| Note | # | ⏱️ Last updated | Event | Contributor | Comment |
|---|---|---|---|---|---|
| 5186865 Category: Unknown | 1 | ~ 3 months ago | opened | --- | Dyreparken |
| 2 | ~ 2 days ago | closed | balchen ♦41 | Ja, den er her. | |
| 4489282 Category: unknown | 1 | ~ 1 year ago | opened | gormur ♦1,526 | Is this barrier here? What type? |
| 2 | ~ 2 days ago | closed | balchen ♦41 | https://www.openstreetmap.org/changeset/184108351 | |
| 4489286 Category: unknown | 1 | ~ 1 year ago | opened | gormur ♦1,526 | Verify the barrier is here and what kind |
| 2 | ~ 2 days ago | closed | balchen ♦41 | https://www.openstreetmap.org/changeset/184108351 | |
| 5277914 Category: Unknown | 1 | ~ 1 month ago | opened | balchen ♦41 | Er dette virkelig en sti? Ser ut som dyrket mark. |
| 2 | ~ 1 month ago | commented | Oskarst_ ♦2,133 | Spor fra både sykkel og løpe/gange i Strava heatmap. Kan tenkes at det etableres en sti her på vinterhalvåret? | |
| 3 | ~ 1 month ago | commented | balchen ♦41 | Ja, det er sant. Veldig svakt spor av sykkel, riktignok. På flyfoto er det spor av en traktorvei fra 2009-2018, men ikke noe etter det. Kan det være noe som henger igjen fra den tiden i Strava heatmap? | |
| 4 | ~ 1 month ago | closed | balchen ♦41 | Var der ute i går og kan konkludere med at det ikke er noen sti og ingen mulighet for å gå her uten å gå over dyrket mark. Tenker at evt. Strava-spor må være rester fra tidligere traktorvei. https://img.ste.no/uploads/Pkoqg9Bku7VimxK7YDejFQJzTTuiEOVJoZ6xR7jJ.jpg | |
| 4947846 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | Virkelig g/s-vei? Skilting? Etc. |
| 2 | ~ 9 months ago | commented | gormur ♦1,526 | innkjøring forbudt i vest, betongblokker i øst. | |
| 3 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | Antar du mener forbudt for motorkjøretøy, ikke innkjøring forbudt? I så fall er det vel riktig med motor_vehicle=no i vest og barrier i øst? Ikke g/s-vei. | |
| 4 | ~ 8 months ago | commented | balchen ♦41 | Har befart. Min vurdering er at om det eneste som går mot kjørevei helt frem til sperringen fra vest, så er det fortauskanten. Ikke enkelt å forstå hvorfor den er nedsenket dersom nedsenkingen ikke er tilrettelegging for kjøring, derimot. Det er ingen forskjell på kjøring til venstre og rett frem -- kantsteinen er nedsenket begge veier. https://img.ste.no/uploads/11qf3X1kp2lcGXPoUpV7LkjakbwRmviFaH5eJ2Bo.jpg https://img.ste.no/uploads/p1TrOJ2e5QWVEPtN8jAXKweYC3dw8IdCEpvP5C04.jpg https://img.ste.no/uploads/Yh5la9svIJferLegDFbKuFc14G2SeDL1fCfvISai.jpg | |
| 5 | ~ 2 months ago | closed | balchen ♦41 | Lukket av #181063659. | |
| 4944739 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | Er det skiltet g/s-vei eller er det bare asfalt? Folk kjører åpenbart bil her i følge flyfoto. |
| 2 | ~ 2 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt. Veien er dermed ikke g/s-vei på noen som helst måte. Folk kjører over grus (som vist på flyfoto) hvor det er gjort ekstra tiltak for å gjøre det kjørbart, presumptivt for å slippe svingene. | |
| 4946961 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | Er dette virkelig en g/s-vei? Skilt? |
| 2 | ~ 2 months ago | closed | balchen ♦41 | G/s-skilt i sørenden, ikke i nordenden. | |
| 4223575 | 1 | ~ 2 years ago | opened | NKA ♦101 | Er/skal den gamle broen rives? Beholdes den gamle veien som gang/sykkelvei eller traktorvei? |
| 2 | ~ 2 years ago | commented | balchen ♦41 | Den gamle brua, som har ei mellombels bru over seg, skal me demontera og ta bort sommaren 2024. Me har også noko arbeid igjen med sideterreng, vegoppmerking og skilting, seier prosjektleiar i Rogaland fylkeskommune Matthew Millington. | |
| 3 | ~ 3 months ago | closed | balchen ♦41 | Alt det gamle er helt fjernet. | |
| 5028692 Category: StreetComplete | 1 | ~ 7 months ago | opened | Superchilum ♦115 | Unable to answer "Does this crossing have an island?" – Crossing – https://osm.org/node/431369289 via StreetComplete 61.3: Does It count as pedestrian area or Is It a normal crossing? Attached photo(s): https://streetcomplete.app/p/313507.jpg |
| 2 | ~ 7 months ago | commented | Fjellrev ♦2,263 | Normal crossing in my eyes | |
| 3 | ~ 7 months ago | commented | balchen ♦41 | It's a pedestrian crossing and a cycle crossing. Tagging it as a pedestrian area would be misleading. | |
| 4 | ~ 3 months ago | closed | LandskapsLars ♦93 | ||
| 5026475 Category: Unknown | 1 | ~ 7 months ago | opened | balchen ♦41 | Det er endringer på veiene her, blant annet er denne veien stengt med hev/senk-pullert, og området har mer preg av torg enn vei. |
| 2 | ~ 5 months ago | closed | _nikita ♦13 | Hei! Vegen og skolen er nå fikset: https://www.openstreetmap.org/changeset/177091212 | |
| 4362279 | 1 | ~ 1 year ago | opened | Flertallsformer ♦31 | Sykkel og gangsti via StreetComplete 58.2 GPS Trace: https://www.openstreetmap.org/user/Flertallsformer/traces/11415963 |
| 2 | ~ 7 months ago | closed | balchen ♦41 | https://www.openstreetmap.org/changeset/173774140 | |
| 4362280 | 1 | ~ 1 year ago | opened | Flertallsformer ♦31 | Midlertidig stengt. via StreetComplete 58.2 |
| 2 | ~ 1 year ago | commented | harahu ♦2,674 | Hvor midlertidig da? Fortsatt stengt? | |
| 3 | ~ 7 months ago | closed | balchen ♦41 | Ikke stengt i dag. | |
| 5019792 Category: Unknown | 1 | ~ 7 months ago | opened | balchen ♦41 | Det står her at broen er fjernet: https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPJG0V/hvor-blir-det-av-sykkelveien |
| 4950711 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | Hva skjer med g/s-vei her? |
| 2 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Befart i dag. En kort grusvei mellom to kjøreveier, stengt for store kjøretøy med steiner. | |
| 4705774 Category: StreetComplete | 1 | ~ 1 year ago | opened | Lu Green ♦1 | Unable to answer "What are the opening hours here?" – Calypso (Gym / Fitness Center) – https://osm.org/way/756481518 via StreetComplete 60.3: Face Painting,Mini Disco, Magic Garden for kids |
| 2 | ~ 8 months ago | commented | balchen ♦41 | Opening times seem to be on their website, linked from the QR code on the door. https://www.zonafitness.es/ | |
| 4939409 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | Bilsperre (el.l.) ser feilplassert ut. Er g/s-vei skiltet? |
| 2 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | https://www.ste.no/jens/osm/torvmyrveien.mp4 | |
| 3 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt, ingen sperrer, tydelige hjulspor i asfalten. | |
| 4939549 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | G/s-vei? Skilt? Etc? |
| 2 | ~ 9 months ago | commented | gormur ♦1,526 | Hvis du er så usikker på hvaslags vei dette er, hvorfor har du tagget den om til service? Det er jo bare 1.5m mellom takene? | |
| 3 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | MC går fint på 1,5 m. Det er ikke en g/s-vei bare fordi den er smal? | |
| 4 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | https://www.ste.no/jens/osm/Rotendenx2.mp4 | |
| 5 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt, ingen sperrer. Farbart med MC og moped. | |
| 4939548 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | G/s-vei? Skilt? Etc? |
| 2 | ~ 9 months ago | closed | gormur ♦1,526 | Bilsperre. Ikke service. Ikke 30 kmt | |
| 3 | ~ 9 months ago | reopened | balchen ♦41 | ||
| 4 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | Selv om det er en bilsperre på et sted, betyr ikke det at det er forbudt å kjøre motorkjøretøy helt frem til bilsperren fra begge sider. | |
| 5 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | Her går det fint an å kjøre motorsykkel eller moped. Er det lovlig? | |
| 6 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | Skal vi ta en prat om det? :) | |
| 7 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | https://www.ste.no/jens/osm/Rotendenx2.mp4 | |
| 8 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt. Bilsperre i sør, farbart med motorsykkel/moped. | |
| 4939551 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | G/s-vei? Skilt? Etc? |
| 2 | ~ 9 months ago | closed | gormur ♦1,526 | Smalt og bilsperre. Ikke bilvei. Skilt eller ikke. Samma hva det står på NVDB. | |
| 3 | ~ 9 months ago | reopened | balchen ♦41 | ||
| 4 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | Ikke bil, men går det fint og er det lov å kjøre MC der? | |
| 5 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | https://www.ste.no/jens/osm/vierveien.mp4 | |
| 6 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt. Sykkelsluse i sørøst, ene siden åpen (i praksis bilsperre). Hvis sykkelslusen er lukket på begge sider, vil det ikke være farbart med motorsykkel eller moped. | |
| 4939507 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | G/s-vei? Kjørevei? Er det skilt eller noe annet her? |
| 2 | ~ 9 months ago | closed | gormur ♦1,526 | Bilsperre synlig på noen årganger av Norway Orthophoto. Satt tilbake til G/S vei | |
| 3 | ~ 9 months ago | reopened | balchen ♦41 | ||
| 4 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | Selv om det er en bilsperre på et sted, betyr ikke det at det er forbudt å kjøre motorkjøretøy helt frem til bilsperren fra begge sider. | |
| 5 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | https://www.ste.no/jens/osm/barkveien.mp4 | |
| 6 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt, ingen bilsperre. | |
| 4939534 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | balchen ♦41 | G/s-vei? Bilsperre? |
| 2 | ~ 9 months ago | commented | balchen ♦41 | https://www.ste.no/jens/osm/barn%C3%A5lveien.mp4 | |
| 3 | ~ 8 months ago | closed | balchen ♦41 | Ingen skilt, ingen bilsperre. | |
| 4364164 | 1 | ~ 1 year ago | opened | balchen ♦41 | Kan noen sjekke om rødmalt sykkel-"felt" er fjernet utover broen? Ref https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/bmOQjA/tiltak-paa-lundsbroa-det-ble-for-hoey-hastighet |
| 2 | ~ 1 year ago | commented | Killercat103 ♦30 | Det er byttet ut med et gangfelt med gjerde! :) | |
| 3 | ~ 1 year ago | commented | balchen ♦41 | Spørsmålet var om det nå er likt på broen og på land. Det er vel ikke gangfelt noen steder, men gang- og sykkelvei? | |
| 4 | ~ 1 year ago | commented | Thorstein Johannessen ♦2 | Jeg vil beskrive det som dårlig skiltet gang- og sykkelvei (522). Rødmalte felt er visstnok ikke iht. noe veinormal (og det er heller ikke skiltet slik, f.eks. skilt 520 nær veien og 518 lengst vekk fra veien). På nordvestsiden av elva er det bredt fortau, på sørvestsiden adskilt gang- og sykkelvei. På selve broa er gang- og sykkelvei adskilt med mur med gjerde øverst, fortsetter litt sporadisk på hver side østover. Rødmalingen er fjernet på selve broa (erstattet med antiskli-belegg). Ellers er rødmalingen slitt og jeg vil anta den ikke erstattes om det reasfalteres. Det er ikke endret noe øvrig infrastruktur (f.eks. gjerder, etc. mellom gang- og sykkelvei). | |
| 5 | ~ 11 months ago | commented | balchen ♦41 | Var der selv i dag. Litt forvirrende opplegg med et relativt smalt rødmalt felt på Lundssiden som har sykkelsymbol som kun er vendt den ene veien, og som er så smalt at det kun er egnet for enveissykling, men samtidig er det ingen skilt som sier noe om enveissykling. Spørsmålet er vel da om "segregated=yes" er rettferdiggjort på Lundssiden. | |
| 4775722 Category: unknown | 1 | ~ 1 year ago | opened | --- | Gap in Nasjonal sykkelrute 1 |
| 2 | ~ 11 months ago | closed | balchen ♦41 | Updated the route with only through cycleway after construction. Cannot point to on the ground truth that the authorities have also updated their opinion on where the cycle route goes. |