| Changeset | # | ⏱️ Last updated | Contributor | Comment |
|---|---|---|---|---|
| 177444228 by jb54osm @ 2026-01-19 18:47 ~ 4 months ago | 1 | ~ 4 months ago | ToffeHoff ♦2 | Hi, thanks for fixing my mapnote regarding Patisserie Fes. Unfortunately, you did delete the Andalus Chick'n restaurant which is on the corner at housenr 1. I've restored that POI. |
| 2 | ~ 4 months ago | jb54osm | Oeps. Ik herinner mijn zoektocht naar het adres. Had op nr. 1 terecht moeten komen. Afspraak in Nederland is dat POIs zo veel mogelijk op adresnodes worden gezet. Maar in Den Haag staat nog veel 'verkeerd'. | |
| 3 | ~ 4 months ago | ToffeHoff ♦2 | Ah ok. Vraag is of die afspraak handig is, aangezien ik veel met Organic Maps werk om snel ontbrenkende POIs toe te voegen wanneer ik in de buurt ben. Daar kan ik niet een bestaande adres-node pakken en die aanpassen.Kortom, op zich mooie afspraak, maar denk dat het in de praktijk lastig is om h... | |
| 4 | ~ 4 months ago | jb54osm | Je kunt altijd een Opmerking achterlaten - of mij een PB sturen om de wijziging af te ronden. Als dan maar duidelijk is bij welk huisnummer de POI hoort. | |
| 170847726 by jb54osm @ 2025-08-22 18:43 ~ 9 months ago | 1 | ~ 8 months ago | lyctkel ♦373 | Hi jb54osm,Heb je deze wijzigingsset https://www.openstreetmap.org/note/494659 bewerkt en kan deze worden gesloten?Hartelijke groeten,lyctkel |
| 2 | ~ 8 months ago | jb54osm | Ja, heb het hek zo goed mogelijk ingetekend. | |
| 3 | ~ 8 months ago | lyctkel ♦373 | Dan kan de note worden gesloten? | |
| 4 | ~ 8 months ago | jb54osm | Is gesloten. | |
| 5 | ~ 8 months ago | lyctkel ♦373 | Bedankt. | |
| 167821197 by jb54osm @ 2025-06-19 11:15 ~ 11 months ago | 1 | ~ 11 months ago | Leo Olijerhoek VRHM ♦7 | Prima de tijdelijke weg. |
| 166111897 by jb54osm @ 2025-05-11 14:41 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | Tjuro ♦246 | Beste jb54osm,Fijn dat je mee helpt op poi's op (adres)nodes te verplaatsen, maar let wel even op dat je dan de oude verwijderd, nu staat deze poi er dubbel op.https://www.openstreetmap.org/node/4064079560/historyhttps://www.openstreetmap.org/node/2892111970/historyMet vriendelijk... |
| 2 | ~ 1 year ago | jb54osm | Oeps. | |
| 160884325 by jb54osm @ 2025-01-01 20:30 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | Math1985 ♦116 | Goed bezig! |
| 2 | ~ 1 year ago | jb54osm | 👍 Met die BGT-achtergrond in iD kun je veel gedetailleerder intekenen. Straatje voor straatje en aan het eind is Leidschendam bijgewerkt. | |
| 160585792 by jb54osm @ 2024-12-24 19:20 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | mueschel ♦7,186 | Hi,the tag "recycling:gft" is not used in other places - what can be recycled here? |
| 2 | ~ 1 year ago | jb54osm | Hi,GFT-waste is a common term in The Netherlands. It stands forGroente (vegetables)Fruit (fruit)Tuin (garden).Another term you might encounter is PMD:Plastic (plastic packaging)Metaal (small metal stuff)Drinkpakken (drink cartons (juice, milk etc)). | |
| 3 | ~ 1 year ago | mueschel ♦7,186 | recycling:pmd is defined in the Wiki.GFT is covered by recycling:green_waste: "All green garden waste and also vegetables and fruit from our own consumption" | |
| 4 | ~ 1 year ago | jb54osm | Aha, I'll change the GFT to green_waste in the Prinsenhof area (the area where I did updates). | |
| 155784755 by jb54osm @ 2024-08-26 14:07 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | Leo Slager ♦3,572 | Dag jb54osm,Volgens MELVIN zijn de werkzaamheden hier gereed.Is dat correct ? |
| 2 | ~ 1 year ago | jb54osm | Ik ga zaterdag in de loop van de middag kijken. Eereergister was er nog veel te doen.Dan kijk ik ook gelijk naar voorsorteerstroken e.d. | |
| 3 | ~ 1 year ago | Leo Slager ♦3,572 | Bedankt en succes. | |
| 4 | ~ 1 year ago | jb54osm | Ik heb de Hofzichtlaan 'opengesteld'. https://www.openstreetmap.org/changeset/160282280#map=17/52.096697/4.361176Deels 1 (of eigenlijk 1,5) rijstrook en fietspad rechtgetrokken. | |
| 159174948 by jb54osm @ 2024-11-15 15:11 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | Math1985 ♦116 | Je bent me alweer voor :) |
| 2 | ~ 1 year ago | jb54osm | Ja 😁, ik heb veel vrije tijd! | |
| 156436479 by jb54osm @ 2024-09-10 11:48 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | BikePC ♦84 | Fietspad verbinding tussen Trompweg nabij Hoflandbrug en fietspad langs het kanaal is niet oneway. Bron: survey 2024-09-16. Ben zo vrij geweest dit te corrigeren. |
| 2 | ~ 1 year ago | BikePC ♦84 | Nog een vraag: aan beide zijden van de Hoflandbrug is de highway nu getagged als busway. Klopt dit wel? Het komt mij voor dat aan de westkant (Trompweg - unclassified) als aan de oostkant (Vijf Meilaan - residential) overig gemotoriseerd verkeer over de Hoflandbrug moet kunnen doorrijden. | |
| 3 | ~ 1 year ago | jb54osm | Hi,Um, ja, die 1-richting was duidelijk niet de bedoeling. Zal 'doorgeschoten' zijn van de oversteek van de Trompweg.Op de obliekjes van S&P van voorjaar 2024 staat duidelijk (Lijn)Bus op de weg. Met inzoomen zijn zelfs de verkeersborden wel te herkennen. Zowel Voorschoten als ... | |
| 156199986 by jb54osm @ 2024-09-04 18:34 ~ 1 year ago | 1 | ~ 1 year ago | lipuma ♦180 | Haha, speelspul. Soms vind ik het ook leuk om speelspul aan speeltuintjes toe te voegen. |
| 148821745 by jb54osm @ 2024-03-18 15:09 ~ 2 years ago | 1 | ~ 2 years ago | VLD549 ♦319 | Hi, according to their site, the address is different from what you indicated on the map.https://www.aspactstores.com/service/stores/The site shows Berkenhove 17, on the map in OSM it looks like the address is Jasmijn.How to proceed?Thank you in advance. |
| 2 | ~ 2 years ago | jb54osm | Hi Vld549,Aspact recently moved. Their website needs an update. The old Aspact will become part of the Rituals shop. | |
| 3 | ~ 2 years ago | VLD549 ♦319 | Ok, thank you. | |
| 149688684 by jb54osm @ 2024-04-07 11:50 ~ 2 years ago | 1 | ~ 2 years ago | Nicolas Charbonnier ♦3 | We should go together if you live around there =) I admit I mostly use Street Complete and its limited range of possible edition as far as it is quite representative of the reality |
| 143742015 by jb54osm @ 2023-11-07 15:22 ~ 2 years ago | 1 | ~ 2 years ago | Leo Slager ♦3,572 | HTM meldt geen omleiding meer voor bus 24. Zijn de werkzaamheden hier gereed ? |
| 2 | ~ 2 years ago | jb54osm | Dag Leo, Langs gefietst. Lijkt vandaag voor het eerst open voor doorgaand verkeer Theresiastraat <-> Vlaskamp. Omliggende straten en aansluitingen nog zand. Heb "construction" waar nodig verwijderd. Uitlijning niet ideaal, maar grote lijn is OK; staat op mijn lijst voor 2024 luchtf... | |
| 3 | ~ 2 years ago | Leo Slager ♦3,572 | Dag jb54osm,Dank voor je reactie. Routerelatie van bus 24 is aangepast. | |
| 130157887 by jb54osm @ 2022-12-16 14:04 ~ 3 years ago | 1 | ~ 2 years ago | lyctkel ♦373 | Hoi jb54osm,G&W GezondheidsWinkel Ros (https://www.openstreetmap.org/node/2704918714 ) lijkt me een biologische winkel die ook supplementen verkoopt. Dit is ook het geval in de biologische winkels die ik ken (Ekoplaza en Odin).Ik heb de verkoopruimte beter bekeken en de ruimte voor de super... |
| 2 | ~ 2 years ago | jb54osm | Hoi lyctkel,Ik heb 'slechts' wat bureauresearch gedaan toen denk ik. Het belangrijkste toen was om de omschrijving drogist te vervangen. Welke tags er voor G&W door heel Nederland gebruikt worden is een leuke :-) ; van winkel naar medische kruiden naar gezondheidswinkel. Als he... | |
| 3 | ~ 2 years ago | lyctkel ♦373 | Hoi jb54osm,Ik zal het veranderen.Veel plezier vanavond. | |
| 135752800 by jb54osm @ 2023-05-05 18:33 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | lyctkel ♦373 | Hallo jb54osm,Ik neem aan dat je recycling:pmd=yes bedoelde en niet recycling:PMD=yes.Vriendelijke groeten,lyctkel |
| 2 | ~ 3 years ago | jb54osm | Ik denk dat ik werd misleid door de opschriften op de containers ;-) | |
| 3 | ~ 3 years ago | lyctkel ♦373 | Bedankt. | |
| 134062519 by jb54osm @ 2023-03-24 11:12 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | VLD549 ♦319 | I can't verify it, neither can BAG. Could you provide me with a website of the mentioned BGT?Thank you. |
| 2 | ~ 3 years ago | jb54osm | Go to https://www.verbeterdekaart.nl/#?geometry.x=87665.15&geometry.y=457500.32&zoomlevel=13.7 and search for "Bouwlustweg". A blue line will appear. Verbeterdekaart is based on BGT-data. Streetsigns tell the same. | |
| 135119475 by jb54osm @ 2023-04-19 19:47 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | Hufkratzer ♦891 | Hi,You have tagged https://www.openstreetmap.org/way/572278236 leisure=horse_riding (riding centre), but it is a building that belongs to https://www.openstreetmap.org/way/41435948 (Stal De Driegang) which is also tagged leisure=horse_riding (riding centre). Nested riding centres don't make m... |
| 2 | ~ 3 years ago | jb54osm | Thank you. I changed the tags. | |
| 134416244 by jb54osm @ 2023-04-02 14:19 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | Math1985 ♦116 | Bedankt voor het snelle doorvoeren van deze wijziging! Zojuist ter plekke kunnen verifiëren. |
| 2 | ~ 3 years ago | jb54osm | Dank. Ik had het Verkeersbesluit gezien. Maar staan die borden er al? Toen het na 2 middagen niet meer regende de hele Veurse(straat)weg afgefietst. Alles al netjes naar 60 🤗. | |
| 129243810 by jb54osm @ 2022-11-22 14:57 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | eggie ♦45,530 | reverted on requeste by changeset #129244646 |
| 2 | ~ 3 years ago | eggie ♦45,530 | Wellicht heb je hier iets aanhttps://www.satellietdataportaal.nl/?base=openstreetmap&res=0.5&datemin=22-11-2021&loc=52.11004%2C4.430205%2C19z&overlay=mos-0&marker=loc&acqdate=2022-09-22&acqid=20220922_110548_SV2-01&sensor=SuperView-1 | |
| 3 | ~ 3 years ago | eggie ♦45,530 | Dat water in die voortuin bij 269 is er ook niet meer volgens mij | |
| 4 | ~ 3 years ago | jb54osm | De noordoostelijkste poot van die vijver is er inderdaad niet meer. Het water loopt tot net voorbij het tuinpad. Aan de andere kant is een tuin gekomen (was een weidetje). | |
| 5 | ~ 3 years ago | eggie ♦45,530 | Up to you, want door de revert is alles een bladzijde terug.Groeteggie | |
| 6 | ~ 3 years ago | jb54osm | Na het eten ;-) Bedankt. | |
| 119624134 by jb54osm @ 2022-04-12 14:16 ~ 4 years ago | 1 | ~ 3 years ago | eggie ♦45,530 | Jan 'k Zag wat eilandjes onderwater.. Die heb ik even bovengehaald.Groeteggie |
| 128787756 by jb54osm @ 2022-11-11 18:06 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | eggie ♦45,530 | reverted by changeset #128790732Maar voorlopig even teruggedraaid ivm latere revertsGroeteggie |
| 124575774 by jb54osm @ 2022-08-06 19:37 ~ 3 years ago | 1 | ~ 3 years ago | BertMule Active block | Comment not displayed. To view it, please select the "Include blocked users" option. |
| 2 | ~ 3 years ago | BertMule Active block | Comment not displayed. To view it, please select the "Include blocked users" option. | |
| 3 | ~ 3 years ago | BertMule Active block | Comment not displayed. To view it, please select the "Include blocked users" option. | |
| 4 | ~ 3 years ago | jb54osm | Dat Carto de club nu niet toont, is een probleem van Carto. In NL is de regel dat POIs op de adresnode komen. Voor de rest ga ik geen discussie aan; 1 Terschelling is genoeg. | |
| 122375754 by jb54osm @ 2022-06-14 14:39 ~ 4 years ago | 1 | ~ 3 years ago | BikePC ♦84 | Dit fietspad loopt op OSM nog over het bouwterrein. Dag voor jouw survey kon ik er v.m. nog niet over (?). Als fietspad open, dan ook het bouwterrein aanpassen - lijkt nu onlogisch? |
| 2 | ~ 3 years ago | jb54osm | Ik had gezien dat je een dag eerder aan het werk was geweest. Ter plekke stonden er al mooie borden aan beide zijden en bij het landhuis. Heb het bouwterrein verwijderd in afwachting van verdere invulling. | |
| 108324250 by jb54osm @ 2021-07-20 14:20 ~ 4 years ago | 1 | ~ 4 years ago | lyctkel ♦373 | Hi jb54osm,de pitch https://www.openstreetmap.org/way/965949056 lijkt meer op pitch=multi voor mij. Er zijn basketbal hoops en goals.Groeten,lyctkel |
| 2 | ~ 4 years ago | jb54osm | Aha, nooit gerealiseerd dat multi ook een optie is. De obliekjes laten duidelijk de twee sporten zien. Is over een minuutje aangepast. | |
| 101193961 by jb54osm @ 2021-03-17 13:49 ~ 5 years ago | 1 | ~ 5 years ago | Math1985 ♦116 | Goed bezig! |
| 2 | ~ 5 years ago | jb54osm | Dat was: parkeerterrein P1 openen, winkels van "In aanbouw" afhalen, alle winkelstraten 'openen', winkels plaatsen. Nou, na een dag of drie heb ik even OSM-pauze genomen! T.z.t. wanneer de gemeente BAG heeft bijgewerkt (alles wordt opnieuw ingemeten) ga ik met Martin de Mall stuk... | |
| 88814383 by jb54osm @ 2020-08-01 12:49 ~ 5 years ago | 1 | ~ 5 years ago | back_spin ♦17 | Hi, jb54osm! Perhaps you are aware of the condition of these roads along Eglantierhof street? Could you advise us or make any changes you know? Thanks!https://www.openstreetmap.org/changeset/92334439#map=19/52.09013/4.38499 |
| 89993049 by jb54osm @ 2020-08-26 22:17 ~ 5 years ago | 1 | ~ 5 years ago | dvdhoven ♦962 | Niet de namen weg halen, maar aanpassen naar de werkelijkheid. Namen op fietspaden zijn nodig voor navigatie en adres vinden.Fietsrouteplanners kunnen vaak de straat met parallele fietspaden niet vinden omdat die ontoegankelijk staat voor fietsers. En daarom moeten dan de fietspaden de naam van d... |
| 2 | ~ 5 years ago | jb54osm | O, ik vervolgde op wat ik Haynee toevallig had zien doen (Melis Stoke en LvMeerdervoort liggen flink ver van elkaar). Maar als de regel is/wordt dat parallele fietspaden ook de 'straatnamen' krijgen dan is er nog veel te doen. Als ik even snel bij mij in Leidschendam kijk, zie ik dat eigen... | |
| 3 | ~ 5 years ago | eggie ♦45,530 | Tip.. met deze tool kun je naamloze fietspaden opsporen.http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/index.html?map=bugs&zoom=15&lat=52.09203&lon=4.29655&layers=B000000TTTTTTTFFFMvgEggie | |
| 4 | ~ 5 years ago | jb54osm | Oeps, dan is gelijk de 'hele' kaart geel (= fietspad zonder naam). | |
| 5 | ~ 5 years ago | eggie ♦45,530 | 😀Het hoeft vandaag niet af.... en je hebt van die doorsteekjes die soms geen naam hebben.Het gaat echt om de wegen waar de hoofdrijbaan op slot staat voor fietsers. | |
| 6 | ~ 5 years ago | jb54osm | Ik zal in een gezapig tempo eerst de Laan van Bouwmaarvoort eh Meerdervoort doen. Daarna keer ik om naar mijn gemeente en fiets ik de grote parallelle fietspaden af.;-) | |
| 7 | ~ 5 years ago | eggie ♦45,530 | Top! | |
| 88528411 by jb54osm @ 2020-07-26 17:56 ~ 5 years ago | 1 | ~ 5 years ago | BikePC ♦84 | Op de twee 'vergeten' stukjes de maxspeed=15 vergeten? |
| 2 | ~ 5 years ago | BikePC ♦84 | En misschien de 'name' ook? Bachrode lijkt voor de hand te liggen, maar controle is altijd nodig. | |
| 3 | ~ 5 years ago | jb54osm | De 15 is makkelijk, soms vergeet je wat; heb ik toegevoegd. De naam kan ik als eenmalige passerende wandelaar helaas voorlopig niet ter plekke controleren. Bach is een goede kandidaat, maar de naamloze straat ervoor kan ook; iets met Andriessenrode heb ik gezien. BGT toont ook zoiets maar is over ... | |
| 4 | ~ 5 years ago | BikePC ♦84 | We zijn allemaal mensen... En ik zou de naam op die twee stukjes dan maar gewoon weg laten totdat een van ons er eens langs komt en eraan denkt om even te kijken. Mee eens? | |
| 5 | ~ 5 years ago | jb54osm | Prima! | |
| 71403221 by jb54osm @ 2019-06-19 13:56 ~ 6 years ago | 1 | ~ 6 years ago | Math1985 ♦116 | Bedankt voor het shelled bijwerken! Ik wilde net ook de nieuwe winkels toevoegen maar zie dat dat al gedaan is. |
| 2 | ~ 6 years ago | jb54osm | Geen dank ;-).Maar als je weet hoe je de parkeergarage P04 (Niveaus 1,2,3 (dak)) ten n.w. van de Jumbo intekent? Ga je gang... | |
| 65276261 by jb54osm @ 2018-12-07 18:32 ~ 7 years ago | 1 | ~ 7 years ago | Math1985 ♦116 | Ah, Fresh staat er al op, goed bezig! |
| 2 | ~ 7 years ago | jb54osm | Dag Matthijs,Dat is en was best uitzoeken via websites, telefoongids en langslopen, ook bij de 'winkel' van Unibail. Want totaal geen adresgegevens natuurlijk, ook niet op die kiosken.Begin februari ga ik nog achter Jabugo, Spices of Marrakech en Yoyo aan. Maar als jij ze eerder ... | |
| 63022272 by jb54osm @ 2018-09-28 20:34 ~ 7 years ago | 1 | ~ 7 years ago | Digne ♦387 | Hallo jb54osm,Ik zag dat er om feedback was gevraagd. Het lijkt mij allemaal in orde. |
| 58726497 by jb54osm @ 2018-05-06 10:25 ~ 8 years ago | 1 | ~ 8 years ago | Leo Slager ♦3,572 | Ik neem aan dat je bedoelt dat de winkel nu leeg staat (in afwachting van sloop ?).Dan is het helemaal correct gedaan. |
| 58415294 by jb54osm @ 2018-04-25 17:08 ~ 8 years ago | 1 | ~ 8 years ago | Leo Slager ♦3,572 | Zal er ook weer nieuwbouw plaatsvinden ? Via het forum kun je dan een verzoek doen voor de import van het nieuwe gebouw. |
| 58017081 by jb54osm @ 2018-04-11 20:29 ~ 8 years ago | 1 | ~ 8 years ago | eggie ♦45,530 | Welkom bij OpenStreetMap. Ik heb een uitgebreid welkomstbericht met wat handige tips en links gestuurd als privébericht.review.. De node bevatte geen adres dus je hebt alles op de juiste manier verwijderd. Zou er een BAG adres bij staan dan de node met adres bewaren. |