OpenStreetMap Note Activities of HenkSeine for the last 12 Months
Overall Activities | 12 Months
Opened: 1 (33%) Commented: 1 (33%) Closed: 0 (0%) Reopened: 1 (33%)
Stats per month
Latest | Limit 250
Latest | Limit 250 | The colored events are made by HenkSeine
Note#⏱️ Last updatedEventContributorComment
4939335
Category: Unknown
1~ 9 months agoopenedHenkSeineWesterhaven is voor fietsers geen 1 richting verkeer. Fietsers mogen tussen Eendrachtskade en Hoendiepskade gebruik maken van de officiële fietsstrook naast de busbaan oo Weaterhaven
2~ 9 months agoclosedDwarfNebula_
♦412
Zo staat het al op de kaart
3~ 9 months agoreopenedHenkSeine
4~ 9 months agocommentedHenkSeineHelaas, ik ben het niet helemaal met jullie eens. De aantekening is alleen zichtbaar op de CyclOSM laag, niet op de andere lagen en dus ook niet op de fietskaart. Bijvoorbeeld Komfoot gebruikt jullie standaard laag en jullie fietskaart laag, dus de Westerhaven wordt in de noordelijke richting voor fietsers niet als een bruikbare route aangeduid.
5~ 9 months agocloseddvdhoven
♦4,139
Ja en dat zijn zaken waar de mappers van OSM niets aan kunnen doen. Meldt je bij die applicaties met de vraag of ze busbanen gewoon op willen nemen
6~ 9 months agoreopenedJR_Nl
♦25
7~ 9 months agocommentedJR_Nl
♦25
Ik ben het met HenkSeine eens dat de kaart hier de situatie op de grond niet goed weergeeft. Weliswaar staat het correct in de OSM database, maar niet op de standaard kaartlaag. OSM mappers kunnen hier wel iets aan doen, door een busbaan andere tags te geven, of door de fietsstrook als apart fietspad in te tekenen. Het probleem is, dat binnen de OSM gemeenschap de voorkeur overheerst om een busbaan als highway=busway te taggen, terwijl de standaard kaartlaag Carto dit niet ondersteunt, met als gevolg dat de resulterende kaart onvolledig is. Omdat in dit geval aan de busbaan een fietsstrook gekoppeld is, wordt ook deze niet getoond. Ik stel voor om hier de busbaan met toegangsrestricties te definiëren, i.p.v. met highway=busway. Het resultaat op de meest gebruikte kaartlaag komt dan m.i. het best overeen met de werkelijkheid.
8~ 9 months agocloseddvdhoven
♦4,139
In OSM wordt niet voor een kaartlaag getagd. We taggen voor de database en het is aan de kaartmakers om er iets mee te doen. Dat Carto weigert busbanen weer te geven, is jammer, vervelend, etc. Maar er zijn meerdere kaartlagen, die busbanen wel weergeven. En verder moet deze discussie op het forum gevoerd worden en niet via een note.
9~ 9 months agoreopeneddvdhoven
♦4,139
10~ 9 months agocommentedJR_Nl
♦25
Ik zal eerst op het OSM forum advies vragen m.b.t. busbanen. De definitie is niet eenduidig en mogelijk is de tag busway hier misplaatst.
11~ 9 months agocommentedGeim
♦8,454
Dat advies kun je hier vragen: https://community.openstreetmap.org/t/gebruik-highway-busway/93147/124 M.i. is dit een gepasseerd station en is alles hier goed getagd.
12~ 9 months agocommentedDwarfNebula_
♦412
Ik ben toch van mening veranderd en heb even een topic aangemaakt om dit verder te bespreken: https://community.openstreetmap.org/t/busway-of-unclassified-met-access-tags/135287
13~ 9 months agoclosedDwarfNebula_
♦412
We handelen deze wel via het forum af