OpenStreetMap Note Activities of wpasman for the last 12 Months
Overall Activities | 12 Months
Opened: 13 (39%) Commented: 11 (33%) Closed: 3 (9%) Reopened: 6 (18%)
Stats per month
Latest | Limit 250
Latest | Limit 250 | The colored events are made by wpasman
Note#⏱️ Last updatedEventContributorComment
5303670
Category: Unknown
1~ 20 days agoopenedwpasman
♦13
Er zit hier een stijle hoge lange drempel met een scherpe knik, aan het begin van de brug. Zo stijl dat mijn fiets hier vast loopt tegen het wegdek. Andere voertuigen (canta? Scootmobiel?) willen hier misschien niet over, kantelgevaar bijvoorbeeld. Hoe geef je dit aan?
2~ 18 days agocommentedeggie
♦4,668
Wellicht kerb en de hoogte aangeven. Kan op een node. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:kerb
3~ 15 days agocommentedwpasman
♦13
@eggie top bedankt. Ik heb een node van type curb toegevoegd
4~ 15 days agocommentedwpasman
♦13
Ik heb verzocht dat iemand mijn fix checkt. Als die OK is dan kan dit afgesloten worden.
5~ 15 days agocommentedeggie
♦4,668
Misschien toch kerb=lowered Icm de hoogte. Want het is niet echt een opstaande scherpe rand. Gr eggie
6~ 15 days agocommentedeggie
♦4,668
Laat maar zo.. In de wiki staat weer kerb=raised A high kerb (curb); height results in noticeable trouble for wheelchair and bicycles trying to pass it.
7~ 15 days agocommentedwpasman
♦13
@eggie Ja precies, lowered zou suggereren dat het juist voor rolstoelen is en dat is het niet. Het lijkt me een constructie om bewegingen in de brug op te vangen. Je ziet zo'n drempel ook veel bij veerponten.
8~ 15 days agocommentedwpasman
♦13
Wel lijkt "curb" meer gebruikt voor trottoir rand, niet voor drempel in de weg zelf. Dus ik heb toch wel twijfels.
9~ 15 days agocommentedeggie
♦4,668
Yep. Anders even op het forum vragen.. bij korte vragen korte antwoorden.. ..wheelchair= no... discouraged?
5290844
Category: Unknown
1~ 28 days agoopenedwpasman
♦13
Ik zie geen enkel verbodsbord voor deze brug dus ik begrijp niet waarom OSM aangeeft verboden voor motor voertuigen. Het lijkt of alles eroverheen mag. De brug lijkt me echter niet zo sterk. En de meeste voertuigen kunnen niet langs de betonblokken,
2~ 28 days agocommentedRemlicht89
♦441
Hij is ooit aangegeven als fietspad, waarschijnlijk omdat het onmogelijk is om als auto de brug over te steken. Ik ben het alleen met je eens dat dit niet de juiste tag is. Volgens mij moet dit gewoon een normale weg zijn zonder beperkingen voor acces, maar met een beperking op de breedte width= Ik laat hem open staan voor de meer ervaren mappers onder ons, omdat ik niet precies weet hoe dit foutloos te mappen.
3~ 28 days agoclosedGeim
♦8,450
Ik heb er een unclassified van gemaakt met barrier=block aan beide zijden: barrier=block material=concrete maxwidth=0.7
5290838
Category: Unknown
1~ 28 days agoopenedwpasman
♦13
Hier staan 2 gele betonblokken op de weg die de doorgang blokkeren voor voertuigen breder dan ca 1.5m. Ik zie dat niet op de kaart. Maar aan de andere kant van de brug staan er meer en die staan nog dichter op elkaar dus die zijn belangrijker
2~ 28 days agoclosedGeim
♦8,450
Zie: https://www.openstreetmap.org/note/5290844#map=19/51.935232/4.409096&layers=N
5290836
Category: Unknown
1~ 28 days agoopenedwpasman
♦13
Er is hier een erg knik/drempel in de brug. Laag liggende voertuigen kunnen deze knik raken en daardoor niet over de brug, of lopen schade op aan de onderkant of lopen vast op deze knik. Ik weet niet hoe dit moet worden aangegeven. Misschien kan iemand hier naar kijken?
2~ 28 days agoclosedGeim
♦8,450
Zie: https://www.openstreetmap.org/note/5290844#map=19/51.935232/4.409096&layers=N
5290834
Category: Unknown
1~ 28 days agoopenedwpasman
♦13
There are 3 yellow concrete blocks on the road here with about 70cm space between them and about 90cm between the outermost blocks and the fence on the side of the bridge. This makes it impossible for some vehicles to pass here. I think this needs to be made clear on the map but I dont know how.
2~ 28 days agoclosedGeim
♦8,450
Zie: https://www.openstreetmap.org/note/5290844#map=19/51.935232/4.409096&layers=N
5206237
Category: Unknown
1~ 2 months agoopenedwpasman
♦13
There is a missing aphalt bike path here. You can vaguely see it on the aerial and it's also on street view. Maybe someone can put it in. 2 way asphalt bike+moped lane
2~ 2 months agocloseddvdhoven
♦4,138
fietspad ingetekend
3~ 2 months agoreopenedwpasman
♦13
4~ 2 months agocommentedwpasman
♦13
Thanks dvdhoven! But it looks like the path you added doesn't connect to the bike path properly, it stops halfway now?
5~ 2 months agocloseddvdhoven
♦4,138
Use Ctrl+F5 to empty the cache. I have connected the path correctly
5205541
Category: Unknown
1~ 2 months agoopenedwpasman
♦13
The docs say you should specify "overlap" as well (also 1m) but I can't find that tag.
2~ 2 months agoclosedGeim
♦8,450
Gewoon handmatig invoeren: overlap=... https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:overlap
5175745
Category: Unknown
1~ 3 months agoopenedwpasman
♦13
Ik ben niet op locatie geweest maar street view fotos geven niet aan dat de rotonde verboden voor fietsers is. De Oostranddreef is 70km/h en ik zou daar liever ook niet fietsen maar ik zie ook daar geen verbods bordjes op street view.
2~ 3 months agoclosedGeim
♦8,450
Aan de oostkant staat een C14 en een C16 (zie https://wegkenmerken.ndw.nu/kaart?) Aan de westkant is er een verplicht rijwielpad. M.i. is alles goed gemapt hier.
3~ 3 months agoreopenedGeim
♦8,450
4~ 3 months agoclosedGeim
♦8,450
Oh, en streetview loop hopeloos achter.
5~ 3 months agoreopenedwpasman
♦13
6~ 3 months agoclosedwpasman
♦13
Bedankt! Ik denk dat ik hier wat kan leren hoe jullie hier mee om gaan dus ik vraag toch even door. Hoe doorslaggevend is die ndw kaart? Ik begrijp namelijk dat aanwijzingen (borden, weg markeringen) ter plekke bepalend zijn, niet wat ndw in zijn systeem heeft staan. Street view is van 2024 dus zo extreem lopen ze ook weer niet achter. (sorry ik kan niet direct ernaar linken). Er staat echt geen fiets verbod bord of iets dat dat zou impliceren op de fotos Het kan natuurlijk dat street view wel outdated is. maar waarschijnlijker is dat de borden niet matchen met wat NDW denkt Dat fietspad loopt alleen maar westelijk van de N309. Maar die loopt vlak naast de Brederode, niet naast de N309. En als je rechtdoor moet is er geen direct fietspad, alleen een brug een stuk verderop.
7~ 3 months agoreopenedwpasman
♦13
8~ 3 months agoclosedGeim
♦8,450
Streetview laat nog niet eens zien dat het een turborotonde geworden is. Fietsers komen normaliter niet op een turborotonde.
9~ 3 months agoreopenedwpasman
♦13
10~ 3 months agoclosedwpasman
♦13
ok mooi, iemand ter plekke die de feitelijke situatie kan zien! Maar dit is toch geen antwoord op de vraag. Toevallig kwam onze fietsgroep vandaag nog op een turbo rotonde. En de voorrijder nam ook nog de verkeerde strook :-( Maar we zaten daar niet 'fout', Ik heb geen enkel bord gezien dat we hier niet op mochten. Ik zie ook geen enkele verkeersregel die zegt dat fietsers nooit op een turbo rotonde mag. Dus mijn vraag blijft. Geeft openstreetmap de feitelijke situatie weer, of die zoals de wegbeheerder dat denkt dat het is, of nog iets anders?
11~ 3 months agoreopenedwpasman
♦13
12~ 3 months agocommentedGeim
♦8,450
Openstreetmap geeft normaliter de situatie weer zoals die er ter plekke is. Als jij er vandaag langs bent geweest en de borden die er volgens NDW moeten staan niet aanwezig zijn, dan moeten we de boel aanpassen. En zoals je zelf al gezien hebt, je wilt je als fietser eigenlijk helemaal niet op een turborotonde begeven.
13~ 3 months agocommentedwpasman
♦13
>Openstreetmap geeft normaliter de situatie weer zoals die er ter plekke is. Ok bedankt , dat is duidelijk. >En zoals je zelf al gezien hebt, je wilt je als fietser eigenlijk helemaal niet op een turborotonde begeven. Dat is toch irrelevant. "situatie weer zoals die er ter plekke is" dus als je er mag fietsen volgens de locatie ter plekke moet OSM het zo aangeven.
14~ 3 months agocommentedrhhs
♦4,336
Ik ben er vandaag langsgekomen met de auto over de rotonde (dus ik heb evt borden alleen van de achterkant gezien). Zowel vanuit het westen als vanuit het oosten staan er alleen snelheidsbeperkingsborden (30 km zone) en voorrangsborden, geen verbodsborden (de C14+C16 staat er niet meer). Toch denk ik dat de access tags op de toegangswegen naar de rotonde correct zijn: alle dreven in Lelystad zijn verboden voor voetgangers en fietsers. Dat er hier een gat in de bebording zit zou gemeld moeten worden, maar niet moeten leiden tot het verwijderen van toegangsverboden.
15~ 3 months agocommentedwpasman
♦13
Super, bedankt voor het rapport, heel goed dat er nu een actuele observatie met feiten is. De afstand van N weg tot fietspad is overal meer dan 25 meter zo te zien dus ruim boven 10m. dus fietspad telt niet als parallel baan aan de autoweg. Mijn conclusie is dat de dreef NIET verboden is voor fietsers en OSM de feiten incorrect weer geeft. Dat hier geen verbods borden staan zou ook een goede reden kunnen hebben. Melden van vermeende fouten aan wegbeheerders lijkt me geen taak van mappers en zelfs contra productief (we nemen dan acties die onze mapping inspanningen teniet doen).
16~ 3 months agocommentedwpasman
♦13
Trouwens op de volgende rotonde op 52.499492165631146, 5.510414627819237 zie ik precies hetzelfde, ook geen verbods borden op street view. en fietsers kunnen hier direct de N weg op fietsen. Dus het gaat hier niet om een enkele toevallige fout ofzo.
17~ 3 months agocommentedrhhs
♦4,336
Ik heb de toestand gemeld https://www.fixi.nl/#/issue/details+map/4896852
18~ 3 months agocommentedGeim
♦8,450
Ik zie dat dit al gemeld is. laten we het antwoord van de gemeente maar afwachten. https://www.fixi.nl/#/issue/details+map/4896852 Tot die tijd lijkt me het niet verstandig om OSM te wijzigen.
19~ 3 months agocommentedGeim
♦8,450
@RHHS Sorry, zag je opmerking te laat.
20~ 3 months agocommentedrhhs
♦4,336
Bij de volgende rotonde naar het noorden zijn alleen oversteekplaatsen, met verplicht fietspad borden (G12a). Ook bij de Pauwenburg oversteekplaats staan die borden, dus misschien is het daarom niet nodig dat er C14+C16 staat. Bij de Breedenburg is geen fietspad in de buurt, dus daar zouden wel C14+C16 moeten staan. De Anaconda is ook verplicht fietspad (G11).
21~ 3 months agocommentedwpasman
♦13
Bord G12a heeft verwarrende naam "verplicht fietspad". Het is niet voor alle fietsers verplicht daar te fietsen. Zie bijv RVV1990 artikel 5 lid 4 . Daarom volgt uit bord G12a niet dat de rijbaan verboden is voor (alle) fietsers. Misschien dat het best haalbare hier is om op de hoofdrijbaan aan te geven bike:use sidepath. Dat is zoals ik het begrijp meer een hint, geen hard verbod. En 'sidepath' slaat misschien niet eens ergens op omdat dat parallel fietspad te ver weg ligt en dichter bij een andere weg. Maar het minst slecht dus.
22~ 3 months agocommentedGeim
♦8,450
Zie mijn opmerking van 8 uur geleden. Laat eerst de gemeente maar reageren.
23~ 1 month agoclosedGeim
♦8,450
Reactie van de gemeente: Gemeente Lelystad17 maart 2026 17:33 Dank voor uw melding. De borden zullen worden (terug)geplaatst. Lijkt me duidelijk, niet toegestaan voor fietsers. Ik sluit bij deze de note.
5190726
Category: Unknown
1~ 3 months agoopenedwpasman
♦13
this road is not forbidden for bicycles. and in fact oversized vehicles may have to ride here. I'm not seeing the right way to do this, can somebody look into this.
2~ 3 months agoclosedLeo Slager
♦8,686
gewijzigd in bicycle=use_sidepath
5183563
Category: Unknown
1~ 3 months agoopenedwpasman
♦13
Er lijjkt een gesloten slagboom het fietspad te blokkeren vlak bij de knarweg. Zowel op sateliet foto 2026 als op streetview. En een bord C1 verboden voor voertuigen, uitgezonderd fietsers. Als men de fiets niet over de slagboom kan tillen dan is dit fie
2~ 1 month agoclosedfietswim
♦1,950
Slagboom toegevoegd
5177494
Category: Unknown
1~ 3 months agoopenedwpasman
♦13
Lijkt of de straatnamen zijn omgewisseld hier. Volgens google maps is de N305 "gooise weg" en deze parallelweg heet daar Biddingringweg. Merk ook op dat het vorige segment van de N305 hier op OSM wel "gooiseweg" heet. Kan iemand anders dit checken?
2~ 3 months agoclosedA67-A67
♦9,615
Volgens de BGT en NWB verandert de straatnaam bij de Harderringweg. Ten zuidwesten daarvan is het de Gooiseweg en ten noordoosten de Biddingringweg. Dit geldt voor zowel autoweg als parallelweg. Ik heb de naam van de parallelweg verbeterd.
5176226
Category: Unknown
1~ 3 months agoopenedwpasman
♦13
Dit fietspad is niet 1 richting, iig niet in deze richting. Misschien kan iemand dat fixen, ik waag me daar nog niet aan
2~ 3 months agocommentedwpasman
♦13
Ik heb om te beginnen de richting omgedraaid. Ik heb hier nooit de andere kant op gefietst, weet niet zeker of het mag.
3~ 3 months agoclosedGeim
♦8,450
Intussen aangepast door andere mapper.
4~ 3 months agoreopenedwpasman
♦13
5~ 3 months agoclosedwpasman
♦13
Bedankt voor het fixen!
5176295
Category: Unknown
1~ 3 months agoopenedwpasman
♦13
This cycle barrier also imposes a length restriction because it makes a very tight corner with metal railings. Velomobiles can't pass this for example. Tandems might have a problem too. The other cyclic barrier even seems to have a trashcan mounted right in that corner
2~ 3 months agocommentedGeim
♦8,450
Kun je aangeven wat je denkt dat de maximale lengte is die er wel door kan? Dat zet ik dit er bij.
3~ 3 months agocommentedwpasman
♦13
Lastig, als je smal bent zoals een fiets jan je misschien iets eerder indraaien en dan kan je om die vuilbak heen. Hoe breder hoe lastiger. Laten we zeggen max 1.2m lang. Maar een gewone fiets is 1.85m ofzo, die kan er wel langs omdat hij zo smal is. Dus het is mogelijk wat verwarrend