| Note | # | ⏱️ Last updated | Event | Contributor | Comment |
|---|---|---|---|---|---|
| 4939335 Category: Unknown | 1 | ~ 9 months ago | opened | HenkSeine | Westerhaven is voor fietsers geen 1 richting verkeer. Fietsers mogen tussen Eendrachtskade en Hoendiepskade gebruik maken van de officiële fietsstrook naast de busbaan oo Weaterhaven |
| 2 | ~ 9 months ago | closed | DwarfNebula_ ♦412 | Zo staat het al op de kaart | |
| 3 | ~ 9 months ago | reopened | HenkSeine | ||
| 4 | ~ 9 months ago | commented | HenkSeine | Helaas, ik ben het niet helemaal met jullie eens. De aantekening is alleen zichtbaar op de CyclOSM laag, niet op de andere lagen en dus ook niet op de fietskaart. Bijvoorbeeld Komfoot gebruikt jullie standaard laag en jullie fietskaart laag, dus de Westerhaven wordt in de noordelijke richting voor fietsers niet als een bruikbare route aangeduid. | |
| 5 | ~ 9 months ago | closed | dvdhoven ♦4,139 | Ja en dat zijn zaken waar de mappers van OSM niets aan kunnen doen. Meldt je bij die applicaties met de vraag of ze busbanen gewoon op willen nemen | |
| 6 | ~ 9 months ago | reopened | JR_Nl ♦25 | ||
| 7 | ~ 9 months ago | commented | JR_Nl ♦25 | Ik ben het met HenkSeine eens dat de kaart hier de situatie op de grond niet goed weergeeft. Weliswaar staat het correct in de OSM database, maar niet op de standaard kaartlaag. OSM mappers kunnen hier wel iets aan doen, door een busbaan andere tags te geven, of door de fietsstrook als apart fietspad in te tekenen. Het probleem is, dat binnen de OSM gemeenschap de voorkeur overheerst om een busbaan als highway=busway te taggen, terwijl de standaard kaartlaag Carto dit niet ondersteunt, met als gevolg dat de resulterende kaart onvolledig is. Omdat in dit geval aan de busbaan een fietsstrook gekoppeld is, wordt ook deze niet getoond. Ik stel voor om hier de busbaan met toegangsrestricties te definiëren, i.p.v. met highway=busway. Het resultaat op de meest gebruikte kaartlaag komt dan m.i. het best overeen met de werkelijkheid. | |
| 8 | ~ 9 months ago | closed | dvdhoven ♦4,139 | In OSM wordt niet voor een kaartlaag getagd. We taggen voor de database en het is aan de kaartmakers om er iets mee te doen. Dat Carto weigert busbanen weer te geven, is jammer, vervelend, etc. Maar er zijn meerdere kaartlagen, die busbanen wel weergeven. En verder moet deze discussie op het forum gevoerd worden en niet via een note. | |
| 9 | ~ 9 months ago | reopened | dvdhoven ♦4,139 | ||
| 10 | ~ 9 months ago | commented | JR_Nl ♦25 | Ik zal eerst op het OSM forum advies vragen m.b.t. busbanen. De definitie is niet eenduidig en mogelijk is de tag busway hier misplaatst. | |
| 11 | ~ 9 months ago | commented | Geim ♦8,454 | Dat advies kun je hier vragen: https://community.openstreetmap.org/t/gebruik-highway-busway/93147/124 M.i. is dit een gepasseerd station en is alles hier goed getagd. | |
| 12 | ~ 9 months ago | commented | DwarfNebula_ ♦412 | Ik ben toch van mening veranderd en heb even een topic aangemaakt om dit verder te bespreken: https://community.openstreetmap.org/t/busway-of-unclassified-met-access-tags/135287 | |
| 13 | ~ 9 months ago | closed | DwarfNebula_ ♦412 | We handelen deze wel via het forum af |