są uliczki parkingowe.
22023-01-23 09:23bartgron Nawigacja OSMand usilnie omija te drogi i np zamiast pod blok 161, to prowadzi na Warszawską na wysokość tego bloku
32023-01-23 09:53maraf24
♦5,284
Ta zmiana nie ma na to wpływu.
Jak tutaj widać, nie ma powodu w danych, by nawigacja nie prowadziła:
https://www.openstreetmap.org/directions?engine=graphhopper_car&route=50.89242%2C20.65477%3B50.89329%2C20.65079
42023-01-23 10:12bartgron Ok ale będę i tak zwracać na to uwagę
131533515
by bartgron
@ 2023-01-21 08:48
12023-01-22 20:36maraf24
♦5,284
Na pewno z Krzyżanowskiej nie da się pojechać na wprost na osiedle Świętokrzyskie? Bo po tych zmianach się nie da.
22023-01-23 05:13NorthCrab
♦4,531
https://i.imgur.com/mwZi9c1.png
source: bing
32023-01-23 05:14NorthCrab
♦4,531
w 2020 nie dało się :P
42023-01-23 09:19bartgron Ale jemu chodziło że z drugiej strony (od Krzyżanowskiej); nie zauważyłem tego już poprawiam ;)
52023-01-23 09:24bartgron Chociaż i tak tam jest popierniczone bo niby prosto można jechać a ludzie mandaty dostają
62023-01-23 09:50maraf24
♦5,284
Madantu można nie przyjąć.
72023-01-23 09:54maraf24
♦5,284
Po ostatnich zmianach też jest źle-pojawiła się nieistniejąca jezdnia: https://www.openstreetmap.org/way/1134455195
82023-01-23 09:59bartgron Która?
131389828
by bartgron
@ 2023-01-17 17:27
12023-01-20 19:39maraf24
♦5,284
Na podjazdach pod dom nie ma ograniczeń prędkości. Teren prywatny.
Nie ma to też praktycznego znaczenia.
22023-01-20 22:30bartgron Jednak jest to teren zabudowany więc chyba z takiej racji obowiązuje 50 wszędzie gdzie nie ma innego oznakowania
32023-01-21 04:21NorthCrab
♦4,531
Uważam że 50 nie szkodzi ale jak już robisz tego typu mapowanie to proszę dodaj source:maxspeed=PL:urban aby można było to łatwo w przyszłości zmienić.
42023-01-21 06:01bartgron Oki dzięki
52023-01-21 10:27maraf24
♦5,284
Domyślne ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym dotyczą dróg publicznych.
62023-01-21 10:30NorthCrab
♦4,531
Dasz jakieś źródło tego? Dotyczy to też dróg wewnętrznych i stref ruchu które nie są drogami publicznymi więc na pewno jest więcej do tej historii niż się może wydawać.
72023-01-21 10:49maraf24
♦5,284
Dotyczy to dróg, na których obowiazuje kodeks drogowy.
Szczegóły są w kodeksie.
82023-01-21 10:51NorthCrab
♦4,531
To nie jest poprawne podanie źródła, to tak jakbym ja powiedział szczegóły są w internecie :)
92023-01-21 13:04maraf24
♦5,284
Nie rozumiem. Do czego chcesz źródło? Ja niczego tu nie edytowałem.
A podawanie źródła spoczywa na edytującym.
102023-01-21 14:06bartgron Ale to wy między sobą się kłócicie xD zaraz podeślę coś
112023-01-21 15:15NorthCrab
♦4,531
@maraf24 źródło twojej argumentacji, bo takie mówienie zasad na słowo to nie za bardzo uznaje, "Dotyczy to dróg, na których obowiazuje kodeks drogowy. Szczegóły są w kodeksie." chodzi o to gdzie dokładnie to jest w kodeksie abym mógł zweryfi...
122023-01-21 15:51Yunkers
♦373
Maraf ma rację. Od tego istnieje znak 'strefa ruchu" https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Strefa_ruchu
Jeśli tego nie ma, to nie obowiązują zasady ruchu drogowego. Przepisy z kodeksu są podlinkowane w artykule z wiki.
132023-01-21 17:11maraf24
♦5,284
W każdej ustawie należy przeczytać sam początek. Jest tam zwykle określone, gdzie ustawa obowiązuje i kogo. Oraz zdefiniowane różne terminy. Bywa, że w kilku ustawach ten sam termin ma kilka różniących się definicji. Nie można czytać samych paragrafow bez tej wiedzy. Bo ko...
131520247
by bartgron
@ 2023-01-20 19:19
12023-01-20 19:46maraf24
♦5,284
Powinieneś użyć destination.
destination:lanes nie jest błędne, ale po co go używać, skoro wszystkie pasy mają to samo destination?
22023-01-20 22:31bartgron Ok rozumiem a wyjaśnisz mi jak używać tego destination:lanes w przypadku gdy pasy mają różne destination?
32023-01-21 04:22NorthCrab
♦4,531
A|B|C
lanes=3

A|B
lanes=2

A
lanes=1
42023-01-21 06:02bartgron I to od lewego pasa do prawego?
52023-01-21 06:09NorthCrab
♦4,531
Tak jest, od lewego w sensie kierunku jazdy - dla jasności.
131393326
by bartgron
@ 2023-01-17 19:20
12023-01-20 19:35maraf24
♦5,284
1. Opis zestawu powinien określać, co ew. dlaczego się zmieniło.
2. Stacje paliw umieszczamy w miejscu dystrybutorów, tak to jest opisane na wiki i takie sposób ma praktyczny sens
3. Umieszczamy POI na obrysie budynku tylko gdy zajmuje ono cały budynek. Tymaczasem tutaj stacja d...
131405160
by bartgron
@ 2023-01-18 05:38
12023-01-19 09:40maraf24
♦5,284
Dojazdy do ronda nigdy nie powinny mieć kategorii _link. To nie są łączniki.
22023-01-19 10:14bartgron Jeśli zmienię z powrotem kategorię zostaną zachowane tagi destination?
32023-01-19 10:40NorthCrab
♦4,531
Tak i nie, zamień na destination:lanes. Przykład na https://www.openstreetmap.org/way/443007290
42023-01-19 10:50maraf24
♦5,284
A dlaczego miałyby nie być zachowane? Zmienia się tylko wartość highway, reszta zostaje.
52023-01-19 12:16bartgron Dobra to pozmieniam to jeszcze jak będę w domu, dzięki
131039342
by bartgron
@ 2023-01-09 06:02
12023-01-09 20:50Marek-M
♦907
Cześć, czy mógłbyś zwracać uwagę na wielkość liter np. w tagach destination? Nazwy powinny być pisane z wielkiej litery - przykładowo https://www.openstreetmap.org/way/339129231 - zamiast:
kraków;częstochowa;tarnów;centrum;dworzec pks

powinno być:
Krakó...
22023-01-09 21:27NorthCrab
♦4,531
https://www.openstreetmap.org/way/223736885
Dlaczego usunąłeś sidewalk? Przecież to jest sidewalk jak nic. Sidewalk to chondik który biegnie wzdłuż/tym samym kierunku co dorga. Jeśli chodnik ten skręciłby gdzieś gdzie nie ma drogi to wtedy jest to footway.

https://www.openstreet...
32023-01-10 19:44bartgron Odnośnie prefiksu +48 w przypadku numerów stacjonarnych kieleckich nie wybiera numerów z prefiksem +48, sprawdzone na kilku telefonach
Odnośnie sidewalk i footway trochę mi się to myli dlatego tego już nie będę zmieniać
42023-01-10 19:45bartgron Jeśli chodzi o tagi destination, po wpisaniu nazwy z wielkiej litery i kliknięciu Enter wszystkie wielkie litery zamienia na małe, nie wiem czy to jakiś bug czy coś innego
52023-01-10 20:27NorthCrab
♦4,531
W takim razie zastosuj format udokumentowany na https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:phone "41 365 71 00" nie jest poprawne i nie zadziała w aplikacjach. Każdy numer ma kierunkowy.

Nie wiem jak to sprawdziłeś ale mi wybrało i połączyło: https://i.imgur.com/lACkYk4.png
62023-01-10 20:29NorthCrab
♦4,531
Co do wielkości liter:
https://i.imgur.com/myJEBeX.png

Rzeczywiście, zgłoszę błąd do iD.

Na tą chwilą opcją byłaby ręczna poprawa tagów w sekcji Tags na samym dole. Tam możesz ustawić wielkie litery i łatwo kopiować wklejać.
130555489
by bartgron
@ 2022-12-27 12:42
12022-12-27 23:32abakus_uploader
♦9,167
(Wiadomość automatyczna)
Cześć!
Otrzymujesz ten komentarz, ponieważ dodałeś lub zmodyfikowałeś adres, który jest niepełny lub błędny.
Adres powinien zawierać minimum trzy znaczniki: addr:city=[nazwa_miejscowosci] + addr:street=[nazwa_ulicy] + addr:housenumber=[numer_porz...
130024549
by bartgron
@ 2022-12-13 07:43
12022-12-13 23:32abakus_uploader
♦9,167
(Wiadomość automatyczna)
Cześć!
Otrzymujesz ten komentarz, ponieważ dodałeś lub zmodyfikowałeś adres, który jest niepełny lub błędny.
Adres powinien zawierać minimum trzy znaczniki: addr:city=[nazwa_miejscowosci] + addr:street=[nazwa_ulicy] + addr:housenumber=[numer_porz...
130024674
by bartgron
@ 2022-12-13 07:47
12022-12-13 12:03maraf24
♦5,284
Proszę o niedodawanie nazw ulic drogom bez nazw. W Polsce nie ma nazw dróg od adresów, a drogi dochodzące do dróg z nazwą nie mają automatycznie nazwy drogi z którą się stykają.
129882895
by bartgron
@ 2022-12-09 02:56
12022-12-09 23:32abakus_uploader
♦9,167
(Wiadomość automatyczna)
Cześć!
Otrzymujesz ten komentarz, ponieważ dodałeś lub zmodyfikowałeś adres, który jest niepełny lub błędny.
Adres powinien zawierać minimum trzy znaczniki: addr:city=[nazwa_miejscowosci] + addr:street=[nazwa_ulicy] + addr:housenumber=[numer_porz...
129805566
by bartgron
@ 2022-12-07 04:58
12022-12-07 09:21maraf24
♦5,284
Wydaje mi się, że przepisujesz adresy na budynki.
Niepotrzebnie.
Jest funkcja łączenia w edytorze (C), wystarczy zaznaczyć adres i budynek i połączyć.
22022-12-07 15:14bartgron Dzięki za info z miłą chęcią skorzystam
32022-12-08 07:00bartgron A to działa na przeglądarce? Czy tylko w zewnętrznym edytorze?
42022-12-08 13:14maraf24
♦5,284
Działa w edytorze iD, czyli tym w przeglądarce. Zaznacza się z shiftem obiekty i wciska c (od Combine). Po polsku to jest chyba Scal.
52022-12-09 00:40bartgron Dzięki wielkie :D
129671473
by bartgron
@ 2022-12-03 10:27
12022-12-03 10:58maraf24
♦5,284
Błędne zmiany w adresacji.
Wycofałem.
22022-12-03 12:04bartgron Niestety nasza aplikacja taksówkarska korzystająca z openstreetmap według starej adresacji sprzed moich zmian nie chce wyszukiwać adresów na wsiach poza Kielcami gdzie nie ma nazw ulic
32022-12-03 15:33maraf24
♦5,284
To trzeba poprawić aplikację. Sposób kodowania adresów w OSM jest znany i niezmienny od kilkunastu lat.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Key:addr:*#Adres_w_miejscowo%C5%9Bci_bez_nazw_ulic
42022-12-03 15:50bartgron Ok rozumiem
129663332
by bartgron
@ 2022-12-03 00:50
12022-12-03 11:02maraf24
♦5,284
Błędne zmiany w adresach.
125394410
by bartgron
@ 2022-08-26 08:24
12022-08-26 08:43pio2_122
♦1,075
Na zdjęciach lotniczych jednoznacznie widać, że nie ma tam mostów, tylko przepusty.

Niestety, mimo uwag od innych użytkowników (https://resultmaps.neis-one.org/osm-discussion-comments?uid=13948004) i moderatora (https://www.openstreetmap.org/user_blocks/5322) w dalszym ciągu ko...
112469170
by bartgron
@ 2021-10-13 16:14
12021-10-13 17:50maraf24
♦5,284
Żaden nie istnieje.
Jedyne wytłumaczenie jest takie, że w ogóle nie patrzysz na orto.
112470371
by bartgron
@ 2021-10-13 16:44
12021-10-13 17:17maraf24
♦5,284
Wycofane.
112468751
by bartgron
@ 2021-10-13 16:02
12021-10-13 16:19maraf24
♦5,284
Wycofane.
112468873
by bartgron
@ 2021-10-13 16:05
12021-10-13 16:16maraf24
♦5,284
Przepusty, nie mosty.
112468945
by bartgron
@ 2021-10-13 16:07
12021-10-13 16:14maraf24
♦5,284
Tam nie ma mostu. Jest przepust.
110479472
by bartgron
@ 2021-08-30 20:35
12021-08-30 21:38maraf24
♦5,284
Nie wiadomo, co tu się zmieniło i z uwagi na obszar jak i wielkość trudno to sprawdzić. Wygląda na kolejną masową edycję.
22021-09-01 18:04maro21
♦714
Proszę:
- edytuj tylko jedno miasto w jednym czasie, potem zapisz zmiany,
- w opisie zmian napisz co zmieniłeś. Opis "Zmiany na terenie Kielc" nic nie mówi - każdy zestaw zmian to zmiany, a na jakim terenie te zmiany się odbyły to widać. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/...
32021-09-02 20:07bartgron Generalnie wszystko zrozumiałem, ale mam pytania:
1. Nie za bardzo ogólnie ogarniam jak trzeba uważać na te podpowiedzi, jak to sprawdzić.
2. Niby mam te nazwy ulic ale nie mogę tego wyłączyć
42021-09-02 20:19bartgron Tak teraz patrzę to najlepiej te zmiany robić w ogóle po jednej i od razu zapisywać?
52021-09-13 16:19maro21
♦714
Nie po jednej zmianie, tylko chodzi o to, żeby na jednym obszarze zrobić zmiany, a potem zapisać i dopiero potem przejść do następnej miejscowości.

Z podopowiedziami trzeba rozumieć co się robi, jeśli nie rozumiesz zmiany, którą sugeruje walidator, to nie klikaj.

Ulice można...
110821357
by bartgron
@ 2021-09-06 21:21
12021-09-10 14:44maraf24
♦5,284
Zupełnie zbędne restrykcje, bo drogi są jednokierunkowe.
110875972
by bartgron
@ 2021-09-07 19:10
12021-09-10 14:28maraf24
♦5,284
Budynek odtworzony.
110876024
by bartgron
@ 2021-09-07 19:11
12021-09-09 20:46maraf24
♦5,284
To jest młyn wodny, więc budynek jak najbardziej prawidłowo jest na cieku.
110876261
by bartgron
@ 2021-09-07 19:18
12021-09-09 20:44maraf24
♦5,284
Budynek istnieje, podobnie jak chodnik.
Należało przesunąć nieco chodnik, a nie kasować budynek.
110906937
by bartgron
@ 2021-09-08 09:45
12021-09-09 17:18maraf24
♦5,284
Wycofane.
22021-09-09 20:40maraf24
♦5,284
Suchy zbiornik to, jak nazwa wskazuje, zasadniczo wody nie ma. Tutaj woda jest osobno oznaczona tam, gdzie jest. Reszta być może kiedyś zostanie zalana, a być może nigdy.
110909734
by bartgron
@ 2021-09-08 10:30
12021-09-09 17:35maraf24
♦5,284
Wycofane.
22021-09-09 20:35maraf24
♦5,284
Wszystkie jezdnie Częstochowskiej tutaj mają taką samą kategorię.
110876480
by bartgron
@ 2021-09-07 19:24
12021-09-09 17:48maraf24
♦5,284
Wycofane.
110879141
by bartgron
@ 2021-09-07 20:46
12021-09-09 17:40maraf24
♦5,284
Wycofane.
110880508
by bartgron
@ 2021-09-07 21:37
12021-09-09 17:37maraf24
♦5,284
Nie było w nim nic nieprawidłowego.
110909529
by bartgron
@ 2021-09-08 10:27
12021-09-09 17:34maraf24
♦5,284
Wycofane.
110909278
by bartgron
@ 2021-09-08 10:23
12021-09-09 17:33maraf24
♦5,284
Wycofane.
110908933
by bartgron
@ 2021-09-08 10:17
12021-09-09 17:33maraf24
♦5,284
Wycofane.
110908046
by bartgron
@ 2021-09-08 10:02
12021-09-09 17:32maraf24
♦5,284
Wycofane.
110907326
by bartgron
@ 2021-09-08 09:51
12021-09-09 17:31maraf24
♦5,284
Obiekt był prawidłowy.
110907301
by bartgron
@ 2021-09-08 09:50
12021-09-09 17:31maraf24
♦5,284
Wycofane.
110906840
by bartgron
@ 2021-09-08 09:43
12021-09-09 17:30maraf24
♦5,284
Wycofane.
110809175
by bartgron
@ 2021-09-06 15:17
12021-09-09 17:27maraf24
♦5,284
Tu nie ma mostu.
110809124
by bartgron
@ 2021-09-06 15:16
12021-09-09 17:26maraf24
♦5,284
Wandalizm, wycofane.
110809076
by bartgron
@ 2021-09-06 15:15
12021-09-09 17:25maraf24
♦5,284
Bzdura, tam nie ma mostu.
110811404
by bartgron
@ 2021-09-06 16:11
12021-09-09 17:24maraf24
♦5,284
Wycofane.
110907041
by bartgron
@ 2021-09-08 09:46
12021-09-09 17:18maraf24
♦5,284
Wycofane.
110671407
by bartgron
@ 2021-09-03 10:52
12021-09-03 11:28maraf24
♦5,284
Do wycofania.
110671942
by bartgron
@ 2021-09-03 10:59
12021-09-03 11:26maraf24
♦5,284
Nie wygląda to na most.
110672162
by bartgron
@ 2021-09-03 11:02
12021-09-03 11:25maraf24
♦5,284
Skąd wiesz, że tu jest most?
Wygląda na przepust lub bród.
110295463
by bartgron
@ 2021-08-26 15:40
12021-08-28 17:29maraf24
♦5,284
Kolejne błędne zmiany path na footway.
110031258
by bartgron
@ 2021-08-21 14:43
12021-08-23 19:00maraf24
♦5,284
Pozmieniałeś tutaj ścieżki w lesie oznaczona jako ściezki (highway=path) na drogi dla pieszych (highway=footway).
Po co? Teraz rowerem się tam nie da jechać.
110022152
by bartgron
@ 2021-08-21 10:23
12021-08-23 18:54maraf24
♦5,284
Tym podpowiedziom nie można ufać. Niektore są błędne. Inne należy zweryfikować.
109877322
by bartgron
@ 2021-08-18 13:44
12021-08-23 18:48maraf24
♦5,284
Usunąłeś tutaj z przejść dla pieszych informacje, że są sterowane sygnalizacją świetlną.
109821112
by bartgron
@ 2021-08-17 15:44
12021-08-22 17:28zuicz
♦275
Obecnie w Polsce drogi =trunk to tylko drogi ekspresowe, zatem DK73 to powinna być droga =primary
22021-08-23 18:47maraf24
♦5,284
Odwrotnie:)
Drogi ekspresowe to drogi trunk.
Zaś trunk może mieć też droga niekrespresowa.
Natomiast opis "Liczne zmiany większe lub mniejsze wszędzie tam gdzie znam teren" to nie jest żaden opis i tak opisane manipulacje przy kategoriach głównych dróg proszą się...
109984370
by bartgron
@ 2021-08-20 11:55
12021-08-20 21:09Dawid2849
♦713
Yyy... Nie sprawdzałem edycji w całości, ale na pewno DK78 i DK46 to nie trunk.
22021-08-20 21:26bartgron W sensie? Bo robiłem to tak naprawdę wzorując się na mapach papierowych i tam właśnie tak to jest opisane jak ja tutaj dałem
32021-08-20 21:27bartgron Ja to dałem jako droga główna a tu się jakieś dziwne rzeczy teraz wyświetlają, chyba że droga główna tutaj to jest trochę coś innego
42021-08-21 04:55starsep
♦140
"Najczęściej są to drogi ekspresowe, oznaczone znakami D-7 / D-8. Sporadycznie ważna droga główna o analogicznej funkcji i parametrach. Drogi te powinny mieć zakaz ruchu dla pieszych i rowerów, określony przy użycie znaczników z grupy access=* oraz znacznik motorroa...
52021-08-21 09:17bartgron Aaa to nie zrozumiałem
Tylko ja już tyle tak zmieniłem że to potrwa wieki żeby to odkręcić
62021-08-21 12:18Dawid2849
♦713
> Tylko ja już tyle tak zmieniłem że to potrwa wieki żeby to odkręcić

W programie JOSM takie coś to tylko minutka roboty ;)